نکاتی درباره نگهداری یخچال و فریزر که باید آن ها را رعایت کنید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

فقط با کمی تلاش می توانید هزینه های انرژی را کاهش داده و از تعویض زودرس و یا ازکار افتادن یخچال خود جلوگیری کنید.

واشر را چک کنید

آسیب یا کثیفی می تواند از به خوبی مهر و موم شدن واشر یا درب یخچال جلوگیری کرده و هوای سرد را در یخچال نگه دارد. اگر واشر درب یخچال دندانه دار، پیچ خورده، ترک خورده یا پاره به نظر می رسد، احتمالاً زمان تعویض آن فرا رسیده است. در غیر این صورت، از آب گرم و یک پارچه یا اسفنج برای تمیز کردن واشر استفاده کنید، به خصوص در داخل چین هایی که می تواند کثیفی یا جرم را پنهان کند. یکی دیگر از ترفندهای نگهداری واشر یخچالی که مهر و موم ضعیفی دارد، استفاده از یک لایه نازک از ژل نفتی، وازلین، ژل پاک کننده پس از تمیز کردن روی واشر است. یک لایه نازک تنها چیزی است که برای بهبود مکش سرمای یخچال لازم است.

واشر را چک کنید

گرفتگی منافذ یخچال باز کنید

دریچه های موجود در فریزر هوای سرد را به یخچال می رسانند. اگر دریچه ها مسدود شده یا فریزر خیلی پر باشد، نه فریزر و نه یخچال به درستی سرد نمی شوند. یک کار مهم برای نگهداری یخچال و فریزر، دور نگه داشتن بسته های غذایی از همه منافذ است. همچنین از شلوغ شدن بیش از حد یخچال و فریزر که مانع گردش هوا نیز می شود، خودداری کنید. برای کمک به لوازم خانگی در مصرف انرژی ، سعی کنید تقریباً سه چهارم آن را پر نگه دارید.

فنرها و سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید

جمع شدن گرد و غبار روی فنرهای کندانسور یخچال باعث می شود تا گرما آزاد نشود. نتیجه این است که یک کمپرسور برای انجام کاری که می خواهد انجام دهد باید خیلی سخت و طولانی کار کند. با تمیز کردن سیم پیچ و فنرها حداقل یک بار در هر شش ماه ، می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و عمر یخچال خود را طولانی کنید، لازم به ذکر است که از تعمیرات غیرضروری جلوگیری کنید. اگر حیوان خانگی دارید که موی آن می ریزد، ممکن است لازم باشد این کار را بیشتر انجام دهید. سیم پیچ و فنرها بسته به مدل در پایین یخچال، یا در جلو و یا در عقب واقع شده اند. برای تمیز کردن فنرها، می توانید از برس تمیز کننده سیم پیچ و خلا استفاده کنید.

فنرها و سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید

فن کندانسور را تمیز کنید

فن های کندانسور یخچال می توانند مانند آهن ربا آلودگی، گرد و غبار و غیره را به خود جذب کنند .اگر فن توسط آلودگی مسدود شده باشد، یخچال نمی تواند به درستی خنک شود زیرا هوا از روی سیم پیچ ها نمی تواند عبور کند برای تمیز کردن فن خازن، دستگاه را از دیوار دور کرده و درپوش دسترسی فن را بردارید. (دفترچه راهنما را از نظر محل قرارگیری فن بررسی کنید.) با استفاده از برس و جاروبرقی تیغه های فن و چین بین تیغه و موتور را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:مزایای یخچال فریزر پایین چه می باشد؟

فن کندانسور را تمیز کنید

دمای مناسب را تنظیم کنید

 یکی از نکات ساده تر در مورد نگهداری یخچال، تنظیم دمای مناسب برای آن است، اما این نکته بسیار مهم است. برای عملکرد بهینه و بهره وری انرژی، دمای یخچال را در تنظیمات موجود روی میانه قرار دهید. دمای مناسب یخچال بین ۳۸ تا ۴۲ درجه است، در حالی که فریزر باید بین ۰ تا ۱۰ درجه باشد.

 نگهداری از یخچال و فریزر : دمای مناسب را تنظیم کنید

در صورت لزوم لامپ ها را تعویض کنید

این یک نکته در مورد نگهداری یخچال است که برخی افراد آن را نادیده می گیرند  اما شما می توانید با تعویض لامپ ها به محض سوختن از مصرف انرژی غیرضروری و فرسودگی لوازم جلوگیری کنید. وقتی لامپ های یخچال می سوزند، شما مدت طولانی تری درب یخچال را باز نگه خواهید داشت تا آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

 نگهداری از یخچال و فریزر : در صورت لزوم لامپ ها را تعویض کنید

برای تعمیر و نگهداری از یخچال و فریزر به صورت حرفه ای برنامه ریزی کنید

علاوه بر مراقبت و تمیز کردن منظم یخچال، گاهی اوقات شما به یک متخصص باتجربه نیاز دارید تا بتواند در رفع مشکلات مداوم یخچال کمک کند. برای تعمیر یخچال و نگهداری از آن به صورت حرفه ای می توانید با هوم کارا تماس بگیرید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.