علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در هنگام سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ چه باید کرد؟

تلویزیون فقط یک وسیله سرگرمی نیست که برای تماشای فیلم و سریال یا بازی‌های کامپیوتری از آن استفاده کنیم؛ این روزها فیلم‌های آموزشی نیز بخش مهمی از زندگی ما را به خود اختصاص داده که به مدد تلویزیون می‌توان از فواید آن بهره‌مند شد و به همین دلیل هم  زمانی که این دستگاه دچار مشکل ‌شود، دیگر نمی‌توان برای تعمیر تلویزیون وقت را هدر داد و باید هرچه سریع‌تر اقدام کرد.

درست است که تلویزیون‌ها در برندهای مختلفی عرضه می‌شوند اما مشکلات مشابهی دارند؛ در عین حال، نحوه‌ی عیب‌ یابی این دستگاه و نیز برطرف کردن این موارد ممکن است کمی نسبت به هر برند، با دیگری تفاوت‌هایی داشته باشد. در این بخش به سراغ تلویزیون سامسونگ و یکی از متداول‌ترین مشکلات آن رفته‌ایم که در نهایت شما را به سمت تعمیر تلویزیون سامسونگ می‌کشاند.

در این مقاله از هوم کارا به بررسی علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ پرداخته‌ایم تا در زمان مواجهه با آن‌ها، تا حدی با آنچه پیش آمده آشنا باشید و هنگام ارجاع مشکلات به تکنسین، بتوانید دقیق‌تر و حساب شده‌ترعمل کنید. پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه، شخصا برای رفع علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ اقدام نکنید تا آسیب‌های بیشتری به دستگاه وارد نشده و متحمل خسارات سنگین نشوید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل تلویزیون خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

بک لایت تلویزیون سامسونگ چیست؟

تلویزیون‌های LED و LCD سامسونگ دارای یک قطعه اصلی به نام بک لایت هستند که موجب می‌شود ما بتوانیم تصویر روی پنل را ببینیم. اگر بک لایت خراب شده باشد و یا نصب نشده باشد، ما به هیچ وجه قادر نخواهیم بود که تصویر را مشاهده کنیم، چراکه پنل هیچ نوری نخواهد داشت. این منبع نور که باعث دیده شدن تصویر می‌شود، بک لایت نام دارد و مجموعه‌ای از لامپ‌های ال ای دی است که به صورت سری و موازی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

تفاوت بک لایت تلویزیون های LED و LCD چیست؟

بک لایت تلویزیون‌های ال سی دی، از لامپ‌های فلورسنت تشکیل شده است اما تلویزیون‌های ال ای دی مجهز به لامپ‌های ال ای دی در بک لایت خود هستند. لامپ‌های فلورسنت مصرف برق بیشتری داشته و گرمای بیشتری هم تولید می‌کنند.

اما بک لایت‌هایی که از لامپ‌های ال ای دی ساخته شده‌اند، مصرف برق کمتری داشته و به دلیل اینکه دیرتر گرم می‌شوند، طول عمر بیشتری نسبت به بک لایت‌های فلورسنت دارند. ضخامت لامپ‌های LED نیز از تلویزیون‌های LCD کمتر بوده و در نتیجه، شفافیت و وضوح تصویر تلویزیون‌های LED نیز بیشتر است؛ و همه به دلیل بک لایت‌های موجود در این نوع تلویزیون‌هاست.

علائم سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ چیست؟

نشانه‌های مختلفی در تلویزیون سامسونگ می‌تواند به سوختن بک لایت اشاره کند، اما متداول‌ترین آن‌ها را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

  • قطع شدن تصویر تلویزیون سامسونگ در عین پخش صدا
  • ظاهر شدن لوگو و قطع شدن تصویر
  • تاریک شدن بخشی از تلویزیون
  • ظاهر شدن نقاط نورانی در تصویر
  • ظاهر شدن نقاط تاریک در تصویر
  • قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ چیست؟

حالا که با انواع بک لایت آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ را بررسی کنیم. از علت های متعدد سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • نامرغوب بودن لامپ‌ها
  • بالا بودن ولتاژ و آمپر روی لامپ‌های LED
  • فاصله گرفتن لامپ‌ها از فلز خنک کننده
  • بالا بودن ولتاژ هنگام روشن کردن تلویزیون
  • گرم بودن بیش از حد محیط

در ادامه، موارد بالا را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد، پس همچنان همراه ما باشید.

نامرغوب بودن لامپ‌ها

درست است که این مورد کمتر در تلویزیون‌ های سامسونگ دیده شده اما اولین علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ را می‌توان بی کیفیت بودن بک لایت‌های استفاده شده در دستگاه دانست که این مورد بیشتر در محصولات تقلبی سامسونگ دیده می‌شود.

نکته:

توجه داشته باشید که گاهی علت خرابی تلویزیون سامسونگ را باید در تنظیمات این دستگاه جستجو کنید و در مواردی عیب از ساختار دستگاه نیست! بنابراین به محض مشاهده‌ی هر گونه ایرادی، تلویزیون را از برق بکشید و پس از چند دقیقه مجددا به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، هرچه سریع‌تر نسبت به سرویس و تعمیر تلویزیون سامسونگ اقدام کنید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

بالا بودن ولتاژ و آمپر روی لامپ‌های LED

در زمان خرید تلویزیون، لامپ‌ها به صورت خودکار بر روی حداکثر نور پس زمینه قرار دارند. بهتر است شخصا تنظیمات نور پس‌زمینه را تغییر دهید و آن‌ها را کمتر کنید تا عمر مفید لامپ‌ها بیشتر شود و علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ را فراهم نکنید.

فاصله گرفتن لامپ‌ها از فلز خنک کننده

فلز خنک کننده باعث خنک شدن لامپ‌ها و افزایش عمر مفید آن‌ها می‌شود و زمانی که چسب مخصوص بین لامپ‌ها و صفحه خنک کننده از بین برود، این فرایند مختل شده، لامپ‌ها گرم می‌شوند و در نهایت شاهد علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ خواهیم بود. توصیه می‌کنیم برای این چسب، از چسب‌های دو طرفه مرغوب استفاده کنید.

بالا بودن ولتاژ هنگام روشن کردن تلویزیون

اگر ولتاژ بالا باشد، به بک لایت‌های ال ای دی فشار آمده و از عمر مفید آن‌ها کم می‌کند؛ نشانه‌ی این علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ این است که در زمان روشن کردن تلویزیون، ناگهان نور زیادی را مشاهده کرده و سپس تصویر به حالت نرمال نمایش داده می‌شود. تعمیر بک لایت در این مرحله می‌تواند از سوختن آن جلوگیری کند.

گرم بودن بیش از حد محیط

اگر تلویزیون را در محیطی قرار داده‌اید که نور مستقیم خورشید به آن می‌تابد و یا شوفاژ یا هر وسیله گرم کننده دیگری در نزدیکی آن قرار دارد، موجبات علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ را فراهم کرده‌اید. دقت کنید که تلویزیون نزدیک وسایل گرمایشی یا در مقابل نور مستقیم خورشید نباشد، چراکه هم از عمر مفید بک لایت می‌کاهد و هم موجب سوختن آن خواهد شد.

سخن آخر

بررسی علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ و نحوه عیب یابی و تعمیر مدل‌های مختلف آن  و نیز انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات تلویزیون سامسونگ، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین انجام عیب یابی تلویزیون سامسونگ و یا امور تعمیرات، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد.

اگر تلویزیون سامسونگ شما در هنگام سوختن بک لایت دچار مشکلی شده که در این مطلب به آن اشاره نشده، حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان هوم کارا پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.