مشکلات پورت HDMI تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

امروزه در اکثر تلویزیون های هوشمند موجود در بازار پورت های متعددی برای اتصال انواع کابل تعبیه شده است. یکی از پرکاربرد ترین پورت های تعبیه شده در تلویزیون، پورت HDMI است. پورت HDMI یک نوع وسیله ارتباطی در تلویزیون است که تنها با اتصال یک کابل می توان از آن برای انتقال تصاویر، فیلم ها، صدا و … استفاده کرد. متاسفانه استفاده مداوم از دستگاه ممکن است باعث خراب شدن آن شود. در صورت خراب شدن پورت تلویزیون امکان انتقال تصاویر و صوت وجود ندارد. اما مشکلات پورت HDMI تلویزیون چیست؟ چه عواملی باعث خراب شدن پورت HDMI تلویزیون می شود؟ در این مطلب به عیب یابی مشکلات پورت تلویزیون و راه های تعمیر این مشکل می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

علت خراب شدن پورت HDMI تلویزیون چیست؟

یکی از سوالات رایجی که در خصوص پورت HDMI پرسیده می شود، دلایل خراب شدن آن است. متاسفانه دلایل متعددی هستند که به مرور زمان یا به طور ناگهانی باعث خراب شدن پورت HDMI در تلویزیون می شوند. برای اینکه بتوانید مشکلات پورت  HDMIتلویزیون را رفع کنید، ابتدا باید به تشخیص علت خراب شدن پورت HDMI بپردازید. در ادامه چند مورد از دلایلی که موجب خراب شدن پورت  HDMIتلویزیون می شود، ذکر شده است.

نوسانات شدید جریان برق در منزل

شایع ترین عاملی که موجب خراب شدن یا اختلال در عملکرد پورت HDMI تلویزیون می شود، نوسانات شدید جریان برق است. نوسانات جریان برق به دلیل بالا بودن مصرف برق در منطقه رخ می دهد. با کم بودن جریان برق، انرژی لازم برای تلویزیون تامین نمی شود و در اثر نوسانات مداوم اتصال کوتاه در این دستگاه رخ می دهد. اتصالات کوتاه جریان برق باعث خراب شدن پورت نیز می شود. برای اینکه بخواهید از اجزای تلویزیون در برابر نوسانات جریان برق محافظت کنید، باید برای روشن تلویزیون، از محافظ استفاده کنید. دستگاه محافظ در هنگام نوسان جریان برق تلویزیون را خاموش می کند و مانع از سوختن و از کار افتادن قطعات تلویزیون می شود.

استفاده از کابل HDMI بی کیفیت

 

دومین عاملی که موجب از کار افتادن یا سوختن پورت HDMI  تلویزیون می شود، استفاده از کابل های بی کیفیت HDMI  است. متاسفانه این کابل ها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و در صورت اتصال به پورت باعث سوختن یا از کار افتادن آن می شوند. دقت داشته باشید که اگر به صورت مداوم از کابل های بی کیفیت برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید، ممکن است برد تلویزیون بسوزد. به همین جهت بهتر است کابل های HDMI را از برندهای معتبری که مطابق با استانداردهای جهانی تولید کابل را انجام می دهند، خریداری کنید.

عدم سازگاری دستگاه جانبی با تلویزیون

 

 

با اتصال کابل به پورت HDMI  می توان میان دستگاه جانبی و تلویزیون ارتباط برقرار کرد. گاهی اوقات دستگاه جانبی که از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل می شود با تلویزیون سازگار نیست. سازگار نبودن تلویزیون با دستگاه جانبی مانند کامپیوتر یا لپ تاپ باعث خراب شدن پورت HDMI می شود.

برخورد آب به پورت HDMI تلویزیون

چه عاملی باعث بروز مشکل در پورت HDMI تلویزیون می شود؟ متاسفانه برخورد آب با پورت تلویزیون از علت های اصلی خراب شدن و از کار افتادن آن است. بسیاری از مواقع افراد برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال های خیس استفاده می کنند که در اثر برخورد دستمال خیس با پورت HDMI ممکن است بسوزد. به همین جهت در هنگام تمیز کردن پورت تلویزیون از برخورد مستقیم آب به این قسمت جلوگیری کرده و تنها با استفاده از یک پارچه نمدار اطراف آن را تمیز کنید. دقت داشته باشید که تجمع گرد غبار نیز مانند آب باعث خراب شدن پورت HDMI می شود. بنابراین در طی فواصل زمانی منظم حتماً پورت تلویزیون را تمیز کنید.

نتیجه گیری از مشکلات پورت HDMI تلویزیون

در این مطلب به بررسی مشکلات پورت HDMI تلویزیون و عواملی که باعث از کار افتادن این پورت می شوند، پرداختیم. آب خوردگی پورت، نوسان جریان برق، تجمع گرد و غبار و…از دلایل عمده بروز مشکل در پورت HDMI هستند. شما می توانید با استفاده از کابل های اورجینال، تمیز کردن به موقع پورت و استفاده از محافظ حین روشن کردن تلویزیون از خراب شدن پورت HDMI جلوگیری کنید. در صورتی پورت HDMI تلویزیون تان خراب شده است، باید از یک تعمیرکار معتبر بخواهید تا با تعویض پورت مشکل از کار افتادن آن را رفع کند. هوم کارا یکی از با سابقه ترین مجموعه هایی است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بالایی انجام می دهد. این مجموعه از تکنسین های حرفه ای برای کار تعمیرات کمک می گیرد. بنابراین شما می توانید بدون هیچ نگرانی برای تعمیرات پورت HDMI تلویزیون اقدام کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.