معنای کلمات در یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مهمترین راهنمای استفاده از انواع یخچال ها، کلماتی هستند که بر روی پنل نمایشگر این دستگاه ها تعبیه شده اند، از این رو اطلاع پیدا کردن از معنای کلمات در یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. قابلیت های تنظیم دما، روشن و خاموش کردن یخچال، ریست دستگاه، قفل کودک و … از جمله مواردی هستند که به کمک دکمه های یخچال می توان آن ها را به راحتی انجام داد. از آنجایی که کلیدهای تعبیه شده بر روی یخچال فریزرهای مختلف از تنوع بالایی برخوردار هستند، در ادامه مفهوم دکمه های یخچال را همراه با کاربرد کلیدهای یخچال فریزر و ساید بای ساید بیان خواهیم کرد. در ادامه با تیم هوم کارا همراه باشید.

آشنایی با معنای مهمترین کلمات روی یخچال فریزر

از آنجایی که یخچال ها از جمله ضروری ترین لوازم خانه به شمار می روند، باید اهمیت ویژه ای به آنها داده شود. در این حالت اگر نسبت به نحوه استفاده از یخچال و قابلیت های آن اطلاعاتی نداشته باشید، با استفاده نادرست طول عمر یخچال را به میزان زیادی کاهش خواهید داد. با فهمیدن معنای کلمات در یخچال و نحوه استفاده از آن ها بسیار راحت تر خواهد شد. پیش از اینکه به بررسی مفهوم دکمه های یخچال ساید بای ساید بپردازیم، لازم است به این نکته توجه داشته باشید که این دکمه ها ممکن است با توجه به مدل و نوع برند یخچال و ساید بای ساید متفاوت باشد. از این رو تمامی این کلمات ممکن است بر روی یک یخچال وجود نداشته باشد. از جمله مهمترین دکمه های روی یخچال فریزر عبارتند از:

معنای کلمه Freeze در یخچال فریزر و نحوه کاربرد آن

این دکمه که با نام Freezer نیز در بسیاری از مدل های یخچال ها تعبیه شده است، به معنای درجه دمای مربوط به بخش فریزر است که می توان به کمک آن اقدام به بالا یا پایین بردن دمای فریزر نمود. زمانی که این دکمه در حالت چشمک زن قرار داشته باشد، به معنای این است که دمای فریزر بیش از اندازه بالا رفته است.

آشنایی با کلید Fridge در یخچال و طریقه کار با آن

معنای کلمات در یخچال و عملکرد این دکمه نیز شبیه به دکمه freezer است، تنها با این تفاوت که این دکمه مربوط به بخش کابین یخچال می باشد. با استفاده از این دکمه می توانید دمای یخچال را به میزان مورد نیاز بالا یا پایین بیاورید.

بررسی کاربرد کلمه super در یخچال فریزر

با استفاده این دکمه شما می توانید در مدت زمان کمتری مواد غذایی موجود درون فریزر را منجمد کنید. در صورتی که مدت زمان انجماد به پایان رسید، می توانید مجددا به کمک همین دکمه اقدام به برای خاموش کردن این حالت استفاده کنید.

دکمه Supercool در یخچال بوش چیست و چه کابردی دارد؟

در یخچال فریزر بوش این قابلیت وجود دارد که می تواند دمای کابین یخچال را به میزان مورد نیاز کاهش دهد. البته در این حالت فشار بیشتری روی کمپرسور می‌باشد و بهتر است همواره از این حالت استفاده نکنید.

چگونه از کلید Power freeze در یخچال ساید بای ساید استفاده کنیم؟

از دیگر معنای کلمات در یخچال که می توان بر روی یخچال فریزر و ساید بای ساید مشاهده نمود، دکمه پاور فریز است که عمکرد آن مشابه با دکمه super می باشد. با انتخاب این دکمه مدت زمان انجماد و یخ زدن مواد غذایی درون فریزر به میزان مورد نیاز کاهش پیدا خواهد کرد. برای استفاده از این دکمه ابتدا باید برای فریزر دمای -۲۵ درجه به مدت ۷۲ ساعت تنظیم نمایید. پس از گذشت این مدت زمان دما به حالت اولیه برمی گردد. این دکمه معمولا در یخچال فریزرهای سامسونگ تعبیه می شود.

