مقایسه جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اکثر افراد در هنگام خرید جاروبرقی چیزی درباره تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن نمی‌دانند. جاروبرقی بدون مخزن در واقع همان جاروبرقی‌های کیسه‌ای هستند که در دو نوع دائمی یا یک بار مصرف تولید می‌شوند. جاروبرقی مخزن دار نوع جدیدی از جاروبرقی هستند که طرفداران خاص خودش را دارد. این سری از جاروبرقی‌ها به دلیل تفاوت در نوع جمع‌آوری آشغال‌ها برای برخی از افراد مناسب‌تر هستند. اگر درباره تفاوت این دو مدل چیزی نمی‌دانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید چرا که می‌خواهیم به مقایسه جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن بپردازیم.

تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن در چیست؟

به طور کلی جاروبرقی‌ها با استفاده از مکش تولید شده توسط موتور، به جمع‌آوری آشغال‌های سطوح مختلف می‌پردازند. تمامی این آشغال‌ها به داخل جاروبرقی هدایت می‌شوند و جهت جلوگیری از پراکنده شدن آن در هوا باید در قسمت خاصی محبوس شوند.

در جاروبرقی‌های بدون مخزن، آشغال‌ها داخل یک کیسه دائمی یا پاکت یک بار مصرف جمع آوری می‌شوند. کیسه‌های دائمی باید هر چند ماه یک بار توسط کاربر تخلیه و تمیز شوند. اما پاکت‌های یک بار مصرف پس از پر شدن بیش از نیمی از پاکت، به دور انداخته شده و با یک پاکت جدید تعویض می‌گردند.

در جاروبرقی‌های مخزن دار، به جای استفاده از کیسه، از یک محفظه پلاستیکی یا شیشه‌ای استفاده می‌شود که معمولا بدنه آن کاملا شفاف و قابل رویت است. این مدل مزایا و معایب خود را دارد که بهتر است پیش از خرید از وجود آنها آگاه باشید و بر اساس شرایط و سبک زندگی خود بهترین جاروبرقی را خریداری نمایید.

تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

میزان بهداشت

از آنجا که جاروبرقی‌های مخزن دار کیسه یا پاکت ندارند، باید به صورت مستمر آشغال‌های موجود در مخزن تخلیه شود. این دفعات به نسبت بیشتر از جاروبرقی‌های کیسه دار دائمی است و ممکن است اندکی ملال آور باشد.

از آنجا که تخلیه کردن آشغال‌ها موجب پخش شدن گرد و خاک در هوا می‌شود به نظر می‌رسد که از نظر بهداشتی بهترین جاروبرقی، جاروبرقی‌هایی با پاکت یک بار مصرف هستند. چرا که پس از پر شدن تنها نیاز است که آنها را تعویض کنید و پاکت قدیمی را به صورت مستقیم در داخل سطل آشغال بیندازید. پس اگر آلرژی یا مشکلات تنفسی دارید و یا کودک یا فرد سالمندی در خانه زندگی می‌کند بهتر است از جاروبرقی‌های مخزن دار استفاده نکنید.

اطلاع داشتن از میزان آشغال‌های جمع آوری شده

در هنگام مقایسه جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان از آن نام برد، امکان مشاهده میزان آشغال‌های موجود در داخل دستگاه است. از آنجا که با پر شدن مخزن یا کیسه جاروبرقی، مکش آن تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، تخلیه آشغال‌ها یا تعویض پاکت باید به موقع انجام شود. این کار در جاروبرقی‌های مخزن دار زحمت خاصی ندارد چرا که مخزن جاروبرقی، شیشه‌ای و شفاف است.

در جاروبرقی‌های بدون مخزن شما باید پس از باز کردن درب جاروبرقی، پاکت را باز کنید و محتویات آن را بررسی کنید این کار ممکن است از نظر بهداشتی درست نباشد.

توانایی دیدن محتویات

اگر در حین جاروبرقی شی ارزشمندی را به صورت ناخواسته به درون دستگاه کشیدید و یا اینکه احتمال می‌دهید آن را در داخل جاروبرقی بیابید، چاره‌ای جز دست زدن به محتویات و کثیف کردن خودتان ندارید. اما در جاروبرقی‌های مخزن دار شما می‌توانید به راحتی از پشت شیشه به دنبال شی خود بگردید و در صورت پیدا کردن، مخزن را باز کرده و آن را از میان آشغال‌ها خارج کنید. این مساله یکی از مهم ترین تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن است.

