نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون چگونه است؟ امروزه بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند در حین بازی کردن با تلویزیون صدا بازی را به درستی متوجه شوند، از هدفون استفاده می کنند. هدفون ها دارای نمونه های مختلف بی سیم و سیم دار هستند. هدفون های سیم دار از طریق سیم به تلویزیون متصل می شوند. اما هدفون های بی سیم چگونه به تلویزیون وصل می شوند؟ نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون چگونه است؟ در این مطلب به بررسی اینکه چگونه می توان هدفون های بی سیم را به تلویزیون هوشمند وصل کرد؟ می پردازیم.

فعال کردن بلوتوث تلویزیون هوشمند

وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون چگونه امکان پذیر است؟ یکی از بهترین راه ها برای متصل کردن هدفون های بدون سیم به تلویزیون هوشمند، فعال کردن بلوتوث تلویزیون است. امروزه اکثر تلویزیون های هوشمند ال جی، سامسسونگ، سونی و… دارای بلوتوث هستند. در همین راستا می توان با فعال کردن بلوتوث تلویزیون، هدفون را بدون هیچ سیمی به تلویزیون متصل کرد. برای فعال کردن بلوتوث تلویزیون هوشمند ابتدا وارد منوی خدمات تلویزیون شوید و از بخش engineering گزینه bluetooth را انتخاب کنید. در این مرحله بهتر است تلویزیون را یک بار ریستارت کنید تا تنظیمات روی تلویزیون اعمال شود. بعد از روشن شدن وارد تنظیمات صدای تلویزیون شوید و خروجی صدا از هدفون را انتخاب کنید.

استفاده از دستگاه ارسال کننده صدای بلوتوث

برخی از تلویزیون های هوشمند موجود در بازار از bluetooth پیروی نمی کنند. بنابراین نمی توان از طریق بلوتوث برای اتصال هدفون  بی سیم به تلویزیون استفاده کرد. اما یک راه حل ساده برای رفع این مشکل وجود دارد. به کمک دستگاه ارسال کننده صدای بلوتوث می توان هدفون را به بلوتوث متصل کرد. این دستگاه کوچک برای انتقال صدا از هدفون به تلویزیون از طریق بلوتوث به جک سه و نیم میلی متری تلویزیون نصب می شود. اما نکته ای که باید در این روش به آن توجه کنید این است که استفاده از ارسال کننده باعث می شود تا صدا با کیفیت بالایی از تلویزیون به هدفون منتقل نشود. البته هر چه کیفیت دستگاه ارسال کننده بیشتر باشد، احتمال بروز این مشکل نیز کمتر است.

برخورداری از امکانات و قابلیت های دستگاه های بازی

اگر هدف شما از متصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون، انجام بازی با دستگاه هایی چون xbox،roku،plastation و … است، می توانید از امکانات این دستگاه ها برای وصل کردن هدفون های بی سیم به تلویزیون استفاده کنید. برخی از این دستگاه ها دارای امکاناتی هستند که می توان هدفون را به تلویزیون وصل کرد. Rokuا از جمله دستگاه هایی است که روی کنترل خود فضایی برای وارد کردن فیش دارد. شما می توانید با اتصال فیش هدفون به کنترل، صدای بازی را مستقیماً دریافت کنید. چنین امکاناتی در سایر دستگاه های ذکر شده نیز وجود دارد که می توانید حین بازی از آن استفاده کنید.

استفاده از هدفون های بی سیم مادون قرمز و امواج رادیویی

چنان چه از طریق روش های ذکر شده قادر به وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون نیستید، می توانید از هدفون های بی سیم امواج رادیویی و مادون قرمز استفاده کنید. هدفون های rf  از طریق امواج رادیویی و هدفون های مادون قرمز از طریق اشعه مادون قرمز به تلویزیون متصل می شوند و صدا را از هدفون پخش می کنند. هدفون های rf از قیمت مناسبی برخوردار هستند و می توانند از فاصله زیاد به تلویزیون متصل شوند اما مشکلی که در رابطه با هدفون rf  وجود دارد این است که امواج رادیویی سایر دستگاه ها با تاثیر بر این امواج باعث کم یا زیاد شدن صدا و در نتیجه کاهش کیفیت آن شود. بر خلاف هدفون های rf، هدفون های مادون قرمز از هیچ عاملی تاثیر نمی گیرند و صدا را با کیفیت بالایی از تلویزیون به هدفون منتقل می کنند.

نتیجه گیری از نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

در این مطلب به بررسی و آموزش نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون از طریق راه های مختلف پرداختیم. استفاده از بلوتوث، دستگاه ارسال کننده و امکانات دستگاه های بازی از جمله راه هایی هستند که برای وصل کردن هدفون های بی سیم به تلویزیون استفاده می شوند. البته راه های دیگری چون استفاده از هدفون هایی با امواج رادیویی و مادون قرمز است. اگرچه این هدفون ها دارای قیمت نسبتاً بالایی هستند اما به راحتی به تلویزیون وصل شده و صدا را با کیفیت بالایی از طریق هوفون پخش می کنند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.