نحوه خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

تصور کنید در یک روز گرم تابستانی که دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتی گراد رسیده است متوجه می شوید که ریموت کولر گازی تان کار نمی کند یا اصلا نمی توانید آن را پیدا کنید. این بدترین اتفاقی است که می تواند در چنین مواقعی پیش بیاید! در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا روشن کردن کولر گازی بدون کنترل ممکن است؟ پاسخ به این سوال مثبت است و بله! در این مقاله ۳ روش ساده برای روشن و خاموش کردن کولر گازی بدون کنترل در اختیار شمار قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید:تعمیر کولر گازی در تهران

روش های روشن و خاموش کردن کولر گازی بدون ریموت کنترل

برخی مواقع ممکن است ریموت کنترل کولر گازی کار نکند یا خراب شده باشد در این صورت می توانید با استفاده از یکی از روش های ارائه شده اقدام به روشن و خامئوش کردن دستگاه کنید:

 

۱. استفاده از دکمه پاور در یونیت داخلی کولر گازی

در حال حاضر اکثر سازندگان کولرهای گازی در تلاش هستند که کولرها را با ظاهری چشم نواز و براق طراحی کنند؛ بنابراین سعی کرده‌اند هیچ دکمه‌ای روی سطح ظاهری پنل داخلی قرار ندهند، تا باعث نشود ظرافت و زیبایی کولر از بین برود.

با این حال دقت در طراحی دلیل بر آن نیست که سازنده هیچ دکمه‌ای را طراحی نکرده باشد. در واقع سازندگان به شکل زیرکانه‌ای دکمه On / Off را برای خاموش و روشن کردن سریع زیر روکش فلزی صفحه فیلتر هوا قرار داده‌اند.

اگر می‌خواهید کولر گازی یا اسپلیت را بدون استفاده از کنترل روشن کنید می‌توانید پنل جلویی را باز کنید تا دکمه را ببینید.

گاهی اوقات در برخی از مدل‌ها یافتن دکمه کمی سخت است و نیاز به بررسی دقیق دارد. معمولا زیر یا بالای این دکمه متن On / off نوشته شده است.

  • در کولر گازی‌های دایکین، میتسوبیشی، گری و فونیکی دکمه پاور معمولا در کنار چراغ های تایمر چراغ های نشانگر کولر گازی و در موقعیت سمت چپ پره‌های یونیت داخلی قرار دارد.
  • در کولر گازی‌های پاناسونیک، ال جی و هیتاچی معمولا به راحتی نمی‌توانید این دکمه پاور را پیدا کنید، زیرا دکمه توسط سازنده در زیر فیلتر یونیت داخلی مخفی شده است. برای دیدن دکمه پاور یا روشن/خاموش کولر کافیست فیلتر گرد و خاک کولر گازی را بلند کنید.

این ساده ترین روشی است که می‌توانید هنگام خراب شدن یا گم کردن ریموت کنترل کولر گازی از آن برای روشن کردن کولر استفاده کنید.

1. استفاده از دکمه پاور در یونیت داخلی کولر گازی

۲. روشن کردن کولر گازی بدون کنترل و با استفاده از تلفن همراه

 

علاوه بر روش فوق می توانید با استفاده از تلفن هوشمند ود یک کنترل بسازید. برای این کار کافی است که اپلیکیشن کنترل کولر گازی را روی گوشی خود نصب کنید تا از طریق اپلیکیشن و سنسور مادون قرمز تلفن همراه خود بتوانید کولر گازی را خاموش یا روشن کنید.

نحوه خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

۳. خاموش یا روشن کردن کولر گازی با استفاده از کلید قطع کننده مدار

یکی دیگر از روش‌های ساده برای خاموش یا روشن کردن کولر گازی بدون کنترل ، استفاده از کلید قطع کننده مدار است.

در صورتی که ریموت کنترل کولر گازی شما خراب یا گم شده و موفق به استفاده از هیچ یک از دو روش قبلی هم نشده‌اید، می‌توانید با استفاده از کلید قطع کننده مدار اقدام به خاموش یا روشن کردن اسپلیت بدون کنترل کنید.

گاهی قرار داشتن این کلید در حالت خاموضش علت روشن نشدن کولر گازی است که بسیاری از آن غافل می شوند.

اگر جز افرادی هستید که دمای کولر گازی را تغییر نمی‌دهید و فقط از یک درجه دمای مشخص برای اتاق یا خانه خود استفاده می‌کنید، می‌توانید یک کلید قطع کننده مدار جداگانه در اتاق خود نصب کنید و به راحتی از آن برای خاموش کردن یا روشن کردن اسپلیت بدون کنترل استفاده کنید.

در این صورت دیگر گم کردن یا خراب شدن ریموت کنترل کولر گازی نگران کننده نخواهد بود و همیشه می‌توانید از این کلید برای خاموش کردن یا روشن کردن استفاده کنید.

1. استفاده از دکمه پاور در یونیت داخلی کولر گازی

سخن پایانی

یکی از معضلاتی که افراد در استفاده از کولر گازی با آن مواجه می شوند گم کردن یا کار نکردن کنترل کولر گازی است. در این موارد افراد دنبال راهی برای روشن و خاموش کردن کولر گازی بدون کنترل می گردند. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب نمایید. البته در برخی موارد کار نکردن کنترل به علت خرابی کولر گازی است که می توان با دریچه بازدید به مشکل پی برد.

نحوه خاموش و روشن کردن کولر گازی بدون کنترل

 تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.