فاصله استاندارد هود با اجاق گاز

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

عدم توجه به فاصله استاندارد هود با اجاق گاز باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

برخی از افراد بر این باورند که نیازی به نصب هود و اجاق گاز در فاصله مناسب نیست. زیرا مشکل خاصی در صورت عدم رعایت فاصله استاندارد با اجاق گاز ایجاد نمی شود. اما بهتر است بدانید که اگر فاصله استاندارد بین هود و اجاق گاز رعایت نشود، ممکن است بعد از مدتی به مشکلاتی دچار شوید که عبارتند از:

  • ممکن است در صورت عدم رعایت فاصله، آتش سوزی رخ دهد.
  • ایمنی فردی که در حال آشپزی است به خطر می افتد.
  • توانایی هود برای از بین بردن بوی نا مناسب غذا کم می شود.
  • هود قادر به حذف نا خالصی ها در فضای آشپزخانه نمی باشد.
  • چربی در فضای اطراف پخش شده و باعث کثیف شدن کابینت ها می شود.
  • در صورتی که فاصله میان اجاق گاز و هود مناسب نباشد، اکسید نیتروژنی که بعد از روشن کردن می شود، در هوا پراکنده شده و باعث بروز بیماری های تنفسی خطرناک می شود.
  • پخش شدن گازهای سمی که به دلیلی روشن شدن اجاق در هوا پخش می شود، اگر به درستی توسط هود جذب نشود، باعث بروز بیماری هایی چون سرطان نیز می شود.

فاصله استاندارد انواع هود با اجاق گاز چقدر است؟

برای اینکه بخواهید از عملکرد صحیح هود و اجاق گاز بهره مند شوید، بهتر است هود با اجاق گاز را در فاصله مناسب نصب کنید. فاصله استاندارد هود با اجاق گاز در اغلب موارد، ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر است. البته باید در هنگام نصب علاوه بر فاصله مناسب هود با اجاق گاز، به نکات دیگری چون نوع هود، نوع گاز، عرض و طول آن هود و گاز توجه کنید تا بتوانید نصب دقیقی را داشته باشید.

نصب هود ممکن است کمی سخت باشد. زیرا ممکن است افرادی که سر رشته ای در این حرفه ندارند، نتوانند هود را به صورت تراز شده در بیاورند. این موجب می شود تا در عملکرد دستگاه اختلالاتی ایجاد شود. البته باید به این نکته توجه کنید که مدل هود در حین نصب بسیار حائز اهمیت است. برای مثال اگر هود شما از نوع شومینه ای باشد، آن را در ارتفاع ۷۰ سانتی متری از اجاق گاز نصب می کنند. فاصله استاندارد برای انواع هود عبارت است از:

  • فاصله استاندارد هود مخفی با گاز باید ۶۵ سانتی متر باشد.
  • مقدار فاصله استاندارد هود مورب با اجاق گاز باید ۶۰ سانتی متر باشد.
  • فاصله مناسب هود شومینه ای با اجاق گاز حدوداً ۷۰ سانتی متر باید باشد.

چه عواملی هنگام محاسبه فاصله اجاق گاز تا هود باید در نظر گرفته شود؟

اگرچه فاصله استاندارد هود با اجاق گاز بین ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر است. اما در هنگام تعیین فاصله استاندارد هود با اجاق گاز باید به پارامترهای دیگری نیز توجه شود. چند مورد از عواملی که حین تعیین فاصله مناسب جهت نصب هود و اجاق گاز باید رعایت شود، عبارت است از:

  • مدل هود: امروزه هود ها در مدل های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند. هود توکار، هود روکار، هود مخفی، هود گنبدی، هود T شکل و … چند نمونه از هودهای موجود در بازار هستند. شما باید قبل از نصب به مدل هود خود توجه کرده و بهترین فاصله را برای نصب هود در نظر بگیرید.
  • حجم آشپزخانه: حجم و ابعاد آشپزخانه از جمله نکاتی است که در هنگام تعیین فاصله استاندارد هود با اجاق گاز باید به آن توجه شود. ممکن است ارتفاع آشپزخانه کوچک بوده و شرایط مناسب برای نصب هود و اجاق گاز را نداشته باشد. در چنین شرایطی توصیه می شود از کارشناسانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، کمک بگیرید.
  • قدرت هود: قدرت هود عامل دیگری است که در تعیین فاصله مناسب هود و اجاق گاز نقش دارد. در مواقعی به دلیل پایین بودن قدرت هود، آن را در فاصله کمتری از اجاق گاز نصب می کنند تا بتوانند از عملکرد صحیح هود در آشپزخانه بهره مند شوند
  • بیشتر بخوانید:تاثیر قطع برق بر لوازم خانگی

چگونه می توانیم هود و اجاق گاز را در فاصله دقیقی نصب کنیم؟

در مطلب فوق به معرفی فاصله استاندارد هود با اجاق گاز پرداختیم و گفتیم در اغلب موارد، هود باید در فاصله ۶۰ تا ۸۰ سانتی متری از اجاق گاز نصب شود. نصب هود در فاصله غیراستاندارد در اجاق گاز از عواملی است که موجب بروز بیماری هایی چون سرطان، مشکلات تنفسی، کثیف و چرب شدن کابینت ها و … می شود. بنابراین توصیه می شود هنگام نصب هود به تمام نکات گفته شده در متن بالا توجه کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.