مدت زمان مناسب شستشو در لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

از جمله موارد مهمی که زمان استفاده از ماشین لباسشویی باید به آن دقت کرد، مدت زمان مناسب شستشو در لباسشویی می باشد. در واقع زمان شستشو در ماشین های لباسشویی از نکات قابل توجهی برخوردار هستند که باید در زمان استفاده از ماشین لباسشویی به آن توجه کرد. البته امروز تمامی موارد مربوط به زمان شستشو در تمامی ماشین های لباسشویی در دفترچه راهنمای آنها درج شده است.‌

یکی از مواردی که بسیار مهم و با اهمیت می‌باشد این است که بدانید هر جنس لباسی به چه مدت زمان شستشو در لباسشویی نیاز دارد، اگر این موارد نادیده گرفته شوند و یا لباس ها به خوبی تمیز نشوند، کیفیت لباس در طی مراحل شستشو از بین می رود.

زمان مناسب شستشو در لباسشویی

ما در این مقاله سعی داریم در ابتدا بیان کنیم که اصلاً چرا توجه به زمان مناسب شستشوی لباسها در ماشین لباسشویی از اهمیت زیادی برخوردار است.

  1. مدت زمان شستشوی لباس در ماشین لباسشویی برای لباس های رنگی و تیره متفاوت می باشد.
  2. شما با دقت و رعایت در زمان مناسب شستشو در ماشین لباس شویی ، از کمرنگ شدن لباس ها جلوگیری خواهید کرد.
  3. امکان دارد که لباس های تیره با قرار گرفتن در آب به مدت طولانی بور شوند.
  4. توجه داشته باشید که استفاده از قابلیت شستشوی متغیر لباسشویی از بهترین راه ها برای شستشوی لباس ها در رنگ های متفاوت می باشد.
  5. بیشتر بخوانید:علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

تقریبا هر ماشین لباسشویی مدت زمانی را یا زمان باقی مانده را برای شست‌وشو نشان می‌دهد که این زمان،  زمان تخمینی می باشد. و نه زمانی که واقعاً برای شست و شوی لباس ها نیاز است.

در آغاز که ماشین لباسشویی شما شروع به کار می‌کند، دستگاه نمی داند که چه چیزی در درون خود دارد و چه مقدار می باشد. همچنین فشار و دمای آب ورودی چه میزان است و موارد دیگر.

برای مثال زمانی که فشار آب ورودی بالا باشد، مدت زمانی که برای شستشوی لباسها نیاز است کمتر خواهد شد و یا اگر فشار آب ورودی کم باشد مدت زمان بیشتری برای شست و شوی لباس ها صرف خواهد شد. از جمله عوامل دیگری که بر زمان مناسب شستشوی لباسها تاثیر می گذارد، سطح آب داخل ماشین لباسشویی می باشد.

از دیگر عواملی که بر مدت زمان شست و شوی لباس ها تاثیر می گذارد می‌توان به نوع شوینده ای که در ماشین لباسشویی استفاده می‌شود نیز اشاره کرد. چرا که برخی از شوینده ها نیاز به آب بیشتری دارند و همین مدت زمان رسیدن آب به حد نیاز را تغییر میدهد.

در ادامه به اختصار، به عواملی که در مدت زمان شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی تاثیر می گذارند می پردازیم.

  • فشار آب ورودی: فشار آب ورودی، بر مدت زمان مناسب شستشوی لباسها در ماشین لباسشویی تاثیر چشمگیری دارد. معمولا هنگامی که ماشین لباسشویی را به جریان آب با فشار بالا وصل کنید، خواهید دید که در کمتر از دو دقیقه ماشین لباسشویی پر از آب خواهد شد.

توجه داشته باشید که بیشتر ماشین لباسشویی ها برای شستن لباس های کتان و یا دیگر جنس ها، حداقل ۳ تا ۴ بار پر و خالی می‌شوند و لباس‌ها را آب می کشند. با این شرایط باید حداقل تا ۴۰ دقیقه وقت بیشتری را برای شستشو لحاظ کنید. دستگاه ماشین لباسشویی به خودی خود توانایی درک چنین مسئله ای را ندارد.

بدیهی است که هرچه فشار آب ورودی بیشتر باشد، مدت زمان کمتری برای شستشوی لباسها نیاز می باشد. این عامل در مورد ظرفشویی هم صدق می کند. جهت سفارش خدمات تعمیر ظرفشویی و تعمیر جاروبرقی با بزرگترین مرکز خدمات نصب و تعمیرات لوازم خانگی ، تکنیک سرویس پارس، تماس بگیرید.

  • سطح مورد نیاز آب: معمولاً خود ماشین لباسشویی می‌تواند میزان تقریبی آب و زمان مناسب را برای شستشوی لباسها تخمین بزند. اما توجه داشته باشید که پیش از رسیدن به این مرحله دو عامل دیگری نیز وجود دارند که باید آنها را لحاظ کنیم.

 نوع شوینده و مقداری از آن که مصرف می کنید مهم میباشد. اگر شما از شوینده استفاده کنید که نیاز به آب زیادی داشته باشد، به آب بیشتر و همچنین مدت زمان بیشتری برای گرم کردن آن نیاز است.

