نحوه نصب برنامه در تلویزیون هوشمند

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در دهه‌های اخیر به علت‌ پیشرفت‌های زیاد در عرصه تکنولوژی تلویزیون‌ها دچار تحولات زیادی شده‌اند. امروزه تلویزیون‌ها تنها برای تماشای فیلم نیستند. بلکه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر در هنگام استفاده از تلویزیون احساس خستگی نکند و از دستگاه خود بتواند استفاده‌های زیادی داشته باشد. معمولا تلویزیون‌های نسل جدید دارای قابلیت نصب برنامه هستند که میتوان از تمام ویژگی‌های آنها استفاده کرد. اما برخی از کاربران در هنگان نصب این برنامه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند؛ در همین راستا در این مقاله به بررسی نحوه نصب برنامه در تلویزیون هوشمند پرداخته‌ایم تا به راحتی بتوان از قابلیت‌های گوناگون تلویزیون استفاده کرد.

نصب برنامه در تلویزیون هوشمند ال جی

اولین کار برای نصب برنامه برروی تلویزیون که بسیار مهم و ضروری می‌باشد، اتصال آن به اینترنت است. اگر تلویزیون به اینترنت متصل نباشد شما نمی‌توانید برنامه‌ای را روی تلویزیون خود نصب کنید. بعد از آنکه از اتصال تلویزیون به اینترنت مطمئن شدید به منو دستگاه خود رفته و گزینه SMART HOME  را پیدا کرده و انتخاب کنید. سپس گزینه LG Smart World  را انتخاب نمایید، در این قسمت لازم است که یوزرنیم و پسورد اکانت خود را وارد نمایید.

اگر حساب کاربری ندارید میتوانید از طریق گزینه Sign Up برای دستگاه خود یک حساب بسازید.

حتما بخوانید: ممکن است به دلیل هوشمند و پیچیده شدن تلویزیون های ال جی نتوانید اقدام به نصب برنامه در تلویزیون خود نمایید.

انتخاب برنامه برای تلویزیون هوشمند ال جی

بعد از آنکه وارد حساب کاربری خود در تلویزیون شدید، با جست و جو برنامه مورد نظر آن را انتخاب نمایید. در برخی از تلویزیون‌ها برنامه‌هایی پشتیبانی نمی‌شوند، البته جای نگرانی نیست چون شما می‌توانید به راحتی از قسمت دسته بندی برنامه‌ای مشابه برنامه مورد نظر و سازگار با دستگاه خود پیدا کرده و انتخاب کنید. بعد از انتخاب برنامه مورد نظر گزینه Install را بزنید تا برنامه به صورت خودکار نصب گردد.

استفاده از برنامه‌های نصب شده برروی تلویزیون ال جی

بعد از آنکه برنامه را برروی تلویزیون خود نصب کردید به قسمت More بروید. در فولدر More شما می‌توانید تمام برنامه‌های را که در تلویزیون نصب شده‌اند را ببینید و از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای نصب تمامی برنامه‌ها متصل بودن تلویزیون به اینترنت ضروری می‌باشد. اما برای کار کردن با برخی از این برنامه‌ها که نیازی به اینترنت ندارند نیز میتوان کار کرد( مانند بازی‌های آفلاین).حتما بخوانید: علاوه بر برند ال جی برندهای دیگری مانند شهاب وجود دارد که تولید کننده ی تلویزیون می باشند.

بیشتر بخوانید:چه زمانی میتوانیم درب ماشین لباسشویی را باز کنیم؟

نصب برنامه برروی تلویزیون هوشمند سونی

برای نصب برنامه برروی تلویزیون سونی همانند سایر تلویزیون‌های هوشمند، لازم است که ابتدا تلویزیون را به اینترنت متصل نمایید. سپس به قسمت گوگل پلی دستگاه خود بروید. برای ورود اول از شما خواسته میشود که با حریم شخصی و مقررات آن موافقت نمایید. بعد از این کار شما میتوانید برنامه مورد نظر خود را سرچ کرده و آن را انتخاب نمایید. برنامههای بسیار زیادی در گوگل پلی تلویزیون با دسته بندی متفاوتی وجود دارند که شما نسبت به علاقه خود می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی برنامه مورد نظر خود می‌توانید اطلاعات برنامه و میزان رضایت کاربران از این برنامه و… را ببینید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا در زمانی کوتاه برنامه مورد نظر با تمام قابلیت‌هایی که مد نظر دارید بیابید.

حتما بخوانید:   برای افرادی که دارای تلویزیون توشیبا هستند، یکی از بزرگترین نگرانی ها نصب برنامه های مختلف بر روی این نوع تلویزیون است.

نصب برنامه برروی تلویزیون سامسونگ اسمارت

برای نصب برنامه در تلویزیون‌های سامسونگ نیز، در قدم اول اتصال تلویزیون به اینترنت لازم است. در ادامه گزینه Smart Hub را در منو انتخاب کنید( در برخی از کنترل‌ها برای این کار دکمه‌ای با همین عنوان تعبیه شده که به صورت مستقیم وارد بخش برنامه‌ها می‌شود). برنامه مورد نظر خود را در بخش دسته بندی‌ها پیدا کرده و آن را نصب نمایید.

نصب برنامه‌های پولی برای تلویزیون هوشمند

فرقی نمی‌کند که تلویزیون اسمارت شما سامسونگ، ال جی، سونی و یا هر برند دیگری باشد؛ نحوه نصب برنامه در تلویزیون هوشمند بسیاری از برنامه‌ها به صورت رایگان قابل راه‌اندازی هستند. اما برخی از برنامه‌ها نیز وجود دارند که برای استفاده باید حتما خریداری شوند. بعد از خریداری این برنامه‌ها اندکی صبر کنید تا گزیه نصب برای شما فعال گردد. بعد از فعال شدن گزینه نصب شما به راحتی میتوانید از این برنامه‌ها همانند برنامه‌های رایگان استفاده نمایید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.