نحوه عملکرد سیستم توربو کولر گازی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

امروزه تقریبا تمامی کولر گازی‌ها دارای قبلیت توربو می‌باشند. اگر کولر گازی شما  هوشمند و نسل جدید باشد، به کنترل و پنل کولر گازی خود دقت کنید به احتمال زیاد این گزینه را خواهید دید. در حالت توربو کولر گازی چه به صورت سرمایشی و چه به صورت گرمایشی بدن در نظر گرفتن دمای محیط به مدت نیم ساعت کار خواهد کرد. پس از ۳۰ دقیقه کولر گازی به صورت خودکار از حالت توربو خارج شده و به حالت خودکار و معمول خود بازمی‌گردد.

اهمیت قابلیت توربو

سیستم توربو اهمیت زیادی در ایجاد سرمایش یا گرمایش سریع محیط دارد. به طور مثال شما برای مدتی بیرون از خانه بوده‌اید و در این مدت کولر خاموش بوده. قطعا بعد از بازگشت به خانه، دمای محیط خیلی سرد و یا خیلی گرم است. اگر بخواهید طبق معمول دمای خانه را تنظیم کنید زمان زیادی طول بکشد. اما با استفاده از قابلیت توربو در زمانی کوتاه کولر گازی با قدرت زیادی کار کرده تا دمای محیط خانه تنظیم نماید.

سیستم توربو در کولر گازی در مقایسه با سیستم اینورتر

این سیستم دمای محیط سریع‌تر به حد مطلوب می‌رسد و نیازی نیست که کمپوسور کولر گازی به طور مداوم خاموش و روشن شود. در سیستم و فناوری اینورتر که شباهت زیادی با سیتم توربو دارد کولر گازی استارت اضافی نمی‌زند بلکه از گازی استفاده شده که راندمان بهتری دارد؛ در نتیجه کولر گازی مصرف انرژی کمتری خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید قیمت کولر گازی‌های اینورتر نسبت به کولرهای قدیمی، کمی بیشتر است. با این سیستم مصرف انرژی حدود ۴۰ در صد کاهش می‌یابد.

سیستم اسلیپ کولر گازی

بر خلاف سیستم‌ توربو که کولر گازی و فن آن به سرعت و با قدرت تمام کار می‌کند تا دمای محیط را به حد مطلوب برساند، در حالت اسلیپ کولر گازی با قدرت کمتری کار خواهد کرد. البته منظر از قدرت کمتر، ایجاد صدای کمتر است که توسط فن تولید می‌گردد. همچنین این سیستم مصرفی انرژی را تا حدی زیادی کاهش می‌دهد.

چگونه دمای محیط را با کولر گازی سریع خنک کنیم؟

برای آنکه دمای محیط را در زمانی بسیار کوتاه خنک کنید بهترین گزینه برای شما استفاده از قابلیت توربو است. همانطور که گفته شد این قابلیت ویژگی‌های زیادی دارد و رضایت بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کرده.

چگونه حالت توربو کولر گازی را فعال کنیم؟

اگر کولر گازی شما نسل جدید بوده و قابلیت توربو را پشتیبانی می‌کند اگر به کنترل دستگاه خود دقت نمایید دکمه‌ای با نام turbo خواهید دید. با فشردن این دکمه حالت توربو کولر گازی فعال می‌گردد. با فعال شدن حالت turbo دستگاه با قدرت زیادی از حداکثر انرژی خود استفاده می‌کند. البته در نظر داشته باشید استفاده زیادی از این قابلیت باعث می‌شود که مصرف انرژی بالا رفته در نتیجه شما مشمول هزینه بیشتری شوید.

بیشتر بخوانید:برترین تلویزیون‌های ۲۰۲۱

کدام حالت کولر گازی بیشترین قدرت و پرتاب باد را دارد؟

اگر می‌خواهید که کلر گازی شا پرتاب باد زیادی به دمایی بسیار مطلوب داشته باشد، می‌توانید از سیستم توربو استفاده نمایید. همانطور که در قبل گفته شد این سیستم حدود ۳۰ دقیقه با حداکثر توان و قدرت کار می‌کند و پس از ان به صورت خودکار به حالت اولیه باز می‌گردد. اگر کولر گازی شما این قابلیت را پشتیبانی می‌کند تنها با فشردن دکمه turbo می‌توانید از آن استفاده نمایید. سیستم توربو در کولر گازی

معوملا اکثر کولر گازی‌های موجود در بازار به فابلیت‌های زیادی مجهز شده‌اند تا کاربر به راحتی تمام آنچه را که نیاز دارد انجام دهد. در کولر گازی‌های نسل جدید قابلیت‌های زیادی دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارد. امروزه سیستم توربو در کولر گازی طرفداران زیادی دارد. اما سیستم توربو کولر گازی چگونه رضایت بالای مصرف کنندگان را جلب کرده؟

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.