همواره با افزایش سطح آب داخل لباسشویی، انرژی مصرفی نیز بیشتر خواهد شد. البته این مقدار انرژی آنچنان هم زیاد نیست، اما توجه داشته باشید که از حد معمول بیشتر می باشد.

  • دمای آب ورودی: معمولاً دمای آب ورودی به داخل ماشین لباسشویی ها حتی از خانه ای به خانه دیگر متفاوت می باشد. این تفاوت به فصل سال و همچنین شیوه لوله کشی خانه نیز بستگی دارد.

به طور مثال همه ما می‌دانیم که در فصول سرد زمستان دمای لوله کشی آب سرد بسیار پایین تر از فصل تابستان می‌باشد.

واضح هست که ماشین لباسشویی ها قبل از اینکه آب داخلش جریان یابد، اطلاعی از دمای آن ندارند و تنها این را می‌دانند که باید دمای آب را به دمای مشخص شده برسانند.

حالا این تفاوت امکان دارد از هر دمایی شروع و تا ۱۰ درجه سانتیگراد نیز برسد. در چنین شرایطی با توجه به مدل دستگاه و توان سیستم گرمایشی، زمان مناسب برای گرم کردن آب صرف خواهد شد.

همچنین در شرایطی که لوله کشی خانه داخلی باشد و آب زیادی در لوله ها وجود داشته باشد، دمای آب داخل لوله کشی بالا آمده و در نتیجه لباسشویی زودتر می‌توانند نسبت به گرم کردن آب اقدام کند. در غیر این صورت مجبور خواهید شد تا آب سرد را از شاه لوله ها تمرین کنید که در این شرایط زمان زیادی صرف گرم کردن آب ماشین لباسشویی خواهد شد.

به طور کلی باید گفت که عوامل زیادی وجود دارند که ماشین لباسشویی پیشاپیش هیچ راهی برای تشخیص تمامی عوامل ندارد.

مدت زمان مناسب شست و شو لباس های معمولی

به طور کلی زمان مناسب شستشو در ماشین لباس شویی معمولاً بین ۵۰ دقیقه تا یک ساعت می باشد. اما زمان مناسب برای جستجوی لباس ها به اندازه لباس ها و یا گزینه هایی که انتخاب می کنید مانند سریع تر یا کند تر نیز بستگی دارد. همچنین لباس هایی که بسته بندی شده اند و یا بسیار کثیف می باشند، امکان دارند باعث شوند تا ماشین لباسشویی مدت زمان بیشتری را صرف تمیز کردن لباسها کند.

زمان مناسب شستشوی لباسهای رنگی در لباسشویی

دیگر بیشتر افراد می دانند زمانی که می خواهیم لباس های رنگی را درون ماشین لباسشویی بشوریم باید آنها را بر اساس رنگ هایی که دارند جدا کنیم. به طور مثال لباس هایی که رنگ های روشن دارند مانند آبی آسمانی و سبز کم رنگ در یک دسته قرار می‌گیرند و لباس‌هایی که رنگ تند و روشن دارند مانند سبز پررنگ و آبی در دسته ای دیگر قرار می گیرند.

شما با انجام این کار از رنگ پس دادن و در نهایت خرابی لباس ها جلوگیری خواهید کرد.

در واقع علاوه بر پیدا کردن زمان مناسب شست و شوی لباس در ماشین لباسشویی بر اساس هر رنگ لباس می توانید از اینکه لباس هایی که رنگ پررنگ تری دارند به لباس هایی با رنگ کمرنگ‌تر رنگ پس نمی دهند و در نهایت از از بین رفتن و خرابی لباس ها جلوگیری می شود.

واضح هست که معمولاً لباس‌های رنگی بعد از قرار گرفتن در ماشین لباسشویی بهتر است تا با دمای پایین‌تری در آب شسته شوند و مدت زمان طولانی تری نسبت به لباس های تیره درون ماشین لباسشویی باقی بمانند. دلیل این کار این است که در دمای بالا الیاف لباس‌ها بیشتر خواهد شد و در نهایت از کیفیت لباس‌های رنگی کاسته می‌شود

مدت زمان شستشوی لباس‌های تیره در لباسشویی

امروزه بیشتر افراد می دانند که برای شستن لباسهای تیره در ماشین لباسشویی باید احتیاط زیادی به خرج داد چرا که امکان دارد کیفیت لباسها در شرایط شستن نامناسب پایین بیاید و یا رنگ آنها دچار تغییر شود.

توجه داشته باشید که زمان مناسب شستشوی لباسهای تیره در ماشین لباسشویی، متفاوت از لباس های روشن می باشد.

معمولاً برای شست وشوی لباسهای تیره رنگ بهتر است که از برنامه شستشوی کوتاه مدت ماشین لباسشویی جهت شستن لباس‌ها استفاده نمایید.

لباسهای تیره رنگ شامل رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی، بنفش و خاکستری و …. میباشند.

برای اینکه از نحوه درست شسته شدن لباس های خود اطمینان پیدا کنید، بهتر است که حتی لباس های تیره را نیز بر اساس رنگ هر کدام جدا کنید و سپس نسبت به شستن لباس ها اقدام نمایید.

در لباس های مشکی و تیره احتمال بور شدن لباس ها زیاد می باشد. بنابراین اگر این لباسها مدت زمان کمتری را در آب باشند احتمال بور شدن آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.