مقایسه تلویزیون های سونی X8000G با X8500G

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مدل های X8000G با X8500G هر دو از محصولات سال ۲۰۱۹ و سری ۸ شرکت سونی ژاپن می باشند که در بازار موجود بوده و جزو بهترین ها و پر طرفدارترین تلویزیون های سال هستند. نتایج بررسی های نشان می دهد که تلویزیون سونی X8500G از X8000G بهتر می باشد. چرا که X8500G از یکنواختی خاکستری بهتر، پردازش بهتر بازتاب ها و یک تاخیر ورودی خیلی پایین تر، برای یک تجربه بازی عالی به صورت توامان برخوردار است. X8500G می تواند لرزش را از تمام منابع حذف کرده و می تواند حرکت را تا فرکانس ۱۲۰ هرتز پردازش کند. با این به صورت کلی می توان گفت که شما نباید زیادی درگیر جزئیات شوید. چرا که بدون شک، اگر هر کدام از این تلویزیون ها را انتخاب کنید، انتخاب برازنده و فوق العاده ای خواهد بود و با توجه به رضایت مشتریان از لحاظ کیفیت رنگ و نمایش تصاویر بسیار عالی می باشند.

 طراحی و ظاهر تلویزیون X8000G و X8500G

تلویزیون Sony X8000G دارای طراحی عالی بوده و به نظر می رسد که تقریبا مشابه X7500F سال گذشته می باشد. اما این محصول با یک پایه به رنگ مشکی مات به جای پایه نقره ای سال گذشته همراه شده است. این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می کند اما به نظر می رسد که به راحتی تکان خورده و پایه ها تقریبا با اندازه عرض تلویزیون برابر بده و نمیشه آن را پشت و رو کرد. پشت تلویزیون به صورت ساده طراحی شده و تنها کانال مدیریت کابل در پشت پاها وجود دارد.  در سمت دیگر سونی X8500G از یک طراحی پایه برخوردار بوده و از نظر ظاهری بسیار شبیه به X8500F است. ضخامت این تلویزیون بسیار کم بوده و تقریبا کاملاً از پلاستیک ساخته شده است. در بعضی از نقاط احساس کمی ضعف وجود داشته و از آنجا که این تلویزیون به جای یک پایه مرکزی دارای دو پایه است، به یک میز بزرگ نیاز دارد. با این حال پایه های X8500G به خوبی از تلویزیون پشتیبانی کرده و به راحتی تکان نمی خورد. این پایه ها در اندازه کوچک طراحی شده اند، اما آن ها به یک میز نسبتاً بزرگ احتیاج دارند ، چرا که فصله ان ها به اندازه عرض تلویزیون است.

قسمت پشتی از پلاستیک ساخته شده و از پشت پایه ها می توان برای مدیریت کابل ها استفاده کرد. حاشیه ها از ضخامت متوسطی برخوردار بوده و ضخامت کلی تلویزیون هم بسیار نازک تر از مدل X8000G می باشد، ولی اگر به دیوار وصل شود بسیار عالی تر به نظر خواهد رسید. پشت تلویزیون X8000G نیز ساده بوده و مناسب به نظر می رسد. این محصول شبیه به مدل x7000f بوده و تنها یک کانال برای مدیریت کابل ها وجود دارد. تعدادی از ورودی ها در پشت تلویزیون قرار داشته و اگر تلویزیون به دیوار متصل شود، ممکن است که دسترسی به آن ها کمی مشکل شود. X8000G کمی ضخیم تر از اکثر تلویزیون هایی می باشد که در بازار موجود است، به این ترتیب زمانی که به دیوار نصب شود، قاعدتا ضخامتش کمی بیشتر جلب توجه خواهد کرد. به صورت کلی می توان گفت که Sony X8000G دارای کیفیت ساخت خوبی بوده و پانل های خارجی ترکیبی از فلز و پلاستیک هستند و ما هیچ مشکل خاصی را در این بخش متوجه نشدیم.همچنین X8500G نیز از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار بوده و بدنه تلویزیون تقریباً از پلاستیک ساخته شده و مقداری انعطاف پذیری در پشتی وجود دارد، اما هیچ چیزی برای نگرانی وجود نخواهد شد.

کیفیت تصویر و کنتراست تلویزیون X8000G و X8500G

تلویزیون Sony X8000G کیفیت تصویر کلی و مناسبی را ارائه داده و مانند بسیاری از تلویزیون های IPS، نمی تواند رنگ مشکی عمیق را در اتاق تاریک به خوبی نمایش دهد، اما با این وجود این تلویزیون دارای زاویه دید گسترده ای بوده و برای اتاق های بزرگ مناسب خواهد بود. این محصل سونی دارای روشنایی مناسب برای تماشای محتوای SDR بوده همچنین دارای رفتار انعکاسی خوبی می باشد و برای اتاق های روشن گزینه مناسبی به نظر می آید. این تلویزیون می تواند که روشنایی مناسبی داشته باشد، اما نکات برجسته به اندازه ای که باید روشن باشند، روشن نخواهند بود. این تلویزیون می تواند طیف وسیعی از رنگ ها نمایش داده و همچنین یکنواختی خاکستری مناسبی داشته و مرکز صفحه نمایش یکنواخت است. این موضوع می تواند برای طرفداران ورزش عالی باشد. گفتنی است که مدل X8500G از تلویزیون های این برند ژاپنی نیز کیفیت تصویر کلی مناسب و مطلوبی را ارائه داده و مانند اکثر نمایشگرهای IPS ، دارای زاویه دید مناسبی است، ولی به دلیل نسبت کنتراست ضعیف و یکنواختی مشکی بد و همچنین عدم برخورداری از قابلیت لوکال دایمینگ، در یک اتاق تاریک عالی به نظر نخواهد رسید.

