علت قطع شدن صدای تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا صدای تلویزیون قطع شده است؟

تصور کنید در یک روز تعطیل یک فیلم سینمایی انتخاب کرده اید تا در کنار اعضای خانواده تماشا کنید. فیلم سینمایی را در دستگاه قرار میدهید و تماشای فیلم مینشینید. ناگهان متوجه میشوید هیچ صدایی از تلویزیون خارج نمیشود. در ابتدا حدس میزنید صدای دستگاه کم باشد، حتی در مرحله بعد پخش نشدن صدا را گردن خرابی فیلم می اندازید. اما در پایان متوجه میشوید که تلویزیون شما ایرادی پیدا کرده که هیچ صدایی پخش نمیکند. پاسخ به سوال چرا صدای تلویزیون قطع شده است را در این مقاله از آی پی امداد دنبال کنید.

قطع ناگهانی صدای تلویزیون با اتصال به دستگاه رسیور

قطع شدن صدای تلویزیون با اتصال به دستگاه رسیور یا هر دستگاه پخش کننده دیگری در صورتی که با اشتباه در متصل کردن کابل ها همراه باشد می تواند موجب عدم پخش صدا در تلویزیون همراه باشد.

  • به همین دلیل در هنگام اتصال پخش کننده های مختلف یا رسیور های دیجیتال و ماهواره ای توجه داشته باشید که کابل های ورودی هم سالم باشند و هم درست وارد شوند.

 

با فعال بودن گزینه میوت صدای تلویزیون قطع میشود

شاید ساده به نظر برسد اما فعال بودن گزینه میوت گاهی اوقات با فعال بودن می توان موجب عدم پخش صدا شود، پس قبل از این که به دنبال مشکلی اساسی در تلویزیون خود باشید این گزینه را چک کنید تا فعال نباشد.

  • با کم و زیاد کردن حجم صدا می توان مطمئن شد که مشکل به این گزینه مربوط هست یا خیر.

 

اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علتی برای پخش نشدن صدا باشد!

این مورد هم جزود مواردی می باشد که به ساده به نظر می رسد اما در بسیاری از موارد افراد قبل از درخواست تعمیر از تکنسین ها این علت را به دلیل حواس پرتی در نظر نگرفته اند که اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علتی برای پخش نشدن صدا باشد.

توجه داشته باشید که اتصال هدفون و لوازم جانبی هرچند کوچک به سوکت های تلویزیون می تواند موجب عدم پخش صدا شود.

 

تنظیمات اشتباه صدا از عوامل پخش نشدن صدای تلویزیون

همانطور که می دانید تلویزیون ها دارای تنظیمات افکت صدا هستند و تنظیمات اشتباه صدا می تواند موجب عدم پخش صدا شود. شما می توانید با برگرداندن تنظیمات به حالت عادی این مشکل را بر طرف کنید.

  • برای رفع مشکلل قطع شدن صدای تلویزیون وارد بخش تنظیمات شوید.
  • تنظیمات صدا را به صورت دستی تغییر دهید.

با ادامه مقاله علت قطع شدن صدای تلویزیون همراه باشید.

ایراد درکابل اچ دی ام آی چگونه می تواند موجب قطعی صدا در تلویزیون شود؟

افرادی که معمولا تلویزیون های خود را به دستگاه های دیگری متصل می کنند باید این نکته را در نظر بگیرند که این کار می تواند موجب قطعی صدای تلویزیون شود. معمولا افراد با استفاده از کابل تلویزیون را به وسایل دیگر همچون لپ تاپ متصل می کنند. شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که ایراد در کابل اچ دی ام ای چگونه می تواند موجب قطعی صدا در تلویزیون شود؟

  • این کابل ها موظف هستند تا علاوه بر انتقال تصویر صدا را هم انتقال بدهند، و ایراد در انتقال صدا در این کابل ها به خصوص کابل های اچ دی ام آی بدون شیلد زیاد رخ می دهد.

