مزایا و معایب جاروبرقی بوش و بررسی کیفیت آنها

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از بهترین جاروبرقی‌های موجود در بازار، جاروبرقی بوش است. این برند که در کشور آلمان تولید می‌شود محصولات خود را در تمامی کشورهای دنیا به فروش می‌رساند. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به بررسی کیفیت جاروبرقی بوش بپردازیم و دلیل این محبوبیت را پیدا کنیم. از طرفی ممکن است برخی از شما در خرید جاروبرقی‌های این مارک مردد باشید و ترجیح دهید پیش از خرید از مزایا و معایب جاروبرقی بوش با خبر شوید. پس این مطلب را تا انتها بخوانید چرا که پاسخ تمامی سوال‌های شما در این باره را به شما خواهیم گفت.

بررسی کیفیت جاروبرقی بوش

جاروبرقی یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی برقی است که نبودش می‌تواند اعضای خانه جهت نظافت به تکاپو بیندازد. به همین دلیل اکثر افراد در هنگام خرید این دستگاه به دنبال با کیفیت‌ترین و بهترین مدل‌های روز دنیا هستند تا راحت‌تر به تمیزی زمین و سطوح مورد نظر خود بپردازند. برند بوش با استفاده از جدیدترین و بهترین تکنولوژی روز دنیا سعی در تولید جاروبرقی‌های با کیفیتی دارد و توانسته رضایت اکثریت مشتریان خود را جلب کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در جاروبرقی‌های بوش به وضوح دیده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مکش بالا

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای کیفیت جاروبرقی بوش در نظر گرفته می‌شود، مکش بالای دستگاه است. مکش بالا باعث جذب سریع و راحت‌تر آشغال‌ها از روی سطوح می‌شود و به دلیل کاهش زمان نظافت، خستگی کاربر را تا حد زیادی کم می‌کند. جاروبرقی‌های بوش با استفاده از سیستم Quattro Power دستگاه‌های خود را بالاترین سطح مکش رسانده است.

البته لازم است بدانید که مکش بیش از حد نیز ممکن است شما را به دردسر بیندازد چرا که ممکن است به فرش و وسایل شما بچسبند و جارو کشیدن به کاری طاقت فرسا تبدیل شود. لذا میزان مکش نباید از حدی فراتر رود چرا که نتیجه معکوس در پی خواهد داشت. بهترین میزان مکش در محوده ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است. و کمتر یا بیشتر از این محدوده، نارضایتی کاربر را به همراه خواهد داشت.

کیفیت جاروبرقی بوش

قدرت موتور

در هنگام بررسی مزایا و معایب جاروبرقی بوش، قدرت موتور به عنوان یکی از مزایای مهم دستگاه به شمار می‌رود. موتور، قلب تپنده جاروبرقی محسوب می‌شود و تمامی فعالیت‌های آن به سلامت و عملکرد درست این قطعه باز می‌گردد. هرچه قدرت موتور بالاتر باشد، شما می‌توانید در مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید و از فشار وارد نشدن به موتور مطمئن باشید.

در صورتی که قدرت موتور پایین باشد باید کمتر از ۳۰ دقیقه جاروبرقی روشن باشد و از روشن کردن دستگاه به صورت مکرر خودداری نمایید.

به همین دلیل در راستای افزایش کیفیت جاروبرقی بوش، توان موتورهای تمامی مدل‌ها نسبتا بالا هستند تا کاربران با خیال راحت از دستگاه خود استفاده کنند. البته باید در نظر داشته باشید که هرچه قدرت موتور بالاتر باشد، قیمت تمام شده محصول تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل قدرت موتورهای جاروبرقی بوش در بازه ۱۲۰۰ تا ۲۴۰۰ هستند.

نوع فیلتر

یکی دیگر از مواردی که در بررسی کیفیت جاروبرقی بوش اهیت زیادی دارد، نوع فیلتر استفاده شده در ان است. فیتر از پخش شدن گرد و خاک جذب شده در دستگاه جلوگیری می‌کند و اجازه ورود دوباره آنها به هوای داخل ساختمان را نمی‌دهد. از آنجا که این گرد و خاک باعث بروز آلرژی و مشکلات تنفسی در افراد مسن و کودکان می‌شود، نوع فیلتر استفاده شده در جاروبرقی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

تمامی فیلترهای استفاده شده در جاروبرقی بوش، فیلترهای هپا هستند که بالاترین درصد جذب گرد و خاک را دارند و تا ۹۹.۹ درصد از آنها را به خود جذب می‌کند. لازم به ذکر است که جهت جلوگیری از افت کیفیت تصفیه هوا توسط فیلتر هپا، این قطعه هر ۶ ماه یک بار باید تعویض شود. جهت تعویض فیلتر با نوع اصل خود بهتر است با نمایندگی بوش تماس بگیرید تا فیلتر اصل بوش را برای شما ارسال کنند.

