نحوه تعویض لاستیک درب یخچال فریزر

نحوه تعویض لاستیک درب یخچال فریزر {آموزش اصولی انواع مدل‌ها}

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

امروزه هزینه خرید یخچال‌ فریزرها افزایش چشم‌گیری داشته است، به همین دلیل اکنون حفظ و نگهداری درست از آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. همانطور که می‌دانید یخچال‌ ها از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده‌اند که برای عملکرد هر چه بهترشان؛ باید هر چند وقت یکبار تمامی آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. یکی از ساده‌ترین اقدامات که باید آن را بسیار جدی گرفت، تعویض لاستیک درب یخچال فریزر است، زیرا با حفظ سرمای ایجاد شده درون یخچال باعث بهبود عملکرد موتور آن می‌شود. حال شاید برایتان سوال باشد که نحوه نگهداری و تعویض لاستیک درب یخچال چگونه است؟ و اگر به موقع انجام نشود چه خرابی به بار می‌آورد؟

ما در این مقاله از هوم‌کارا به طور مفصل به این سوالها و هر آنچه که باید درباره نحوه تعویض لاستیک درب یخچال فریزر بدانید پاسخ داده‌ایم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لاستیک درب یخچال فریزر چیست و چه کارایی دارد؟

در ساخت یخچال فریزرها از قطعات مختلفی استفاده شده که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارند. یکی از این قطعات لاستیک یا واشری است که دور درب یخچال فریزر قرار دارد. از نظر اکثر افراد وجود این لاستیک کاربرد چندانی ندارد. اما باید گفت که این قطعه با قرارگیری درست، سرمای ایجاد شده درون یخچال را حفظ می‌کند و مانع از خارج شدن آن‌ها می‌شود تا هم مواد غذایی تازه بمانند و هم موتور یخچال برای ایجاد دمای مطلوب فشار کمتری به خود وارد کرده و عمر طولانی‌تری داشته باشد.

 تعمیر یخچال ساید ال جی 

عوارض خراب شدن لاستیک درب یخچال فریزر

حال که دانستید لاستیک درب یخچال فریزر چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است با عوارضی که خرابی آن در پی دارد نیز آشنا شوید تا بدانید نگهداری و تعویض به موقع لاستیک یخچال تا چه میزان می‌تواند بر روی سلامت دستگاه تاثیر بگذارد.

  • رنگ‌پریدگی یا از بین رفتن رنگ بدنه ودرب یخچال به دلیل فیکس نشدن صحیح درب بر روی بدنه 👈 دلایل تغییر رنگ بدنه یخچال (زرد شدن یخچال)
  • بالا رفتن هزینه‌ها به دلیل اتلاف و به هدر رفتن انرژی
  • فاسد شدن سریع مواد غذایی درون یخچال به دلیل بالا رفتن و حرارت داخل یخچال
  • کاهش عمر دستگاه به دلیل فعالیت بیش از اندازه موتور یخچال
  • عدم تثبیت هوای سرد درون یخچال

تمامی عوارض گفته معمولا به صورت یک کدخطا قابل تشخیص و مشاهده هستند، اما اگر زمانی متوجه شدید که هوای داخل یخچال بیشتر از حد معمول خنک است یا هوای سردی از آن خارج می‌شود نیز باید لاستیک درب یخچال فریزر را بررسی کنید تا اگر سالم نبود در اولین فرصت آن را تعویض نمایید تا آسیب جدی‌تر به دستگاه وارد نشود.

 تعمیر ساید بای ساید 

پیش از تعویض لاستیک درب یخچال فریزر باید چه کرد؟

پیش از تعویض لاستیک درب یخچال فریزر باید تمامی قسمت‌های آن را با دقت بالا بررسی کرد، زیرا گاهی لاستیک از محل خود خارج شده یا نواقصی دارد که قابل رفع شدن هستند. بنابراین قبل از آن که سریع آن را تعویض کنید باید بررسی‌های انجام دهید.

ما در این قسمت ۲ روش برای چک کردن سلامت لاستیک درب یخچال فریزر بیان می‌کنیم تا شما با استفاده از آن‌ها سریعا متوجه مشکل دستگاه شوید.

  • روش اول 

همانطور که گفته شد اول از همه باید تمامی قسمت‌های لاستیک درب را با چشم بررسی کرد تا مطمئن بود که مشکل اصلی از این قسمت است.

