علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ، ال جی و سونی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ، سونی، ال جی و سایر تلویزیون ها می تواند هم به دلایل ساده ای مانند شل شدن دوشاخه برق تلویزیون،ریموت کنترل، اشکال در کابل های دستگاه های جانبی که به تلویزیون متصل کرده اید و غیره باشد و هم می تواند به دلیل مشکلات فنی و پیچیده ای باشد که نیاز به بررسی و عیب یابی تلویزیون توسط تکنسین حرفه ای تلویزیون باشد.

حالت های مختلف چراغ تلویزیون سامسونگ و ال جی

چشمک زدن چراغ پاور یا استند بای تلویزیون سامسونگ یا ال جی می تواند به شکل های مختلف رخ دهد. ممکن است به صورت ممتد چشمک بزند و یا اینکه با یک نظم خاصی مثلا ۳ مرتبه چشمک بزند. هر یک از این موارد می تواند معنای متفاوتی داشته باشد که در ادامه درباره علت چشمک زدن چراغ تلویزیون ال جی و سامسونگ در حالت های مختلف توضیح می دهیم.

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ یا ال جی هنگام روشن کردن آن

اگر هنگام رون کردن تلویزیون چراغ پاور آن چشمک می زند و بعد دستگاه روشن می شود. این امر کاملا طبیعی است و نشان دهنده وضعیت نرمال سیستم تلویزیون شما می باشد. اما اگر این اتفاق نیوفتد؛ یعنی هنگام روشن کردن تلویزیون شما شاهد چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ یا ال جی خود نبودید، این مورد یک زنگ هشدار است که باید به آن توجه کنید. ممکن است برد اصلی تلویزیون شما اشکال پیدا کرده باشد.

چراغ تلویزیون ال جی یا سامسونگ همواره قرمز است و تلویزیون نیز روشن نمی شود

وقتی که تلویزیون خاموش است روشن بودن چراغ پاور امری طبیعی است (به شرط آن که به پریز برق متصل باشد و برق دریافت کند). اما اگر هرچه تلاش می کنید تلویزیون روشن نمی شود، موارد زیر را تست کنید:

  • تلویزیون را از برق بکشید و چند دقیقه بعد مجددا آن را به برق بزنید. اگر تلویزیون همچنان روشن نشد، به مدت ۲۴ ساعت آن را از برق بکشید و مجددا به برق بزنید و بررسی کنید که آیا تلویزیون روشن می شود یا خیر.
  • مورد دیگر بررسی ریموت کنترل است. باتری ها را از ریموت کنترل خارج کنید و کلا هرگونه ریموتی را که دارید به اتاق دیگری ببرید. پس از انجام این کار، تلویزیون را با استفاده از دکمه پاور روی خود  تلویزیون روشن کنید.  اگر تلویزیون روشن می شود و کار می کند، ممکن است مشکلی در کنترل تلویزیون شما یا سنسور آن وجود داشته باشد. شما می توانید با تست ریموت کنترل تلویزیون خود از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • سعی کنید تلویزیون را بدون ریموت روشن کنید. مکان دکمه پاور بسته به مدل تلویزیون شما متفاوت است. اگر از محل قرارگیری آن مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید.
پیدا کردن محل دکمه پاور تلویزیون

علت ۳ مرتبه چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ یا ال جی

برخی مواقع چراغ پاور تلویزیون سامسونگ یا ال جی ۳ مرتبه چشمک می زند و خاموش می شود. معمولا چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون ال جی یا سامسونگ به این شکل نشان دهنده بروز اشکال فنی است. این اشکال می تواند مربوط به برد پاور و قطعات به کار رفته در آن و یا اشکال در کابل ها و اتصالات پنل تلویزیون و یا موارد دیگر باشد. به هر حال از آنجایی که اشکال عموما فنی است، برای رفع آن حتما از یک تکنسین حرفه ای تعمیرات تلویزیون ال جی یا سامسونگ کمک بگیرید.

 چراغ پاور خاموش است

بدون استفاده از ریموت کنترل تلویزیون، هر دکمه ای به جز پاور را فشار دهید. اگر هنگام تعامل با دکمه ها چیزی روی صفحه، نمایش داده شد این نشان می دهد که تلویزیون شما روشن است.

تلویزیون را به مدت ۳۰ ثانیه از برق بکشید سپس مجدداً آن را به پریز برق دیگری متصل کنید.

اگر چراغ پاور روشن شود (چشمک بزند و چشمک  نزند) این نشان می دهد که تلویزیون شما برق دریافت می کند و به این معنی است که خروجی اصلی یا محافظ برق مشکل دارد. اگر هنوز هم تلویزیون روشن نمی شود اما چراغ استندبای یا پاور روشن است عیب یابی را در بخش “چراغ تلویزیون ال جی یا سامسونگ همواره قرمز است و تلویزیون نیز روشن نمی شود” جستجو کنید. در نهایت اگر هیچ نتیجه ای نگرفتید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ یا ال جی به صورت مداوم

اگر از محافظ برق استفاده می کنید، ممکن است محافظ برق تلویزیون شما فرسوده شده باشد و نتواند ولتاژ لازم را به تلویزیون برساند و به همین مسئله علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ یا ال جی شما می شود. البته علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سامسونگ یا ال جی می تواند این باشد که برد اصلی، برد پاور و یا فسمت دیگری از تلویزیون نیز دچار اشکال شده باشد. بنابراین قبل از تماس با  تکنسین مطمئن شوید که محافظ برق تلویزیون شما به درستی کار می کند.

