روشن نشدن لامپ ماکروفر

علت کار نکردن دکمه های ماکروفر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا دکمه های ماکروفر کار نمی کنند؟

این روزها ماکروفر به بخش مهمی از آشپزخانه‌ی خانواده‌ها تبدیل شده است؛ از گرم کردن سریع مواد غذایی گرفته تا یخ‌زدایی و حتی پخت و پز، به خصوص وقت‌هایی که زمان کافی برای انجام این امور ندارید، با ماکروفر امکان‌پذیر است. از آنجایی که این دستگاه، یکی از پیچیده‌ترین لوازم خانگی به شمار می‌آید، در صورت بروز مشکل، شما را یک‌راست راهی مراحل تعمیر ماکروفر خواهد کرد و ممکن است شما را متحمل هزینه‌های بعضا گزافی نیز بکند.

در این مقاله از هوم کارا به شرح یکی از مشکلات متداول مایکروفر پرداخته‌ایم و علت کار نکردن دکمه های ماکروفر را بررسی کرده‌ایم. البته پیشنهاد می‌کنیم که حتی پس از خواندن این مطلب هم، شخصا برای برطرف کردن علت کار نکردن دکمه های ماکروفر به تکنسین متخصص مراجعه کنید و شخصا در صدد حل مشکل برنیایید، چراکه ممکن است به دستگاه آسیب زده و خسارات بیشتری به آن وارد کنید.

آیا دکمه های ماکروفر انواع مختلفی دارد؟

پیش از اینکه بخواهیم به علت کار نکردن دکمه های ماکروفر بپردازیم، بهتر است با انواع دکمه های مایکروفر آشنا شویم تا بتوانیم مشکلات هریک را نیز بهتر تشخیص دهیم.

برای تعمیر ماکروفر ال جی به صورت تخصصی کلیک کنید.

دکمه های ماکروفر دو نوع هستند: لمسی و معمولی.

  • دکمه لمسی: این دکمه‌ها لمسی یا به اصطلاح تاچ هستند و خراب شدن آن‌ها معمولا با این دو نشانه همراه است:
  1. با لمس دکمه، هیچ دستوری اجرا نمی‌شود.
  2. سیستم لمسی تمامی بخش‌های مایکروفر از کار می‌افتد.
  • دکمه معمولی: دکمه‌های معمولی نیز به این صورت خراب می‌شوند که یا با فشردن آن‌ها، کلا هیچ دستوری اجرا نمی‌شود، و یا اینکه برای اجرای دستورات باید دکمه‌ها را بیش از حد فشرد. خوشبختانه دکمه‌های معمولی قابل تعویض هستند و در هر دو صورت می‌توانید نسبت به تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام کنید.

علت خراب شدن و کار نکردن دکمه های ماکروفر چیست؟

حالا که با انواع دکمه های مایکروفر و علائم خراب شدن آن‌ها آشنا شدیم، زمان آن رسیده که به علت خراب شدن هر نوع از دکمه ها بپردازیم.

علت کار نکردن دکمه لمسی ماکروفر

دکمه لمسی مایکروفر به دو دلیل ممکن است از کار بیفتد که البته برطرف کردن هرکدام از این دو دلیل، نیازمند تخصص و تجربه‌ی کافی در زمینه تعمیر ماکروفر است. این دو دلیل شامل این موارد است: خرابی سوئیچ غشایی و خرابی پدال‌های حرکتی که در ادامه هریک را شرح خواهیم داد.

  • خرابی سوئیچ غشایی

اگر زمان زیادی از خرید مایکروفر گذشته باشد و مدام هم از آن استفاده کرده باشید، ممکن است درگیر این علت کار نکردن دکمه های ماکروفر بشوید. سوئیچ غشایی رابط بین دکمه و صفحه کنترل مایکروفر است که دستور شما را انتقال داده و آن را اجرا می‌کند. اصولا خراب شدن این قطعه، تنها موجب از کار افتادن دکمه لمسی شده و به کل صفحه آسیبی وارد نمی‌کند. برای بررسی این مشکل، تشخیص و سپس تعمیر یا تعویض این قطعه، حتما از تعمیرکار کاراباما کمک بخواهید.

  • خرابی پدال‌های حرکتی

پدال‌های حرکتی قطعاتی هستند که در قسمت پشتی دکمه های مایکروفر قرار دارند و موجب اتصال دکمه با سوئیچ غشایی می‌شوند. این قطعه نیز عموما پس از استفاده‌های مکرر از دستگاه و به دلیل تحمل فشار بیش از حد به دکمه‌ها دچار آسیب می‌شود. این پدال‌ها قابل تعویض هستند و در صورت تشخیص این مورد، می‌توانند توسط تکنسین با پدال‌های سالم جایگزین شوند.