یکنواختی خاکستری و مشکی

یکنواختی خاکستری یکی از بخش های مهم پردازش تلویزیون های می باشد که در این بخش قصد داریم بررسی کنیم. به این ترتیب می توان گفت که یکنواخت خاکستری مناسب بوده  در برخی نقاط ضخامت قابل توجهی دارد، اما مرکز صفحه نمایش یکنواخت تر می باشد. در صحنه های تاریک، یکنواختی بسیار بهتر بوده و مشکل قابل توجهی نیز در این زمنیه وجود ندارد. در سمت دیگر یکنواختی خاکستری X8500G نیز بسیار خوب بوده و در مرکز صفحه نمایش تغییرات زیادی وجود ندارد، اما حتی با این وجود رنگ آمیزی قابل توجهی وجود داشته و طرفین صفحه کمی تیره تر است. در صحنه های نزدیک تاریک ، یکنواختی بطور قابل توجهی بهتر هم می شود. تلویزیون X8000G یکنواختی مشکی ناامید کننده ای داشته و حتی در حاشیه های تصویر هاله های ابری سفیدی دیده شده و تقریبا تمام صفحه را پوشش می دهد. خبر بد در این مدل این است که متاسفانه فاقد قابلیت لوکال دایمینگ می باشد.سونی X8500G دارای یکنواختی مشکی بد و حتی بدتر از مدل X8000G بوده و در تمام صفحه نمایش هاله های روشن قابل توجهی وجود داشته و LED ها می توانند از لبه پایین نشت نور هم داشته باشند. اما مدل ۸۵ اینچی (XBR-85X850G) دارای پنل VA بوده و احتمالا از یکنواختی بسیار بهتری در رنگ سیاه برخوردار خواهد بود.

زمان پاسخ دهی و ورودی های تلویزیون

مدل X8000G دارای زمان پاسخ دهی عالی می باشد، اما با این وجود تاری کمی وجود داشته که این نکته می تواند درهم آمیختگی معکوس ایجاد کرده که به ویژه در صحنه های تاریک قابل توجه خواهد بود. هر دو مدل دارای ۴ پورت HDMI، ۳ پورت USB، یک پورت خروجی صدای دیجیتال، یک جک ۳.۵ میلی متری خروجی صدا و سایر پورت های شاخص می باشند و در این مورد هیچ تفاوتی میان این دو وجود ندارد.

کیفیت صدا تلویزیون X8000G و X8500G

تلویزیون سونی X8000G یک صدای متوسط را به کاربران ارائه داده و مکالمه های واضح و قابل درک عالی را پخش می کند. صدای این تلویزیون بلند و بدون نویز اضافی بوده و البته برای داشتن یک صدای بهتر، توصیه می شود که بلندگوهای اختصاصی یا ساندبار تهیه کنید. کیفیت صدا تلویزیون X8500G نیز متوسط بوده و پاسخ فرکانس مناسبی دارد. ولی پسوند با فرکانس پایین (LFE) زیاد می باشد؛ به همین دلیل باس فاقد صدای با کیفیتی است. ولی دیالوگ ها به صورت واضح پخش شده و شنیده می شود. البته به دلیل افت در حدود ۱۰ کیلوهرتزی، فاقد بیت بدون نویز می باشد. این محصول هم مانند تلویزیون سونی X9500G، دارای یک جفت بلندگو اضافی در قسمت بالا می باشد که به موقعیت یابی صدا کمک می کنند. در این مدل نیز برای داشتن یک صدای بهتر، توصیه می شود که بلندگوهای اختصاصی یا ساندبار تهیه کنید.

ویژگی های هوشمند تلویزیون X8000G و X8500G

تلویزیونX8000G دارای ویژگی های هوشمند زیادی می باشد. این محصول به صورت پیشفرض به سیستم عامل اندروید تی وی نسخه ۷.۰ مجهز شده است که البته هم اکنون امکان ارتقا به نسخه ۸.۰ را دارد. اگر چه رابط کاربری به خوبی سازماندهی شده اما در شکل فعلی خود روان نمی باشد. اما انتظار می رود تا حدودی با به روز رسانی های جدیدتر بهبود یابد. این مدل هم مانند همه تلویزیون هایی که از Android TV استفاده می کنند، دارای مجموعه ای گسترده از برنامه ها از طریق دسترسی به فروشگاه Google Play می باشد. این تلویزیون با مدل قدیمی ریموت عرضه شده و مثل مدل های X9500G و A9G، جدید و باریک نیست. اما این ریموت هنوز هم با کیفیت عالی عمل کرده و دارای تعدادی دکمه های اختصاصی است. ولی در نقطه مقابل مدل Sony X8500G از آخرین نسخه Android TV استفاده کرده و از رابط کاربری سازمان یافته و کاربردی نیز بهره مند می باشد. این محصول مانند همه تلویزیون هایی که از Android TV استفاده می کنند، دارای مجموعه ای گسترده از برنامه ها از طریق دسترسی به فروشگاه Google Play بوده و همچنین برنامه های پرکاربرد بطور پیش فرض روی آن نصب هستند. نکته منفی در این بخش آن است که تبلیغات وجود داشته و متاسفانه و به طور معمول نمی توان آن ها را غیرفعال کرد. این تلویزیون با نسخه جدید ریموت سنتی سونی، مشابه X9500G همراه شده است. ریموت جدید اکنون کاملا از اتصال بلوتوث پشتیبانی کرده و دیگر برای بیشتر عملکرد ها نیازی به دید مستقیم از تلویزیون نیست.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.