علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماشین های لباسشویی دستگاه هایی هستند که از یک سو به یک شیر آب شهری برای  تامین آب مورد نیاز در زمان شستشو و در یک سوی دیگر قطعه ای برای خروج این آب هستند. در واقع وظیفه خارج کردن آب بعد از شستشو از ماشین لباسشویی بر عهده پمپ تخلیه لباسشویی می باشد، اما گاهی ما شاهد تجمع آب و یا عدم خروج آن از مخزن ماشین لباسشویی هستیم که در این وضعیت اولین قطعه ای که به بررسی نیاز دارد، پمپ تخلیه لباسشویی است. بدین منظور در این مقاله سعی داریم برای شما نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را آموزش دهیم.

وظیفه پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی چیست؟

پمپ تخلیه در واقع به قطعه ای در ماشین های لباسشویی گفته می شود که پس از اتمام فرآیند شستشو توسط ماشین لباسشویی آب های موجود در مخزن را جمع آوری کرده و توسط لوله های این قطعه به فاضلاب شهری هدایت می کند و از تجمع آب در قسمت های مختلف لباسشویی جلوگیری می کند. در واقع وظیفه پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را می توان کشیدن و خالی کردن آب لباس ها و مخزن لباسشویی دانست.

چه زمان باید پمپ تخلیه لباسشویی را تعویض نماییم؟

گاهی ممکن است در هنگام شستشوی لباس ها با لباسشویی خود با موقعیت های زیر روبرو شوید که متوجه می شوید زمان تعویض پمپ تخلیه لباسشویی شما فرا رسیده است:

  • زمانی که پس از تمام شدن فرآیند شستشو همچنان آب در مخزن ماشین لباسشویی شما قرار دارد.
  • زمانی که بعد از خارج کردن لباس ها همچنان دیگ شما دارای آب است.
  • زمانی که از قسمت های داخلی دستگاه صدای آب را می شنوید.
  • هنگامی که اطراف ماشین لباسشویی شما خیس است نیز باید پمپ لباسشویی خود را تعویض نمایید.

نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم متر

هر کدام از مشکلات مربوط به خروجی آب لباسشویی را که بخواهید مورد بررسی قرار دهید، باید اول به سراغ پمپ تخلیه بروید. در ادامه نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم متر را به شما آموزش خواهیم داد:

  • برای بررسی و نحوه تست پمپ آب لباسشویی در ابتدا باید برق دستگاه را قطع نمایید.
  • برای این کار در هنگام خاموش بودن دستگاه به آرامی اقدام به کشیدن دو شاخه از پریز نمایید.
  • پس از آن دستگاه اهم متر خود را روشن کنید و حافظه آن را از اندازه گیری های قبلی صفر کنید.
  • بعد از آن سیم های پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را به اهم متر متصل کنید.
  • در این وضعیت اگر عددهای نشان داده شده صفر و بی نهایت بود، شما باید اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود نمایید.
  • همچنین گاهی با اتصال پمپ تخلیه به اهم متر شاهد نمایش ارورهایی غیرقابل خواندن با حروف انگلیسی روی اهم متر هستید که در اینصورت نیز شما باید اقدام به تعویض پمپ ماشین لباسشویی خود نمایید.

نتیجه گیری از نحوه تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

همانطور که در قسمت های قبلی این مقاله برای شما عزیزان توضیح دادیم، وظیفه خارج کردن آب حاصل از شستشوی لباس ها بر عهده پمپ تخلیه لباسشویی می باشد و اگر شما پش از اتمام فرآیند شستشو با خالی نشدن مخزن آب لباسشویی خود و یا تخلیه ناقص آن روبرو شدید، اولین قطعه ای که باید به بررسی آن بپردازید، پمپ تخلیه لباسشویی می باشد. مطالعه مقاله بالا شما می توانید این کار را انجام دهید تا از وارد شدن آسیب های بیشتر به دستگاه خود جلوگیری نمایید. همچنین این کار سبب افزایش طول عمر مفید ماشین لباسشویی شما خواهد شد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.