نحوه تمیز کردن فر گاز

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا میتوان برای تمیز کردن فر اجزای داخلی آن را باز کرد؟

برخی افراد در تمیز کردن فر وسواس زیادی دارند به طوری که در پی باز کردن قسمت های داخلی و تمیز کردن اجزای داخلی فرگاز هستند، اما در تمیز کردن فر شما باید قطعات متحرک فرگاز را بشناسید تا با دستکاری یک قطعه ثابت باعث آسیب به دستگاه خود نشوید در ادامه به معرفی قطعات متحرک داخل فر که شما میتوانید برای نظافت آنها را از داخل فر جدا کنید میپردازیم:

  • سینی های داخل فر از جمله قسمت های متحرک فرگاز هستند که شما میتوانید برای نظافت کردن فر گاز آنها را بیرون آورده، شستشو داده و مجددا در محل قرار دهید .
  • سیخ های جوجه گردان نیز از دیگر قسمت های متحرک داخل فرگاز میباشد که به راحتی قابل بیرون آوردن و شستشو درهنگام تمیز کردن فر گاز هستند.
  • صفحه های بین طبقات داخل فر را که به صورت کشویی خارج میشوند را میتوانید برای شستشو و نظافت فر بیرون بیاورید.

آموزش گام به گام نحوه تمیز کردن فر گاز

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای اولین بار اقدام به تمیز کردن فر گاز کرده اید، پس با ما همراه باشید تا در ادامه به آموزش مرحله به مرحله تمیز کردن فرگاز بپردازیم :

  • همانطور که گفته شد در ابتدا میتوانید اجزای متحرک فر را بیرون آورده، شستشو داده و منتظر بمانید تا خشک شوند.
  • اگر ذرات باقی مانده از آخرین باری که از فرگاز استفاده کرده اید در داخل فر ریخته است میتوانید برای تمیز کردن فرگاز در این مناطق با یک دستمال آنها را جمع آوری کنید.
  • سعی کنید با یک دستمال آغشته به ماده پاک کننده سطوح سطح داخلی و درزهای فرگاز را نظافت کنید.
  • برای نظافت لولاها و قسمت های داخلی در نیز همچنین میتوانید از دستمال و پاک کننده سطوح استفاده کنید.

چگونه چربی داخل فرگاز را تمیز کنیم؟

گاهی پس از پخت یک غذا در داخل فر کف فردر اثر پخش شدن روغن و چربی و همچنین در معرض حرارت قرار داشتن ، چرب میشود و پس از گذشت مدتی به شدت سفت میشود به طوری که شاید تمیزکردن فرگاز برای شما در این شرایط تبدیل به یک معظل گردد اما این مشکل نیز راهکارهای خود را دارد، که در ادامه به توضیح آن میپردازیم:

  • برای پاک کردن چربی های کف فر میتوانید از حلال چربی استفاده کنید.
  • اما اگر حلال چربی در دسترس شما نبود، نگران نباشید ما با راهکاری ساده تر چگونگی تمیز کردن چربی داخل فرگاز را به شما آموزش میدهیم، و آن استفاده از محلول آب گرم و جوش شیرین است که میتوانید مقداری جوش شیرین را در آب ولرم حل کرده و فضای داخلی فر زده پس از گذشت چند دقیقه با یک دستمال نم دار اقدام به پاک کردن فضای داخل فرگاز نمایید.
  • بیشتر بخوانید:برای خشک نشدن غذا در ماکروفر چه باید کرد؟

سیستم تمیز کننده خودکار فرگاز چیست؟

سیستم های تمیز کننده خودکار فرگاز به منظور سهولت در نظافت و صرفه جویی در وقت و انرژی نیروی انسانی تعبیه شده است که طبق دو سیستم کاری، فرآیند تمیزکردن خودکار فر را انجام میدهد در ادامه این دو سیستم را برای شما شرح میدهیم :

  • نوع اول فرهایی هستند که با بخار فرآیند تمیزکردن فرگاز را انجام میدهند، در این مورد برای سست کردن آلودگی ها از گرما و آب استفاده میشود.اما پس از این کارتوسط سیستم تمیزکننده خودکار همچنان نیاز به دستمال کشی در فضای داخلی فر به منظور تکمیل نظافت وجود دارد.
  • نوع دوم تمیز کردن با حرارت زیاد است که در این نوع دمای فر بسیار بالا رفته تا بقایای غذا را به خاکستر تبدیل و از بین ببرد.

نحوه تمیز کردن سینی فر چگونه است؟

به منظور تمیز کردن سینی فر میتواید طبق راهکار زیر اقدام نمایید :

  • ابتدا یک ظرف بزرگ را از محلول شوینده ویا آب گرم و جوش شیرین پر کنید.
  • سپس سینی فرگاز را درون ظرف قرار داده به طوری که کاملا در محلول باشند، پس از حدود ۲۰ دقیقه میتوانید سینی را بیرون آورده و آبکشی نماید. و اگر با انجام اولین مرتبه سینی به طور کامل تمیز نشد میتوانید این پروسه را مجددا تکرار نمایید.

راهکارهای تمیز کردن شیشه فرگاز چیست؟

به منظور تمیزکردن شیشه فرگاز ابتدا زمانی که فر خنک است درب آن را باز کرده سپس طبق مراحل زیر پیش روید:

  • درب فرگاز را در حالت افقی نگه داشته.
  • با یک اسپری شیشه شور مقداری از محلول را به قسمت شیشه ای درب فرگازچندین مرتبه اسپری کرده.
  • سپس با یک دستمال نرم نم دار اقدام به پاک کردن شیشه ها نمایید.
  • در آخر نیز میتوانید به منظور جلوگیری از ایجاد رد دستمال نم دار، با یک دستمال خشک برای تمیزکردن شیشه فرگاز اقدام نمایید.

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن فرگاز

در نظر داشته باشید تمیزکردن به موقع و اصولی یک وسیله خانگی مثل فرگاز در بهبود کیفیت و عملکرد آن و در نتیجه افزایش عمر مفید آن نقش اساسی دارد، امیدواریم با به کارگیری مراحل نحوه تمیز کردن فرگاز در این مقاله توانسته باشیم شما را راهنمایی کنیم.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.