معرفی دکمه reset در یخچال فریزرها و چگونگی استفاده از آن

از این دکمه زمانی استفاده می شود که تنظیمات یخچال فریزر و ساید شما دچار مشکل شده باشد و یا چراغ چشمک زن یخچال مکررا روشن شود. در این حالت برای بازگرداندن تنظیمات یخچال به حالت اولیه می توانید از این دکمه استفاده کنید. مفهوم کلمات در یخچال و نحوه استفاده از این دکمه نیز به این صورت است که به مدت ۳ ثانیه آن را نگه دارید.

معرفی کلمه Soft freeze در یخچال فریزر و کارکرد آن

این حالت از انجماد مواد غذایی را می توان در برخی از برندهای تولید کننده انواع یخچال فریزر تنظیم کرد. به عنوان مثال در یخچال فریزر سامسونگ با استفاده از این دکمه می تواند حالت انجماد نرم را به راحتی فعال کرد. در صورت انتخاب این دکمه دمای درون فریزر بر روی -۵ تنظیم می شود.

آشنایی با کلمه Power cool در یخچال ساید و کاربرد آن

یکی دیگر از دکمه های کاربردی که بر روی صفحه نمایش یخچال های ساید بای ساید تعبیه شده است، دکمه power cool است که به دکمه super freeze تفاوت زیادی دارد. تنها تفاوتی که می توان برای این دکمه قائل شد، این است که این دکمه برای سرمای سریع کابین یخچال به کار می رود.

دکمه Vacation mode در یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از انواع دکمه هایی که می توان بر روی یخچال فریزر امرسان و سایر برندهای یخچال مشاهده نمی شود، vacation mood است. از این دکمه می توان در زمان های سفر و تعطیلات استفاده کرد. این دکمه موحب می شود تا کارکرد یخچال به خوبی کاهش پیدا کرده و در میزان مصرف انرژی نیز صرفه جویی گردد. از این رو می توان این دکمه را به عنوان یک مزیت یخچال نام برد.

بررسی کاربرد کلمه Eco در انواع یخچال فریزرها

این دکمه که به عنوان حالت اقتصادی نیز از آن یاد می شود، بر روی برخی از یخچال ها از جمله یخچال الکترواستیل وجود دارد. از آنجایی که مصرف انرژی یخچال بالا است، این دکمه به کاهش مصرف آن کمک زیادی می کند.

دکمه Ice Type در یخچال سامسونگ چه کاربردی دارد؟

این دکمه در انواع یخچال های ساید بای ساید از جمله یخچال سامسونگ دیده می شود. در صورت فشار دادن این دکمه امکان تعیین نوع یخ خروجی از یخساز وجود خواهد داشت. با فشار دادن این دکمه و روشن شدن چراغ ۱۰، یخ به شکل قالبی خارج شده و با فشار دادن مجدد آن و روشن شدن چراغ ۱۲، یخساز خاموش می گردد.

نتیجه گیری از معنای کلمات در یخچال

معنای کلمات در یخچال یخچال فریزر و ساید بای سایدهای مختلف را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم. البته بهتر است بدانید که هریک از مدل های مختلف یخچال ها قابلیت ها و امکانات مختلفی را ارائه می دهند. از این رو بهتر است برای اطلاع پیدا کردن دقیق از مفهوم دکمه های یخچال دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید. در صورتی که در زمینه کار با هریک از این دکمه ها و تنظیمات یخچال خود دچار مشکل شده اید، بهتر است با افراد متخصص در زمینه تعمیر یخچال تماس بگیرید. هوم کارا با ارائه خدمات تعمیرات یخچال یکی از بهترین مراکز برای رفع ایرادات این دستگاه است.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.