تعویض یخساز یخچال با درب فرانسوی

نحوه ی تعویض یخساز یخچال با درب فرانسوی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اگر شما هم به دنبال روشی برای تعویض یخساز یخچال درب فرانسوی هستید، بدون شک خواندن این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. زیرا قصد داریم در ادامه روش‌هایی برای تعویض یخساز یخچال به شما عزیزان معرفی کنیم.

با استفاده از این روش‌ها علاوه بر یخچال‌های فرانسوی، می‌توانید یخساز یخچال LG و یخچال‌های Kenmore Trio را نیز تعویض کنید.

در مرحله اول ابتدا باید یک یخساز جدید مشابه یخساز قدیمی، تهیه کنید. برای تعویض یخچال نیاز به ابزارهایی همچون  دستکش کار و پیچ گوشتی خواهید داشت.
چگونگی تعویض یخساز یخچال ۳ درب

در صورتی که پس از فشردن اهرم یخساز یخچال، یخ تولید نشد، احتمالا یخساز خراب شده است و باید عیب یابی و تعمیر شود. در اکثر مواقع، می‌توانید مشکل یخچال را با تعویض یخساز به راحتی رفع کنید.

🛠 تعمیر ساید

مراحل تعویض یخساز یخچال با درب فرانسوی

در ادامه مقاله مراحل انجام این کار را به ترتیب بازگو خواهیم کرد.

  • مرحله اول: قطع کردن برق دستگاه

مرحله اول در تعویض یخساز یخچال ۳ درب، قطع برق دستگاه است. برای رعایت ایمنی، قبل از انجام هر کاری، باید برق دستگاه را قطع کنید.

  در این مرحله بهتر است مواد غذایی‌ که به سرعت فاسد می‌شود را به مکان خنکی منتقل کنید. این کار ممکن است ۳۰ الی ۶۰ دقیقه زمان ببرد، بدون شک در این مدت زمان کوتاه میوه‌ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی آسیب نمی‌بینند و نیازی به تغییر مکان آن‌ها نیست.

🛠 بهترین مرکز تعمیر ساید کجاست؟ {معرفی شرکتهای مختلف}

  • مرحله دوم تعویض یخساز یخچال با درب فرانسوی: جدا کردن مخزن یخ از یخچال

 برای دسترسی به یخساز یخچال، ابتدا باید مخزن یخ را از روی درب جدا کرد. جدا کردن مخزن یخ بدین صورت است:

  • ابتدا باید دستگیره‌ای زیر آن را فشرده و مخزن را به بالا و بیرون بکشید.
  • بهتر است تمامی این مراحل را به آرامی انجام دهید تا هیچ گونه خسارتی به مخزن یخچال وارد نشود.

🛠 تعمیر یخساز یخچال ساید بوش با ضمانت

  • مرحله سوم: جدا کردن یخساز از دستگاه

مرحله بعدی جدا کردن یخساز از درب یخچال است. برای این کار، با یک دست یخساز را نگه داشته و با دست دیگر، دو پیچ اطراف یخساز را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید. این پیچ‌ها یخساز را به درب یخچال متصل می‌کنند.

در این مرحله باید دقت کنید که یخساز را هرگز رها نکنید، زیرا این کار ممکن است منجر به آویزان شدن یخساز و قطع شدن سیم‌های متصل به آن شود.

🛠 تعمیر یخچال ساید ال جی

  • مرحله چهارم: خارج کردن یخساز از دستگاه

در این مرحله باید یخساز قدیمی را از یخچال جدا کرده و آن را با یخساز جدید جایگزین کنید. برای خارج کردن یخساز، ابتدا باید آن را برعکس کنید و به اتصالات سیم‌های آن دقت کنید. پیش از هر اقدامی، بهتر است اتصالات یخساز قبلی را عکس بگیرید تا در حین نصب یخساز جدید دچار مشکل نشوید.

سپس باید سیم زمین را پیدا کرده و قفل کانکتور آن را با فشار دادن باز کنید. پس از باز کردن قفل، سیم سبز زمین را باز کنید. این سیم به کمک یک پیچ به قسمت پایین یخساز متصل است. حال می‌توانید یخساز خراب شده را با دقت از یخچال جدا کنید.

🛠 علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ و راه حل آن

  • مرحله پنجم: وصل کردن سیم ارت به یخچال جدید

مرحله پنجم در تعویض یخساز یخچال، وصل کردن سیم ارت به یخساز جدید است. پس از مقایسه کامل یخساز جدید با یخساز قدیمی و اطمینان از یکی بودن آن‌ها، می‌توانید یخساز جدید را نصب کنید.

در این مرحله باید سیم سبز زمین را به یخساز جدید متصل کنید و از محکم بسته شدن پیچ آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار، ابتدا باید سیم سبز زمین را پیدا کرده و به کمک پیچ گوشتی آن را به یخساز جدید متصل کنید. سپس با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ سیم سبز زمین را به یخساز جدید ببندید. در نهایت، مطمئن شوید که پیچ سیم زمین به درستی بسته شده است و هیچ گونه لغزش یا شلیک ندارد.

🛠 تعمیر یخچال ساید بوش

  • مرحله ششم: وصل کردن کانکتور به دوشاخه یخساز

در این مرحله نوبت وصل کردن کانکتور سیم به دوشاخه یخساز است. برای این کار، ابتدا باید کانکتور سیم را پیدا کرده و به دوشاخه یخساز متصل کنید. سپس کانکتور را با فشار دادن به حالت قبلی خود بازگردانید. پس از این مراحل باید یخساز را در محل قبلی خود نصب کنید. برای این کار ابتدا باید مطمئن شوید که سوراخ‌های یخساز به طور صحیح در محل مورد نظر فیکس شده‌اند. سپس پیچ‌های یخساز را تا جایی که می‌توانید محکم کنید.

  • مرحله هفتم: نصب مخزن یخساز و متصل کردن آن به برق

 آخرین مرحله در تعویض یخساز یخچال، نصب مخزن یخساز و وصل کردن آن به برق است. در این مرحله باید از درستی نصب مخزن یخساز در محل قبلی آن اطمینان حاصل کرده و سپس آن را به برق متصل کنید.

ابتدا باید مخزن یخساز را در محل قبلی خود قرار داده و از درست نصب شدن آن مطمئن شوید. سپس باید اتصالات آن را به ترتیب قبلی متصل کنید. در نظر داشته باشید که اگر مخزن به درستی در جای خود قرار نگیرد، ممکن است پایه‌های آن آسیب ببیند.

در نهایت، برای اطمینان از عملکرد صحیح یخساز، درب یخچال را بسته و برق آن را وصل کنید. مطمئن شوید که یخچال به درستی روشن شده و یخساز جدید عملکرد خوبی دارد. همچنین، قبل از هر اقدامی، بهتر است از اتصالات یخساز قبلی عکس بگیرید تا در اتصالات جدید دچار مشکل نشوید.

سخن پایانی تعویض یخساز یخچال با درب فرانسوی

در صورتیکه دوست داشتید این کار را یک فرد متخص انجام دهد میتوانید با شرکت هوم کارا تماس بگیرید و از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.