مقایسه تلویزیون الجی QNED با سامسونگ Neo QLED

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

سامسونگ و ال جی برند تولید کننده محصولات خانگی هستند که هر ساله محصولات جدیدی را به بازار ارائه می کنند. این دو برند معروف به علت رقابت‌های زیاد برای جذب رضایت مصرف کنندگان هر ساله محصولات خود را به روز کرده امکانات ویژه ای به آنها اضافه می‌کنند.

تا با این کار مصرف کنندگان را به سمت خود جذب کرده و به هدف خود برسند. در ادامه با مقایسه تلویزیون ال جی QNED با تلویزیون سامسونگ  Neo QLED درباره این ویژگی‌های منحصر به فرد بیشتر خواهیم پرداخت.

ویژگی ‎های تلویزیون ال جی و سامسونگ

شرکت های سامسونگ و الجی تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت‌های گوناگون طراحی و ساخته‌اند که نسبت به تلویزیون های قدیمی کیفیت و امکانات بیشتری دارد.

کیفیت و امکانات بیشتر سبب شده که مصرف‌کنندگان از این محصولات رضایت بالایی داشته باشند. برای آنکه با این دو برند و فناوری های جدید آنها آشنا شوید این مقاله را تا انتها بخوانید.

صفحه نمایش تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ

تلویزیون ها از نظر صفحه نمایشگر به طور کلی به دو دسته LCD و OLED تقسیم می‌شوند که هر کدام به نوعی ویژگی خاص خود را دارند. OLEDیک ترکیب آلی میباشد که در اثر جریان‌های الکتریکی نور منتشر میکند. همانطور که میدانید این مدل‌ها  در نوع تامین کننده نور بک لایت تفاوت دارند. البته ویژگی‌های دیگری نیز دارند که در ادامه آنها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

فناوری QNED در تلویزیون ال جی

در تلویزیون‌های ال جی فناوری‌های زیادی به کار گرفته شده که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند. اما در میان تمام این ویژگی‌ها فناوریQNED  طرفداران زیادی دارد. در این فناوری از مینی ال ای دی های ریزی برای تقویت نور صفحه استفاده گردیده، که باعث شده تصویر با کیفیت بالا و درخشندگی بهتری به نمایش گذاشته شود.

کیفیت تلویزیون‌های MINI LED

کیفیت در تلویزیون‌هایی که از فناوری مینی ال ای دی استفاده شده بهتر از نمونه های قبلی است. زیرا این صفحه تلویزیون‌ها برای وضوح و کیفیت بالاتر حدود ۳۰۰۰۰ lED  کوچک برای ایجاد نور پس زمینه بهتر استفاده گردیده. این مقدار انسبت به صفحه تلویزیون‌های  LCD بسیار بیشتر است.

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ همانند تلویزیونهای ال جی دارای ویژگی های زیادی هستند، که هر کدام به نوعی طرفداران خاص خود را دارند. اما در بین این ویژگی ها فناوری جدید Neo QLEDدر تلویزیون های سامسونگ طرفداران بیشتری دارد. در این نوع فناوری از تکنیکی جدید برای نور دهی استفاده می گردد که در آن نور پس زمینه یا همان بک لایت به بهترین شکل و بالاترین کیفیت به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:تلویزیون های مخصوص بازی یا گیم

تصاویر ۴K در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی

در این نوع تلویزیون ها از سنسورها و قطعاتی استفاده شده که باعث می‌شوند کیفیت تلویزیون تا حد زیادی ارتقاء داده شود. یکی از این قطعات پردازنده قدرتمند آن است، که باعث می شود تصاویر ۴k  و ۸k با وضوح بالایی نشان داده شوند، بدون آنکه در نمایش تصاویر سایه ایجاد شود‌. که این امر باعث شده کسانی که به برنامه‌های ورزشی و یا گیمینگ علاقه دارند از این نوع تلویزیون‌ها رضایت بالایی داشته باشند‌.

شباهت تلویزیون ال جی QNED با تلویزیون سامسونگ Neo QLED

اگر بخواهیم تلویزیون های سامسونگ و ال جی را در یک حالت کلی مقایسه کنیم در این دو نوع تلویزیون از فناوری MINI LED به جای LED استفاده می‌کنند. همین تغییر کوچک باعث افزایش کیفیت تلویزیون ها تا حد زیادی افزایش یابد. لازم به ذکر است که همین مینی ال ای دی‌ها باعث شده‌اند که کیفیت این دو نوع صفحه نمایش تا حد زیادی به یک دیگر شبیه باشد.

تفاوت تلویزیون ال جی و سامسونگ

تفاوت های زیادی در بین این دو نوع تلویزیون وجود دارد که بیشتر مربوط به پنل و قدرت پردازنده آنها است. اما این تفاوت‌ها چندان زیاد نیستند که باعث شود کاربر در استفاده از آنها ناراضی باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.