نکته:

خراب شدن ماکروفر از سری مشکلاتی‌ست که در انجام کارهای پخت‌وپز، گرم کردن و یخ زدایی غذا اختلال ایجاد می‌کند و زمان انجام این کارها را افزایش می‌دهد. زمانی که با مشکل کار نکردن دکمه های ماکروفر مواجه می‌شوید، اول بررسی کنید که قفل کودک فعال نشده باشد. به مدت ۲ دقیقه مایکروویو و سولاردام را از برق بکشید سپس کابل آن را به برق متصل کنید.

اگر تنها بعضی از دکمه های مایکروفر کار نمی‌کنند، مشکل از صفحه دکمه‌ها یا کنترل پنل است که باید تعویض شود. در غیر این صورت منشا این مسئله می‌تواند برد اصلی باشد که باید توسط فرد متخصص چک شود و بهتر است برای تعمیر مایکروفر اقدام کنید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

علت کار نکردن دکمه معمولی مایکروفر

اگر مایکروفر شما مجهز به دکمه های معمولی است، علت کار نکردن دکمه های ماکروفر ممکن است مربوط به قسمت‌های دیگری باشد، بخش‌هایی از دستگاه که در صورت بروز اختلال در آن‌ها، عملکرد دکمه های مایکروفر تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه به علت کار نکردن دکمه های ماکروفر، آن هم از نوع معمولی آن خواهیم پرداخت:

  • خرابی فیوز

بردها و مدارهایی که دکمه های معمولی مایکروفر به آن‌ها متصل شده‌اند، با کمک فیوز با قطعات داخلی دیگر ارتباط دارند و اگر فیوز به هر دلیلی با مشکل مواجه شود، این ارتباط قطع شده و برای برطرف کردن این علت کار نکردن دکمه های ماکروفر باید دستگاه را از برق بکشیم و با تکنسین تماس بگیریم.

  • خرابی برد اصلی

برد اصلی مایکروفر به مثابه قلب مایکروفر عمل می‌کند و اگر هریک از بخش‌های آن خراب شود، مستقیما روی عملکرد دکمه ها تاثیر گذاشته و علت کار نکردن دکمه های ماکروفر را باید در بررسی برد اصلی جستجو کرد. نکته‌ی مهم در خصوص بازبینی و تعمیر برد اصلی این است که این بخش پیچیدگی‌های بسیاری دارد و نمی‌توان بدون تجربه آن را دستکاری کرد؛ چراکه موجب بروز خسارات بعدی خواهد شد که ممکن است به قیمت کل دستگاه برایتان تمام شود.

  • خرابی منبع تغذیه

منبع تغذیه در واقع وظیفه مراقبت از قطعات و کل دستگاه مایکروفر را بر عهده دارد، این بخش علاوه بر اینکه شدت گرمای مایکروفر را کنترل می‌کند، از برق گرفتگی در هنگام باز کردن درب مایکروفر هم جلوگیری کرده و به نوعی قطعه‌ای حیاتی در این دستگاه محسوب می‌شود. خراب شدن منبع تغذیه علاوه بر اینکه علت کار نکردن دکمه های ماکروفر محسوب می‌شود، باعث ایجاد خرابی در سایر قطعات این دستگاه نیز خواهد شد و بررسی آن باید بدون فوت وقت انجام شود.

  • خرابی مدارهای اصلی

هر کلید در دستگاه مایکروفر، به وسیله یک مدار و سیم به بخش‌های داخلی متصل شده است و در نهایت موجب ارسال دستورات از کلید به دستگاه می‌شود؛ بدیهی است که اگر عملکرد مدارهای اصلی مختل شده یا خراب شوند، با علت کار نکردن دکمه های ماکروفر مواجه هستیم. توجه داشته باشید که بررسی و تعمیر مدارهای اصلی از جمله موارد فوق تخصصی در تعمیر مایکروفر محسوب می‌شود و نباید به هیچ وجه بدون داشتن دانش کافی به سراغ تعمیر آن بروید.

بررسی علت کار نکردن دکمه های ماکروفر و نیز رفع مشکل مربوط به هر بخش از دستگاه، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات دستگاه مایکروفر، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین برطرف کردن علت خرابی دکمه های ماکروفر، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد. یادآوری می کنیم که مطالبی که در رابطه دلایل خرابی دکمه های ماکروفر گرفته شد، به مدل دستگاه هم بستگی دارد و باید توجه داشته باشید که بسته به هر مدل، باید به سراغ بخش خاصی رفت؛ مثل آنچه در مورد انواع دکمه های لمسی و معمولی ذکر شد.

اگر به دنبال علت کار نکردن دکمه های مایکروفر هستید و نتوانستید راهنمایی مد نظرتان را در این مطلب پیدا کنید، سوالاتتان را حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان هوم کارا پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.