نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نحوه فعال کردن و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون چگونه است؟

امروزه یکی از آپشن های بسیار پر کاربرد در تلویزیون های هوشمند، قفل کودک است. قفل کودک برنامه ای است که امروزه در بیشتر تلویزیون های روز دنیا تعبیه شده است تا از آسیب های روانی که ممکن است در حین تماشای برخی از فیلم ها به کودک وارد شود، جلوگیری کند. البته این برنامه نقش موثری در جلوگیری از خراب شدن تلویزیون و به هم خوردن تنظیمات توسط کودکان دارد. اما اغلب افراد شیوه فعال کردن قفل کودک تلویزیون را نمی دانند. به همین علت ما در این مطلب به توضیح نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

روش فعال کردن قفل کودک در تلویزیون چگونه است؟

روش فعال کردن قفل کودک در تلویزیون ممکن است با توجه به برند تولید کننده متفاوت باشد. به همین علت بهتر است برای فعال کردن قفل کودک تلویزیون ابتدا دفترچه راهنمای تلویزیون را با دقت مطالعه کنید. اما به طور کلی نحوه فعال کردن قفل کودک تلویزیون در اغلب برندها مطابق مراحل زیر انجام می شود.

  • در مرحله اول تلویزیون را روشن کرده و دکمه menu از ریموت کنترل را فشار دهید.
  • بعد از فشار دادن دکمه menu صفحه ای در تلویزیون نمایش داده می شود که باید گزینه option را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه option لیستی از کلمات انگلیسی نمایش داده می شود که باید از میان آن ها گزینه lock child را انتخاب کنید.
  • در صورتی که تلویزیون شما گزینه child lock را نداشته باشد، باید گزینه v_chip را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه child lock می توانید انواع برنامه ها و کانال هایی که در تلویزیون وجود دارد را قفل کنید تا کودکان به آن ها دسترسی نداشته باشند.

روش غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون

 روش غیر فعال کردن قفل کودک در اکثر برندها شبیه به هم است. برای اینکه بخواهید قفل کودک در تلویزیون را غیر فعال کنید، باید گزینه های menu>option>child lock>v_chip> remove child lock را به ترتیب فشار دهید. بلافاصله بعد از انتخاب گزینه های بالا دکمه enter را فشار دهید تا تنظیمات در تلویزیون اعمال شود. در صورتی که غیر فعال کردن قفل کودک در تلویزیون شما مطابق مراحل بالا انجام نمی شود، باید دفترچه راهنمای تلویزیون را با دقت مطالعه کنید و مطابق با مراحل ذکر شده قفل کودک را در تلویزیون غیر فعال کنید

نتیجه گیری از نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون

در مطالب بالا به توضیح نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون پرداختیم. قفل کودک از بهترین آپشن های تلویزیون است که می تواند مانع از تماشای برنامه های نامناسب در کودکان شود. با فعال کردن این برنامه تا حد زیادی می توان از بروز مشکلات روانی در کودکان جلوگیری کرد. در صورتی که مطابق مراحل بالا نتوانستید قفل کودک در تلویزیون را فعال یا غیر فعال کنید می توانید برای راهنمایی بیشتر از مشاوران ما در شرکت هوم کارا تماس بگیرید.

شرکت هوم کارا یکی از تعمیرگاه های معتبر در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی است که از کارشناسان و تکنسین های خبره برای تعمیرات ارزان قیمت و اصولی تلویزیون در تهران کمک می گیرد. چنان چه سوالی در زمینه فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک تلویزیون از هر برندی ذهن تان را درگیر کرده است، می توانید در قسمت نظرات سایت سوال خود را مطرح کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.