مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

کم نور شدن صفحه تلویزیون یکی از مشکلاتی است که باعث اختلال در عملکرد این دستگاه می شود. مشکل کم شدن نور صفحه تلویزیون به دلایلی متعددی مانند سوختگی و از کار افتادگی قطعاتی نظیر پنل، بک لایت، کابل و … بروز می کند و در برخی موارد منجر به سوختن تلویزیون می شود. با توجه به این که اغلب افراد اطلاعاتی در رابطه با تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون ندارند، در این مطلب به معرفی عواملی که باعث بروز این مشکل در صفحه نمایش تلویزیون شما می شود و روش تعمیر آن می پردازیم.

چه عواملی باعث مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون می شوند؟

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون چیست؟ 

مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی، سامسونگ و … به دو عامل فنی و غیرفنی ارتباط پیدا می کند. خراب شدن قطعات تلویزیون از جمله مشکلات فنی هستند که باعث می شوند نور صفحه نمایش کم شوند. همچنین به هم خوردن تنظیمات نور صفحه نمایش یکی از علت های غیر فنی است که باعث تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون می شود. چند علت رایج مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون عبارت است از:

  • سوختن لامپ بک لایت تلویزیون
  • سوختن و از کار افتادن پنل تلویزیون
  • به هم خوردن تنظیمات مربوط به روشنایی
  • سوختن کابل و سیم در تلویزیون

سوختن بک لایت علت کم نور شدن صفحه تلویزیون

سوختگی بک لایت تلویزیون یکی از عمده ترین دلایلی است که موجب کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون می شود‌. بک لایت صفحه ای است در پشت تلویزیون که باعث نمایش تصویر تلویزیون می شود. بک لایت از تعداد زیادی لامپ تشکیل شده است که در صورت روشن شدن باعث نمایش تصویر می شود. اما متاسفانه عواملی چون روشن ماندن تلویزیون به مدت طولانی، استفاده مداوم، ضربه و … باعث سوختن لامپ و در نتیجه بک لایت می شود. زمانی که این لامپ ها بسوزند، نور صفحه نمایش نیز کم می شود. در صورتی که علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سوختن بک لایت باشد، می توانید با تعویض بک لایت یا تعمیر لامپ های سوخته برای رفع مشکل کم نور شدن تصویر تلویزیون اقدام کنید.

سوختن و از کار افتادن پنل از دلایل کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون

دومین عاملی که ممکن است باعث کم نور شدن صفحه تلویزیون شود، سوختن یا از کار افتادن پنل تلویزیون است. پنل از بخش های بسیار مهم و حساس تلویزیون است که در معرض آسیب های زیادی قرار دارد. آب خوردگی، ضربه، گرد و غبار و … از دلایلی هستند که باعث خراب شدن پنل تلویزیون می شوند. در صورتی که پنل تلویزیون ال جی خراب شود، منجر به تاریک شدن صفحه نمایش تلویزیون خواهد شد. تنها راه برای رفع این مشکل تعمیر کردن پنل است. متاسفانه خراب شدن پنل تلویزیون هزینه های بسیار زیادی را در بر خواهد داشت به طور اغلب افراد برای تعمیر پنل تلویزیون اقدام نکرده و تلویزیون جدیدی را خریداری می کنند.

تاثیر به هم خوردن تنظیمات مربوط به روشنایی در کم نور شدن صفحه تلویزیون

به هم خوردن تنظیمات روشنایی مانند کنتراست و … از دلایل دیگری هستند که منجر به کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون می شوند. به هم خوردن تنظیمات مربوط به روشنایی یک دلیل غیر فنی است که بعد از تنظیم شدن باعث رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون می شود. تنظیمات روشنایی هر تلویزیون با توجه به نوع برند متفاوت است. برای حل این مسئله کافیست به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کرده و مطابق با اطلاعات دفترچه تنظیمات روشنایی تلویزیون را به حالت استاندارد تنظیم کنید.

سوختن کابل و سیم و تاثیر آن در کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون

آیا سوختن کابل و سیم باعث کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون می شود؟ طبق بررسی های انجام شده، قطعی یا سوختن کابل ها باعث می شود جریان برق به اندازه کافی به صفحه نمایش نرسد و در نتیجه نور صفحه کم شود. برای حل مشکل  ابتدا تمام سیم و کابل های متصل به تلویزیون را بررسی کرده و در صورت نیاز کابل هایی که خراب شده است را با کابل های با کیفیت تعویض کنید.

نتیجه گیری از مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون

در این مطلب به بررسی مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون پرداختیم. علت کم نور شدن صفحه تلویزیون به دلیل مشکلات متعددی چون خراب شدن سیم و کابل، سوختن پنل، سوختن بک لایت و … رخ می دهد. در صورتی که کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون به دلیل هم خوردن تنظیمات باشد، می توانید از افرادی که در این حوزه از دانش و اطلاعات بالایی برخوردار هستند بخواهید تا تنظیمات نور تلویزیون را در حالت استاندارد تنظیم کند. چنانچه این ایرادات به دلیل مشکلات فنی باشد، باید از یک متخصص حاذق در این حوزه بخواهید تا تعمیرات این مشکل را رفع کند.

هوم کارا یک مجموعه متخصص و با سابقه در حوزه تعمیرات است که به صورت تخصصی تعمیرات انواع لوازم خانگی را انجام می دهد. شما می توانید با سپردن تعمیرات تلویزیون به این مجموعه علاوه بر دریافت کیفیت بالای کار هزینه تعمیرات را تا ۷۵ درصد کاهش دهید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.