نکاتی در هنگام راه اندازی مجدد دستگاه یا ریست کردن ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اگر ماشین لباسشویی شما کد خطا یا نقصی داشت، ممکن است که بخواهید ماشین لباسشویی خود را دوباره تنظیم یا ریست کنید. فقط یک دکمه برای ریست دستگاه لازم است. در حالی که دستگاه های قدیمی ماشین لباسشویی معمولاً دکمه تنظیم مجدد ندارند، اما در مدل های جدید اغلب دکمه ریست ماشین لباسشویی را دارند. اگر دکمه تنظیم مجدد روی دستگاه ندارید ، نگران نباشید. مدل های ماشین لباسشویی قابل برنامه ریزی، ممکن است روش راه اندازی مجدد یا ریست کردن آن ها متفاوت باشد.ماشین لباسشویی متوقف شده یا شروع به کار نمی کند
دستگاهی که روشن یا خاموش نشود، می تواند استرس زا باشد. قبل از این که بخواهید خودتان این مشکل را برطرف کنید ، مطمئن شوید که دستان شما خشک است. زیرا ممکن است دچار برق گرفتگی ناشی از بی احتیاطی شوید. قبل از لمس منبع تغذیه یا دکمه ریست، دستان خود را با حوله خشک کنید.

اولین قدم اطمینان از کارکرد منبع تغذیه است. برای اطمینان از وضعیت آن، باید منبع تغذیه را با هر دستگاه یا دستگاه دیگری آزمایش کنید. اگر منبع تغذیه مشکلی ندارد، می توانید برای بررسی وضعیت جعبه مدار اقدام کنید. اگر یک مشکلی در جعبه مدار وجود دارد، باید قبل از روشن کردن مجدد یا ریست کردن ماشین لباسشویی، آن را با انتقال کامل به وضعیت “خاموش” تنظیم کنید. اگر دستگاه در وسط شستشو متوقف شد، حتماً شلنگ تخلیه را خارج کنید.

پس از اتمام مراحل فوق ، برای درک نیازهای خاص بازنشانی، دفترچه راهنما را بررسی کنید. در برخی از دستگاه های ماشین لباسشویی باید دکمه را روی تنظیماتی، تنظیم کنید که عملکرد تنظیم مجدد در آن کار نکند. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه خود داشته باشید، شانس بیشتری برای بازنشانی موفقیت آمیز دارید. دکمه “شروع-مکث” یا “Start-Pause” را به مدت پنج ثانیه فشار دهید و سپس دستگاه را روشن کنید. اگر به نظر می رسد ماشین لباسشویی روشن است، اجاره دهید که ماشین لباسشویی به مدت یک دوره کار کند و در این مدت عملکرد صحیح آن را بررسی کنید.اگر دکمه ریست ماشین لباسشویی وجود ندارد چه باید کرد؟
همه ماشین لباسشویی های مدرن یا کوچکترین ماشین لباسشویی قابل حمل دنیا، دکمه ریست را در اختیار ندارند. اگر دستگاه شما دکمه تنظیم مجدد ندارد، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. بسته به دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما، قطع کننده مدار را برای یک دوره از پیش تعیین شده خاموش کنید. این مدت زمان بسته به نوع و مدل ماشین لباسشویی معمولاً بین سی ثانیه تا یک دقیقه است. اگر ماشین لباسشویی دارای کنترل دکمه ای است، مطمئن شوید که در “چرخش نهایی” یا “final spin” قرار ندارد. اگر کنترل دکمه ای در دستگاه وجود دارد، به جای “چرخش” یا “spin” هر چرخه ی دیگری را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:سه راه برای باز کردن درب قفل شده ماشین لباسشویی

