سه راه برای باز کردن درب قفل شده ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اگر درب ماشین لباسشویی شما مسدود شده و نمیتوان آن را به راحتی باز کرد، باید سریع این مشکل را برطرف کنید. این واقعیت که شما می توانید لباس های تمیز خود را از طریق پنجره دیگ مشاهده کنید، ولی نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید، فقط به ناامیدی اوضاع می افزاید.

سه دلیل وجود دارد که باعث می شود درب ماشین لباسشویی شما باز نشود و در این مقاله تعمیراتچی به شمار خواهیم گفت که چه کاری می توان برای باز کردن آن انجام داد. اما اول از همه چیز، لطفاً به یاد داشته باشید که قبل از شروع رفع مشکل، دستگاه خود را خاموش و از برق جدا کنید.ماشین لباسشویی به درستی تخلیه نشده است
نوعی انسداد در سیستم تخلیه آب، باعث جلوگیری تخلیه آب از ماشین لباسشویی شما می شود، که این اتفاق می تواند منجر به قفل شدن درب ماشین لباسشویی شود. به داخل دستگاه خود نگاه و ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید، اگر می بینید که هنوز هم دیگ شست و شو پر از آب است، به نظر می رسد یک مشکل تخلیه آب در ماشین لباسشویی وجود دارد.

در این حالت اگر دستگاه خود را باز کنید، باعث جاری شدن آب از آن می شود، بنابراین بهتر است در صورت امکان ابتدا آب داخل آن را تخلیه کنید. محتمل ترین محل برای تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، انسداد فیلتر است.

بعد از رفع انسداد، سعی کنید دستگاه خود را روی یک چرخه ی تخلیه آب اجرا کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

اگر دستگاه شما مستقیماً به لوله های زیر سینک ظرفشویی متصل است، می توانید لوله ها را جدا کرده و درون سطل، آب را تخلیه کنید تا از آن خارج شود. هنگامی که موفق به خالی کردن آب درون دستگاه خود شدید، باید بتوانید درب آن را باز کنید.باز کردن درب لباسشویی : دستگیره ماشین لباسشویی شکسته است
ممکن است متوجه شوید که ماشین لباسشویی شما هیچ مشکلی در تخلیه آب ندارد اما دستگیره درب آن شل است. در این حالت به احتمال زیاد دستگیره درب شکسته است. خوشبختانه دو روش برای باز کردن دستی درب ماشین لباسشویی وجود دارد :

اگر دسته درب ماشین لباسشویی شما رو به بیرون باشد، ممکن است بتوانید با مقداری سیم، زبانه ای را که در لبه درب قرار دارد، آزاد کنید. سیم را به آرامی اما محکم به سمت دستگیره بکشید تا زبانه آزاد و درب باز شود.

بیشتر بخوانید:نکاتی در هنگام راه اندازی مجدد دستگاه یا ریست کردن ماشین لباسشویی
اگر روش اول کار نکرد، یا دسته درب ماشین لباسشویی شما برعکس است، هنوز می توانید زبانه آن را آزاد کنید. قسمت بالای ماشین لباسشویی را باز کنید و آن را بلند کنید تا بتوانید به قسمت عقب درب ورودی دسترسی پیدا کنید. سپس می توانید زبانه درب را فشار دهید تا آزاد شود. اگر زبانه بیش از حد سفت یا محکم است و نمی توانید با دست خود آن را آزاد کنید، ممکن است به یک پیچ گوشتی تخت نیاز داشته باشید تا به شما برای آزاد کردن زبانه درب کمک کند.
پس از باز شدن درب، آب باقیمانده در دستگاه بیرون می ریزد، بنابراین اگر دستگاه شما هنوز پر از آب است ، سعی کنید شلنگ تخلیه آب را پایین بیاورید تا آب آن خارج شو ، قبل از باز کردن درب لباسشویی، حتما از حوله استفاده کنید تا از آبگرفتگی در کف آشپزخانه شما جلوگیری شود!قفل حرارتی از باز شدن درب جلوگیری می کند
قفل حرارتی باید حدود دو دقیقه پس از پایان چرخه، درب ماشین لباسشویی را آزاد کند. قفل حرارتی با گرم شدن و گسترش کار می کند، بنابراین حتی وقتی ماشین لباسشویی خاموش است بلافاصله قفل آن باز نمی شود. ترفند این است که ماشین لباسشویی حدود پنج دقیقه از برق جدا شود تا قفل خنک و آزاد شود. پس از خنک شدن قفل، باید بتوانید درب ماشین لباسشویی خود را باز کنید.

به خاطر داشته باشید که همه مدل های ماشین لباسشویی متفاوت هستند و دلایل زیادی برای باز نشدن درب ماشین لباسشویی وجود دارد، بنابراین ممکن است راه حل های بالا پاسخی برای باز کردن قفل هر درب ماشین لباسشویی که نمیتواند باز شود، نباشند. با این حال، مطمئناً نقطه شروع خوبی برای اکثر ماشین آلات هستند زیرا سه مسئله بالا متداول ترین مشکلات جلوگیری از باز شدن درب ماشین لباسشویی هستند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.