دوستدار محیط زیست

اگر در سبک زندگی خود به دنبال کاهش تولید آشغال‌های اضافه هستید، حتما از جاروبرقی‌های بدون مخزن استقبال خواهید کرد! این جاروبرقی‌ها به دلیل اینکه نیازی به پاکت یک بار مصرف ندارند و پس از تخلیه آشغال‌ها دوباره می‌توان از آنها استفاده کرد، دوست دار محیط زیست به شمار می‌آیند. جنس شیشه مقاوم این مدل از جاروبرقی‌ها به شما تضمین استفاده چندین ساله از دستگاه را خواهد داد و جای هیچ نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید:علت زود ‌داغ شدن جاروبرقی چیست؟

هزینه کمتر

از آنجایی که هزینه‌ای برای خرید کیسه یک بار مصرف پرداخت نمی‌کنید و امکان سوراخ شدن کیسه دائمی نیز وجود ندارد، هزینه‌های جانبی شما تا حد زیادی کم می‌شود. جنس بالای مخزن شیشه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی تا سالیان سال بتوانید از دستگاه استفاده کنید.

لازم به ذکر است که استفاده درست و نگهداری اصولی از جاروبرقی عمر دستگاه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. لذا جهت افزایش عمر مخزن شیشه‌ای و عدم نیاز به تعمیر جاروبرقی باید از جارو کشیدن اشیا درشت و تیز مثل شیشه، سنگ و مواردی از این قبیل خودداری نمایید.

حجم بیشتر

تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن به همین جا ختم نمی‌شود و حجم بیشتر جاروبرقی مخزن دار یکی از مهم‌ترین این موارد است. از آنجا که کیسه دائمی یا پاکت یک بار مصرف اندکی از حجم محفظه تعبیه شده در جاروبرقی جهت جمع آوری آشغال را اشغال می‌کند، به نظر می‌رسد که حجم محفظه آشغال در جاروبرقی‌های مخزن دار بیشتر باشد و کاربر به راحتی می‌تواند از تمام فضای تعبیه شده استفاده نماید.

فیلتر شدن هوا

یکی دیگر از مواردی که برای تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن باید به آن اشاره کرد، وجود فیلتراسیون بیشتر هوا در جاروبرقی‌های بدون مخزن است. در جاروبرقی‌هایی که به کیسه یک بار مصرف مجهز هستند، امکان فیلتر شدن هوا و جلوگیری از انتشار گرد و خاک در هوا بیشتر است و بدنه پاکت یک بار مصرف همانند فیلتر عمل می‌کند. پس اگر اعضای خانواده شما مشکلات تنفسی دارند و یا تمیز بودن هوای ساختمان در هنگام جاروبرقی کشیدن برای شما اهمیت دارد، خرید جاروبرقی کیسه دائمی یا بدون مخزن توصیه نمی‌شود.

امکان تمیز بودن جاروبرقی به صورت کامل

برخی از افراد از جمع شدن آشغال در جاروبرقی برای مدت طولانی و عدم دسترسی به آن احساس خوبی ندارند و ترجیح می‌دهند جاروبرقی‌شان در تمیز ترین حالت ممکن به سر ببرد. به همین دلیل بهترین مدل جاروبرقی برای این افراد، جاروبرقی‌های مخزن دار است. چرا که می‌توانند پس از هر بار استفاده مخزن را تخلیه کنند و شیشه آن را با آب بشویند.

امکان آسیب رسیدن به مخزن

یکی دیگر از مواردی که در هنگام بررسی تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن باید به آن اشاره شود، امکان ضربه دیدن مخزن جاروبرقی در هنگام استفاده از دستگاه است. از آن جایی که مخزن جاروبرقی‌های مخزن دار در دید کاربر است و قسمتی از بدنه جاروبرقی را تشکیل می‌دهد، امکان برخورد آن با دیوار و لوازم منزل وجود دارد. این مساله ممکن است باعث ترک خوردن یا شکستن مخزن شود و هزینه اضافی برای کاربر داشته شود.

در مقایسه جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن باید به این نکته توجه داشته باشید که هر دو مدل از کیفیت بالا و قابل قبولی برخوردارند و مشتریان مخصوص خود را دارند. به همین دلیل تفاوت جاروبرقی مخزن دار با بدون مخزن به معنای بهتر بودن قطعی یک مدل نسبت به دیگری نیست. شما باید بر اساس سبک زندگی و توقعاتی که از جاروبرقی ایده‌آل خود دارید، بهترین را پیدا کرده و خریداری نمایید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.