نحوه استفاده از نرم کننده در لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چه زمانی نرم کننده را در لباسشویی بریزیم؟

نرم کننده ها زمانی برای ما حس لطافت و نرمی در پارچه ها را به همراه دارند که به میزان مشخص و در زمان درست مورد استفاده قرار گیرند به منظور اطلاع از اینکه چه زمانی نرم کننده را در لباسشویی بریزیم با ما همراه باشید:

  • اولین نکته که به صورت کلی باید در هنگام شستشو لباس مد نظر قرار دهید دانستن این موضوع است که شما نباید لباسشویی خود را به طور کامل پر از لباس کنید و بهتر است دو سوم این فضا را پر کنید تا آب، ماده شوینده و همچنین مایع نرم کننده به راحتی در میان لباس ها گردش داشته باشد.
  • مایع نرم کننده را نباید به طور مستقیم بر روی لباس ها بریزید بلکه باید آنها را دورن محفظه جا پودری ماشین لباسشویی خود بریزید تا از آن طریق به داخل دیگ لباسشویی شما وارد گردد.
  • در برخی از مدل های ماشین لباس شویی جدید محل مجزایی برای نرم کننده وجود دارد در غیر اینصورت شما میتوانید این مایع را به همراه پودر در محفظه بریزید. تا در هنگام شستشو وارد دیگ لباسشویی شما گردد.
  • با توجه به جنس لباس ها و پارچه هایی که درون ماشین لباسشویی قرار میدهید میتوانید تنظیم کنید که چه میزان نرم کننده باید استفاده کنید.

 

آشنایی با نحوه عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی

نرم کننده ها معمولا از ابتدای شروع فرآیند شستشو وارد عمل نشده و پس از شستن لباس ها کار این مایع شروع میگردد به منظور آشنایی با نحوه عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی توضیحات زیر را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از نرم کننده های لباس مبارزه با خشکی و زبری لباس ها میباشد، که باعث میشود لباس ها و پارچه ها منعطف تر شده و همچنین دیرتر خراب شوند.
  • بعد از ریختن نرم کننده در محفظه ماشین لباسشویی و شروع شدن فرآیند شستشو این ماده در بین پارچه ها به گردش در آمده و با نفوذ در بین الیاف آن سبب نرم شدن لباس ها میگردد.
  • یکی دیگر از عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی میتواند از بین بردن الکتریسیته ساکن لباس ها به دنبال نرمی زیاد آنها باشد.
  • استفاده از نرم کننده در هنگام شستشوی لباس ها و پارچه ها همچنین برای ما اتو زدن راحتتر و بی دردسر تری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:روش تغییر رنگ بدنه یخچال

چرا نرم کننده در لباسشویی پخش نمیشود؟

گاهی ممکن است بعد از بیرون آوردن لباس ها متوجه شوید که لباس ها و پارچه های شما بسیار زبر بوده و همچنینی در هنگام تماس دارای الکتریسیته نیز هستند در اینگونه مواقع اولین دلیلی که به ذهنتان میرسد نرم کننده است!  با وجود اینکه شما درون محفظه ماشین لباسشویی خود مایع نرم کننده را ریخته اید اما لباس های شما نرم و لطیف نشده اند در این موقعیت این سوال پیش میاید که چرا نرم کننده در لباسشویی پخش نمیشود؟

  • ممکن است حجم لباسی را که درون لباسشویی خود ریخته اید زیاد باشد و مایع نتواند به راحتی در بین لباس ها و پارچه ها گردش داشته باشد.
  • ممکن است میزان مایع نرم کننده ای که درون محفظه ریخته اید اندک باشد و نتواند به درستی لباس های شما را نرم و لطیف کند.
  • ممکن است درپوش آبکشی لباسشویی خود را به درستی در محل خود قرار نداده باشید.
  • ممکن است فشار آب لباسشویی شما کافی نباشد.

 

علت باقی ماندن نرم کننده در جا پودری لباسشویی

ممکن است پس از اتمام استفاده از نرم کننده در لباسشویی شما شاهد باقی ماندن نرم کننده در جا پودری خود باشید که در اینصورت هم لباس های شما به خوبی به مایع نرم کننده آغشته نشده و همچنین برای مایع مانده در محفظه لباسشویی شما باید آن را تمیز نمایید در ادامه به بررسی علت باقی ماندن نرم کننده در جا پودری لباسشویی میپردازیم:

  • ممکن است دمای آب مورد استفاده شما پایین باشد در این هنگام که آب شما سرد است مایع نرم کننده شما به خوبی و راحتی از دورن محفظه تخلیه نشده و در آن باقی میماند.
  • ممکن است حجم مایعی که در محفظه ریخته اید زیاد باشد.
  • ممکن است مایع نرم کننده شما نامرغوب بوده این موضوع باعث کاهش سرعت تخلیه آن شده باشد.
  • ممکن است نرم کننده را در زمان نامناسبی از شستشو درون محفظه ریخته باشید در اینصورت شاهد باقی ماندن آن در محفظه لباسشویی هستید.

 

نتیجه گیری از نحوه استفاده نرم کننده در لباسشویی

همانطور که در مقاله بالا برای شما عزیران توضیح دادیم نرم کننده ها مایعاتی هستند که در صورت استفاده از آنها به میزان مشخص و زمان مناسب میتوانند باعث نرمی و لطافت در پارچه و لباس های شما شده و همچنین اتو کشی را برای شما آسان کنند،  اما همه این مزیت های استفاده از نرم کننده تنها زمانی ایجاد میشود که شما از این ماده به درستی استفاده نمایید و این ماده بتواند به تمام لباس های شما نفوذ کند پس شما میتوانید با مطالعه مقاله بالا و به کار بردن راهکارهای استفاده صحیح از نرم کننده به این امر دست پیدا کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.