از برق کشیدن دوشاخه تلویزیون

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سونی

اگر چراغ قرمز تلویزیون سونی چشمک می زند و تلویزیون به درستی کار نمی کند، به این معنی است که تلویزیون سونی شما یک مشکل را تشخیص داده است. در خیلی از مواقع علت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سونی یک مشکل فنی است که به تعمیر نیاز دارد. تلویزیون های سونی مجهز به یک نوع تکنولوژی عیب یابی داخلی با هدف سرعت بخشیدن به پیدا کردن مشکل هستند. هنگامی که این سیستم وجود مشکل فنی را در تلویزیون تشخیص می دهد، از طریق چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون، کد بروز خطا را اعلام می کند. به این صورت که مثلا چراغ پاور تلویزیون سونی سه مرتبه چشمک می زند و پس از مکث چند ثانیه ای مجددا سه مرتبه چشمک می زند و این نشان می دهد که به احتمال زیاد مشکل از برد اصلی یا برد پاور تلویزیون است. تعداد دفعات چشمک زدن غالبا ۲ تا ۸ مرتبه است. البته برخی از مواقع نیز پیش می آید که سیستم به اشتباه کد خطایی را شناسایی می کند و علت بروز مشکل چیز دیگریست!

به هر حال، اگر چراغ قرمز تلویزیون سونی چشمک می زند، روش های عیب یابی زیر را امتحان کنید. اگر این روش ها مشکلی را حل نکرد و همچنان نتوانستید به علت چشمک زدن چراغ تلویزیون سونی پی ببرید، بررسی کنید و ببینید چراغ پاور تلویزیون سونی در هر مرتبه چند بار چشمک می زند، سپس با مرکز تعمیرات تلویزیون سونی تماس بگیرید.

تلویزیون را خاموش و روشن کنید

اگر تلویزیون به ریموت یا دکمه پاور پاسخ نمی دهد، تلویزیون را از برق بکشید. برای یک تلویزیون پروجکشن سونی، آن را به مدت ۳ دقیقه خاموش بگذارید و برای تلویزیون های دیگر آن را به مدت ۱ دقیقه خاموش بگذارید. تلویزیون را دوباره به برق متصل کرده و روشن کنید.

نکته: اگر تلویزیون به محافظ برق متصل است، آن را از محافظ برق جدا کنید و مستقیماً به پریز برق وصل کنید. اگر مشکل حل شد، ایراد از محافظ برق است و نه تلویزیون. تلویزیون های پروجکشن قبل از اینکه دوباره روشن شوند باید خنک شوند. شاید لازم باشد چند دقیقه صبر کنید تا دوباره روشن شوند.

همه منافذ و دیچه های تلویزیون را تمیز کنید

مطمئن شوید که فضای گردش هوا در اطراف تلویزیون سونی شما به اندازه کافی وجود دارد.

تلویزیون را ریست نمایید

خیلی از مواقع با ریست کردن تلویزیون سونی، مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری موقتی برطرف می شوند. بنابراین می توانید از طریق منو تنظیمات تلویزیون خود را ریست نمایید و بررسی کنید ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خر.

تلویزیون را خاموش کرده و تمام دستگاه های متصل به تلویزیون را جدا کنید

  • تلویزیون را خاموش کرده و تمام دستگاه های متصل به آن را جدا کنید. با قطع شدن همه دستگاه ها، تلویزیون را دوباره روشن کرده و بررسی کنید که چراغ پاور تلویزیون چشمک می زند.
  • اگر چشمک نزند، ممکن است مشکل در دستگاه های متصل باشد.
  • اگر هنوز چشمک می زند، به مرحله بعد بروید.

نرم افزار تلویزیون را به آخرین نسخه به روز کنید

اگر تلویزیون شما به اینترنت متصل است، دکمه Home یا Menu را از کنترل فشار دهید تا وارد منوی تنظیمات شوید. گزینه Software Update که معمولاً در زیر فهرست پشتیبانی یا منو تماس با Sony یافت می شود را برای به روزرسانی نرم افزار تلویزیون خود برگزینید.

نکته: برای مدل های تلویزیون سونی که دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند، تنها  انتخاب گزینه روشن کردن به روزرسانی خودکار نرم افزار و اجازه دادن به تلویزیون برای به روزرسانی خودکار کافی است. اگر این گزینه را دارید، مطمئن شوید که روی حالت روشن یا On تنظیم شده باشد.
تلویزیون های CRT و تلویزیون های قدیمی که نمی توانند به اینترنت متصل شوند، گزینه ای برای بررسی به روزرسانی نرم افزار ندارند یا ممکن است به طور کلی قابلیت به روزرسانی را نداشته باشند.

موارد دیگر برای بررسی برخی تلویزیون های خاص سونی

  • بعضی از تلویزیون های سونی دارای یک مدیا باکس (tuner) و نمایشگر جداگانه هستند. اگر یکی از این تلویزیون ها را دارید، مطمئن شوید کابل بین مدیا باکس و نمایشگر به درستی و به طور ایمن وصل شده است.
  • برای تلویزیون های پروجکشن، مطمئن شوید که درپوش/ درب لامپ بسته و محکم باشد.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.