علت زود ‌داغ شدن جاروبرقی چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شاید تا به امروز برای شما نیز پیش آمده باشد که متوجه داغ شدن جارو برقی خود شده باشید و از علت آن باخبر نباشید. جاروپارو در متن امروز قصد دارد تا شما را با علت زود داغ شدن جاروبرقی و دلایل مختلف این مشکل آشنا کند. با ما همراه باشید.

علت زود ‌داغ شدن جاروبرقی چیست؟

لازم به ذکر است که این مسئله یعنی داغ شدن جارو برقی را نمی‌توان تنها به یک دلیل وابسته دانست. دلایل داغ شدن جاروبرقی به چند مورد مختلف تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را به صورت یک لیست آورده ایم و همه ی آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

البته پیش از آن که به بررسی علت زود داغ شدن جاروبرقی بپردازیم لازم است از یک مسئله ی دیگر باخبر شوید. در اکثر مواقع داغ شدن موتور جاروبرقی یک امر طبیعی است و نشان دهنده ی بروز مشکل یا وجود خطر در سیستم این دستگاه نیست.

همچنین در بسیاری از موارد پیش آمده است که اگر علت داغ شدن موتور جاروبرقی مشخص نشود، پس از گذشت حداکثر بیست الی سی دقیقه، ترموستات دستگاه برای خاموش شدن آن اقدام می کند تا داغ بودن موتور جاروبرقی آسیبی به قطعات داخلی آن وارد نکند.

علت اصلی زود داغ شدن جاروبرقی

به همین دلیل در صورتی که از این زمان مشخص شده گذشت و موتور دستگاه همچنان روشن و داغ بود، شما باید خودتان برق دستگاه را قطع کنید و آن را خاموش کنید تا موتور و سایر اجزای داخلی جاروبرقی دچار مشکل نشوند.

حالا زمان آن رسیده است تا با ۸ علت زود داغ شدن جاروبرقی آشنا شوید که به شکل زیر هستند:

  • این احتمال وجود دارد که قدرت مکش جاروبرقی کاهش پیدا کرده باشد. در صورتی که قدرت مکش جاروبرقی بنا به دلایل گوناگون کاهش پیدا کند، این مسئله می تواند با فشار آوردن بر روی موتور، علاوه بر این که به آن آسیب برساند باعث داغ شدن آن نیز بشود. کم بودن قدرت مکش یک جاروبرقی می تواند نشان دهنده مشکلاتی مانند مسدود بودن لوله جاروبرقی، پر بودن کیسه زباله دستگاه، مسدود شدن فیلترهای وسیله و… باشد.

تعمیر جاروبرقی بوش خود را به جاروپارو بسپارید.

  • شاید بار موتور جاروبرقی زیاد است. منظور از بار این قسمت فشاری است که در اثر کار کردن جاروبرقی بر روی موتور آن وارد می شود. به طور مثال در صورتی که شما به مدت طولانی از دستگاه خود استفاده کنید و به آن استراحت ندهید، این موضوع می تواند علت داغ شدن موتور جاروبرقی شما باشد. البته این موضوع همیشه مربوط به میزان کار کردن جاروبرقی نیست. در برخی از موارد به دلیل خراب شدن مدارهای وسیله، فشار زیادی به آن وارد می شود و منجر به داغ شدن سریع موتور آن می شود.
  • بیشتر بخوانید:مقایسه جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن
  • ممکن است فن موتور دستگاه خراب شده باشد. فن موتور جاروبرقی وظیفه ی خنک کردن موتور این دستگاه را به عهده دارد. این مشکل در بسیاری از مدل های مختلف جاروبرقی ها مشکلی رایج است و احتمال اتفاق افتادن آن زیاد است. برای این که متوجه خرابی فن بشوید لازم است در جاروبرقی را باز کنید و دوباره آن را روشن کنید. اگر فن موتور خراب باشد دستگاه قادر به روشن شدن نخواهد بود و حتی اگر روشن شود به سختی کار می کند.
فن جاروبرقی
  • خرابی ترموستات یکی از مهم ترین دلایل داغ شدن جاروبرقی است. ترموستات نام قطعه ای است که وظیفه دارد دمای داخلی دستگاه را تحت نظر بگیرد. در صورتی که ترموستات تشخیص دهد که وسیله از حد مجاز داغ تر شده است و احتمال آسیب دیدن موتور و سایر اجزای داخلی دستگاه وجود دارد، می تواند با دستور مستقیم دستگاه را خاموش کند و به آن استراحت بدهد.

* برای تعمیر انواع جاروبرقی خود باید به مرکز تخصصی تعمیر جاروبرقی یعنی جاروپارو مراجعه کنید.

  • احتمال دارد موتور وسیله نیم سوز شده باشد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه اتفاقی می افتد که باعت نیم سوز شدن موتور جاروبرقی می شود؟ باید بدانید که در ساخت موتور جاروبرقی از یک سیم پیچ اصلی و یک سیم پیچ کمکی استفاده می شود. در برخی از موارد با به وجود آمدن اتصالات میان این دو سیم پیچ، میدان مغناطیسی مناسب برای کار کردن جاروبرقی تشکیل نمی شود و رخ دادن مکرر این اتفاق به تدریج می تواند باعث سوختن موتور شود. جاروپارو مطالعه مقاله “علائم سوختن موتور جاروبرقی” را به شما پیشنهاد می‌کند.
  • شاید برد الکترونیکی ماشین دچار مشکل شده باشد. برد الکترونیکی هر وسیله برقی نقش مغز را برای آن ایفا می‌کند. حتی اگر ترموستات و فن دستگاه شما سالم باشند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند، در صورتی که برد الکترونیکی دچار مشکل شود ممکن است نتواند اقدامات سایر اجزا را عملی کند. به همین دلیل خرابی برد این وسیله می تواند علت زود داغ شدن جاروبرقی شما باشد.
  • امکان دارد که کیسه زباله جاروبرقی پر شده باشد. پر شدن کیسه ی زباله ی جاروبرقی تنها باعث به وجود آمدن یک مشکل نخواهد شد. اگر زمانی که لازم است، کیسه زباله دستگاه خود را عوض نکنید، علاوه بر این که قدرت مکش جارو برقی کاهش پیدا می کند و به موتور فشار اضافه وارد می شود؛ ممکن است گرد و خاک و کثیفی ها از پشت جاروبرقی خارج شوند و دوباره خانه و اتاق شما را کثیف کنند.
فیلتر جاروبرقی
  • مسدود بودن فیلترها می تواند علت زود داغ شدن جاروبرقی باشد. همان طور که در بخش قبل متوجه ی اهمیت تعویض به موقع کیسه زباله ی جاروبرقی شدید، مسدود شدن فیلترها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به مرور زمان، جمع شدن کثیفی ها و رطوبت و گرد و خاک در فیلترها باعث خواهد شد تا فیلترها مسدود شوند. علاوه بر تمامی مشکلاتی که پیش از این ذکر شد، مسدود ماندن فیلترها برای مدت زمان طولانی عملکرد کلی دستگاه را مختل خواهد کرد و در گذر زمان باعث خراب شدن اجزای داخلی این دستگاه نیز خواهد شد.

این متن در این جا به پایان می رسد. تلاش کردیم تا تمام نکاتی را که در خصوص علت زود داغ شدن جاروبرقی وجود دارد در این مقاله برای شما توضیح دهیم. شما نیز می توانید تجربیات و سوال های خود را در خصوص دلایل داغ شدن جاروبرقی در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. از همراهی شما تا این لحظه از شما سپاسگزاریم.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.