  1. در مرحله اول بررسی، ابتدا باید چک کرد نوار به درستی در محل مورد نظر قرار گرفته باشد زیرا گاهی لاستیک سالم است اما به دلیل آن که نحوه اتصال آن ایراد دارد، باعث بروز عوارضی می‌شود.
  2. در مرحله دوم باید آن را از نظر شکل ظاهری مورد بررسی قرار داد. اگر لاستیک شکل ظاهری خود را حفظ کرده بود و استحکام و مقاومت اولیه را داشت اما در قسمت‌هایی دچار پارگی یا شل‌شدگی خفیف بود، باید آن را مدام چرب کرد، زیرا تا حد زیادی آن‌ها را رفع می‌کند. اما اگر لاستیک تا حد زیادی شکل ظاهری خود را از دست داده و چروکیده، پاره، شل و تیره شده باشد باید آن را تعویض کرد.
  • روش دوم

یکی دیگر از روش‌ها برای تشخیص سلامت لاستیک درب یخچال فریزر که باید پیش از تعویض آن انجام شود، استفاده از یک کاغذ است. در این روش باید یک تکه کاغذ را در حد فاصل درب یخچال فریزر و بدنه قرار دهید و درب را ببندید؛ اگر کاغذ با سختی خارج شد یعنی لاستیک مشکلی ندارد. اما اگر کاغذ به راحتی خارج شد و رطوبت و سرمایی از یخچال احساس شد یعنی مشکلی وجود داشته و باید لاستیک درب یخچال فریزر را تعویض کرد.

 تعمیر یخچال ساید بوش 

نحوه تعویض لاستیک درب یخچال فریزر

اگر با بررسی لاستیک درب یخچال فریزر متوجه شدید که باید آن را تعویض کرد پیش از هر کاری باید تشخیص داد که نوار درب یخچال از نوع پیچ و مهره بوده یا از نوع پرسی است؛ زیرا نحوه نصبشان با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم نحوه تعویض هر دو لاستیک را بیان کنیم تا شما هنگام تعویض آن به مشکل برنخورید.

 ۶ علت یخ زدن وسایل و مواد غذایی داخل یخچال و راهکارهای آن 

تعویض لاستیک پیچ و مهره‌ای درب یخچال فریزر

در این روش باید ابتدا یخچال را از برق کشید زیرا روند تعویض آن کمی زمان‌بر است و اگر یخچال در آن مدت زمان روشن باشد، انرژی زیادی هدر می‌رود.

بعد از خاموش کردن یخچال باید لاستیک را با انگشت‌هایتان به سمت بالا بکشید تا پیچ و مهره‌ها قابل مشاهده باشند. پس از آن باید تمامی پیچ و مهره‌ها را با کمک یک پیچ‌گوشتی ریز شش گوش به یک اندازه شل یا باز کنید زیرا تنها در اینصورت است که لاستیک به صورت همزمان و راحت‌تر تعویض می‌شود.

پس از خارج کردن لاستیک، حال می‌توان لاستیک جدید را جایگذاری کرده و پیچ و مهره‌ها را سفت کرد تا اتصال به خوبی صورت گیرد.

 آموزش نحوه تراز کردن یخچال توسط خودتان! 

تعویض لاستیک پرسی درب یخچال فریزر

برای تعویض این نوع لاستیک با آن که تعویض در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود اما بهتر است پیش از شروع کار یخچال را خاموش کنید.

پس از خاموش کردن دستگاه اکنون باید لاستیک را با انگشت از چفت و بست و شیارهای موجود در دور درب یخچال خارج کنید. سپس لاستیک جدید را جایگذاری کرده و به خوبی آن را درون شیارها فشار دهید تا اتصال به خوبی صورت گرفته و چفت شود.

فقط در این روش به این نکته توجه داشته باشید که اگر درب یخچال دارای گیره و پیچ بود باید در ابتدا لاستیک را به دور درب آن پیچ کرد.

همه چیز درباره قیمت لاستیک درب یخچال فریزر

لاستیک‌های درب یخچال فریزر در مقایسه با دیگر قطعات دستگاه قیمت چندانی ندارند؛ اما همانطور که گفته شد لاستیک‌ها انواع گوناگونی دارند. بنابراین قیمت ثابتی را نمی‌توان برای آن‌ها بیان کرد. اگر شما قصد خرید لاستیک درب یخچال فریزر را دارید باید مدل یخچال و نوع لاستیکی که بر روی آن نصب شده را بیان کنید تا فروشنده قیمت آن را به شما اعلام کند.

جمع‌بندی

با خواندن این مقاله از سایت هوم‌کارا  دانستید که وجود لاستیک درب یخچال فریزر تا چه میزان اهمیت دارد و خرابی آن تا چه میزان عملکرد یخچال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اکنون به راحتی می‌توانید مشکل لاستیک درب یخچال را به خوبی تشخیص داده و آن را به دست تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید. زیرا آن‌ها به دلیل تخصصی که دارند می‌توانند به سرعت و با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای تعویض را انجام دهند و مانع از هزینه‌های اضافه شما شوند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.