سپس باید مطمئن شوید که آبی که باید وارد دستگاه شود روشن است و قطع کننده مدار را روشن کنید. ماشین لباسشویی باید بعد از این فرآیند روشن شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ کتابچه راهنمای مخصوص دستگاه خود را از دست نداده اید و این کتابچه را خوانده اید. اگر همه موارد دیگر را امتحان کردید و به نتیجه ای نرسیدید، سعی نکنید دستگاه را خودتان تعمیر کنید. کمبود آگاهی و تخصص می تواند مسئله ای مشکل سازتر از مسئله ای را که در ابتدا با آن شروع کردید، ایجاد کند.
آیا دستگاه شما قابل برنامه ریزی است؟
در دهه ۱۸۰۰، ماشین های لباسشویی دستی بودند. با نوآوری های مختلف در صنعت، اکنون ماشین لباسشویی قابل برنامه ریزی داریم. غالباً این ماشین های قابل برنامه ریزی دارای یک عملکرد ریست ماشین لباسشویی هستند که با دستور “تأخیر شروع” یا ” Delay Start”مخالف است. روش تنظیم مجدد یا ریست می تواند با توجه به ساخت و مدل دستگاه متفاوت باشد. بنابراین، برای اطمینان از نحوه تنظیم مجدد آن، باید کتابچه راهنما را بررسی کنید. اگر کتابچه راهنمای فیزیکی را پیدا نکردید، به صورت آنلاین جستجو کنید و می توانید آن را در وب سایت سازنده ی مدل ماشین لباسشویی خود پیدا کنید. با این حال ، اگر دستگاه شما این قابلیت ها را داشته باشد، می تواند باعث راحتی کار شما شود.ممکن است به یک متخصص نیاز داشته باشید
برخلاف افسانه های رایج لوازم خانگی، استفاده از دستگاه در کمترین حد ممکن، ایمن یا سالم ماندن کلیه قطعات لوازم خانگی را تضمین نمی کند. اگر با وجود تمام اقدامات و بررسی ها، قادر به ریست ماشین لباسشویی خود نیستید، ممکن است لازم باشد با یک متخصص تماس بگیرید. متخصصان تعمیراتچی در هر زمانی از روز پاسخگوی شما هستند. به هر حال، شما نمی خواهید که لباس های کثیف روی هم جمع شوند.

اگر حتی بعد از تنظیم مجدد دستگاه هیچ اتفاقی نیفتد، ممکن است در قسمت قطعات دستگاه مشکلی وجئد داشته باشد. تمامی افراد مجاز به تعویض قطعات یا سرویس ماشین نیستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که خود به خود اقدام به انجام تعویض یا سرویس ماشین لباسشویی خود نمی کنید. یک متخصص مجاز می تواند مسئله را عیب یابی کرده و راه حل مناسبی برای مشکلات ماشین لباسشویی شما پیدا کند و همچنین می تواند در یافتن قطعات جایگزین نیز شما را راهنمایی می کند.

وقتی لباس های شسته شده زیادی وجود دارد و دستگاه ماشین لباسشویی کار نمی کند، احساس استرس می کنید. اگر کد خطا یا نقصی در دستگاه شما وجود دارد، باید سعی کنید آن را دوباره تنظیم کنید. در حالی که بسیاری از ماشین های لباسشویی دکمه تنظیم مجدد ندارند ، به این معنی نیست که نمی توانید آن را دستی تنظیم کنید. اگر مدل جدیدتری از ماشین لباسشویی دارید، احتمالاً باید دکمه تنظیم مجدد یا عملکرد تنظیم مجدد قابل برنامه ریزی داشته باشد.
ماشین های لباسشویی معمولاً در صورت وجود خطا یا ایراد در برق، کد خطا را نشان می دهند. که علت ایراد در برق می تواند یک بار نامتعادل (انحراف در ولتاژ)، افزایش قدرت، یا حتی وقفه در برق باشد. اگر مشکلی در قطعات دستگاه وجود نداشته باشد، ممکن است بررسی و عیب یابی ماشین لباسشویی کمی پیچیده شود.

اگر می خواهید مشکل ماشین لباسشویی خود را برطرف کرده و دوباره آن را تنظیم کنید، درک و آگاهی از دستگاه ماشین لباسشویی بسیار حیاتی است. در مقاله این هفته تعمیراتچی، چند نکته وجود دارد که باید در هنگام راه اندازی مجدد دستگاه یا ریست کردن ماشین لباسشویی خود به ذهن بسپارید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.