 

خرابی بلندگوهای داخلی و پخش نشدن صدای تلویزیون

پیش از خرابی بلندگو های داخلی و پخش نشدن صدا در تلویزیون می توان این مشکل را به صورت صدای خش خش تشخیص داد، این ایراد یک ایراد سخت افزاری می باشد که شما برای حل آن نیازمند کمک تکنسین های خبره هستید.

به شما توصیه می کنیم که قبل از قطع صدای تلویزیون و در مرحله خش خش کردن این مشکل را به یک تعمیر کار خبره گزارش دهید.

ایراد برد اصلی می تواند موجب قطع صدای تلویزیون شود

در تمام تلویزیون های ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک و … ایراد برد اصلی می تواند موجب قطعی صدای تلویزیون شود که این هم یک ایراد سخت افزاری می باشد. غالبا زمانی که برد اصلی تلویزیون با مشکل مواجه می باشد چاره کار تعویض آن توسط متخصصین است.

چطور مشکل قطعی صدای تلویزیون را حل کنیم؟

همواره این سوال برای صاحبان تلویزیون مطرح بوده که چطور مشکل قطعی صدای تلویزیون را حل کنیم؟

  • به تنظیمات صدا مراجعه کنید:

تنظیمات اشتباه در تلویزیون می تواند موجب قطع شدن صدا شود، مطمئن شوید که تنظیمات ام تی اس تلویزیون روی گزینه مین یا استریو قرار گرفته باشد.

  • نرم افزار تلویزیون را به روز رسانی کنید:

مطمئن شوید که نرم افزار تلویزیون شما بروز رسانی شده، چرا که عدم بروز رسانی نرم افزاری به خصوص در تلویزیون های هوشمند موجب قطع صدا می شود.

  • رجوع به تنظیمات بلندگو ها:

با کمک ریموت بلندگو ها میزان صدای تلویزیون را بازبینی کنید و در صورت نیاز تغییر بدهید. اگر مشکل از این بخش بود می توانید با زیاد و کم کردن صدا این مشکل را حل کنید.

اما اگر مشکل در اینبخش نبود با مراجعه با اکشن منو گزینه بلندگو های تلویزیون را انتخاب کنید، در صورتی که تلویزیون شما روی بلندگو ها تنظیم شود اسپیکر ها شروع به پخش صدا می کنند.

  • بازگشت به تنظیمات کارخانه:

اگر با انجام تمام مراحل بالا مشکل تلویزیون شما حل نشد بهتر است که تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

  • چک کردن بلند گو ها و اسپیکر ها:

گاهی اوقات مشکل عمده در قطعی صدای تلویزیون در اصل مربوط به باند ها اسپیکر می باشد، پس لازم است که در هنگام عیب جویی از تلویزیون خود از سالم بودن بلندگو ها مطمئن شوید.

جمع بندی مطلب حل مشکل قطعی صدای تلویزیون

در این مقاله به صورت مفصل به یافتن علت و حل مشکل قطعی صدا در تلویزیون پرداختیم اما در جمع بندی مطلب حل مشکل قطعی صدای تلویزیون باید به برخی نکات اشاره ای داشته باشیم.

  • قبل از تماس با تکنسین مطمئن شوید که این مشکل برای مواردی مثل گزینه میوت یا اتصال هدفون نیست.
  • مطمئن شوید که ایراد تلویزیون در بخش نرم افزاری نیست و اگر بود با راهنمای های ما این مشکل را حل کنید.
  • اگر مشکل تلویزیون شما سخت افزاری بود بدون هیچ اقدام حل مشکل را به متخصصین بسپارید.
  • اگر در تشخیص ایراد موفق نبودید از مشاورین این کار مشورت بگیرید.
  • سعی کنید در این مواقع از گارانتی و خدمات پس ار فروش استفاده کنید.

و در اخر به یاد داشته باشید که نگه داری و استفاده مناسب از لوازم منزل موجب می شود که بسیار کمتر با مشکلاتی از این قبیل مواجه شوید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.