نوع کیسه

یکی دیگر از مواردی که برای خریداران جاروبرقی حائز اهمیت است نوع کیسه استفاده شده در جاروبرقی جهت جمع‌اوری آشغال‌های جذب شده در داخل دستگاه است. کیسه‌های دائمی هر ۶ ماه یک بار نیاز به تخلیه دارد و کاربر باید با تکان دادن و خارج آشغال‌ها، کیسه را تمیز کند. این کار باعث پراکنده شدن گرد خاک زیاد در هوا می‌شود و کاربر را با مشلات تنفسی روبرو می‌کند. از طرفی انجام این کار زمان‌گیر است و زحمت زیادی دارد.

تمامی زحماتی که کیسه‌های دائمی برای کاربران داشت بر آن شد که کیسه‌های یک بار مصرف تولید شود و کاربر پس از پر شدن پاکت، تنها باید پاکت جاروبرقی قدیمی را دور بیندازد و کیسه‌ای جدید را جایگزین آن کند. در اکثر مدل‌های امروزی جاروبرقی‌های بوش نیز از کیسه‌های یک بار مصرف استفاده می‌شود که تعویض انها توسط کاربر امکان پذیر است و شما می‌توانید برای نصب صحیح آن مطلب نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش را بخوانید.

آموزش تعویض کیسه جاروبرقی بوش

مزایا و معایب جاروبرقی بوش

اگرچه کیفیت جاروبرقی بوش بسیار بالاست و سازندگان آن در تلاشند تا بهترین‌ها را تولید و در اختیار کاربران قرار دهند، اما باز هم ممکن است این دستگاه‌ها معایبی را نیز به همراه داشته باشند که بهتر است قبل از خرید از آن با خبر باشید. البته در برخی از این معایب در دیگر برندها نیز مشترک هستند و این مساله به منزله پایین بودن کیفیت جاروبرقی بوش نیست.

بیشتر بخوانید:معرفی ۵ مدل جارو شارژی خودرو

جذب آب و مایعات

تمامی جاروبرقی‌های بوش قابلیت جذب خاک را دارند و به هیچ عنوان نباید از آنها برای جمع‌اوری آب و مایعات استفاده کرد.

بالا بودن قیمت خرید

داشتن جاروبرقی با کیفیتی بسیار بالا که به جدیدترین تکنولوژی روز دنیا مجهز است، مسلما باعث افزایش قیمت تمام شده برای کاربر می‌شود. لذا قیمت بالای جاروبرقی بوش نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار از معایب این برند محسوب می‌شود.

هزینه بالا تعمیر جاروبرقی بوش

بالا بودن قیمت تعمیرات و تعویض قطعات

از آنجا که تمامی لوازم خانگی بوش در کشور آلمان تولید می‌شود، تمامی قطعات یدکی آن باید از این کشور به داخل ایران وارد گردد. لذا قیمت آنها نسبتا بالاست. از طرفی تعمیر این جاروبرقی بوش را نباید به هر تکنسینی محول کرد چرا که در این دستگاه‌ از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده شده که تنها تعمیرکاران نمایندگی بوش از آن خبر دارند. این مساله باعث می‌شود که قیمت تعمیرات نیز اندکی بالاتر باشد چرا که تعمیر جاروبرقی بوش کار هرکسی نیست.

در ابتدای مطلب درباره کیفیت جاروبرقی بوش صحبت کردیم و معیارهای یک جاروبرقی خوب و کارآمد را به شما معرفی کردیم.

در این قسمت مزایا و معایب جاروبرقی بوش را به شما معرفی می‌کنیم و از مزایای جاروبرقی بوش نسبت به دیگران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تنظیم مکش (در مدل‌های جدید)
  • استفاده از بهترین مواد اولیه جهت تولید بدنه و قطعات
  • بالا بودن سطح مکش به دلیل استفاده از تکنولوژی CompressorTechnology که قدرت موتور را افزایش می‌دهد و به دلیل تیغه‌های آیرودینامیک و جریان هوای کالبره شده، بهترین مکش را تولید می‌کند.
  • وجود سیستم Power Protect که نهایت تمیز کنندگی را خواهد داشت حتی وقتی که کیسه جاروبرقی کاملا پر باشد.
  • استفاده از فیلتر Ultra Allergy
  • وجود صدای کم در جاروبرقی به دلیل استفاده از تکنولوژی SilentClean Premium
  • استفاده از تکنولوژی Transparent AirBumper جهت محافظت بیشتر از مبلمان و دیوارها

اگر قصد خرید جاروبرقی دارید حتما نیاز است که کیفیت جاروبرقی بوش را با دیگر برندهای موجود در بازار مقایسه کنید. همچنین ویژگی‌های محیطی که برای آن قصد خرید جاروبرقی دارید را نیز در نظر داشته باشید. مثلا مساحت ساختمان، مدت زمان و تعداد دفعات استفاده از جاروبرقی در روز و نوع آشغال‌های معمول بر روی سطوح را بدانید. همچنین مزایا و معایب جاروبرقی بوش را در نظر بگیرید و آن را با شرایط خود مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.