علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی

علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی + راهکار

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

کولر گازی جزو دستگاه‌های مهمی است که مخصوصاً در مناطق شمالی و جنوبی خیلی زیاد از آن استفاده می‌شود. وجود این وسیله می‌تواند باعث خنک شدن محیط شود و بعلاوه اینکه رطوبت اضافی را نیز از بین می‌برد.

از طرفی گاهی اوقات به هر دلیلی ممکن است استفاده از آن همراه با مشکلاتی باشد که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد.

یکی از این مشکلات؛ مربوط به کمپرسور کولر گازی است‌. در این مقاله علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی را به طور کامل برایتان شرح می‌دهیم.

 لیست بهترین مرکز تعمیر کولر گازی {مرداد ۱۴۰۲} 

وظیفه کمپرسور

بهتر است قبل از اینکه در مورد علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی صحبت کنیم، اول ببینیم که وظیفه کمپرسور در این دستگاه چیست؟

کمپرسور وظیفه دارد که جریان یا سیکل سرمایش را به کار بیندازد. عملاً وظیفه و کار اسپیلت بدون وجود کمپرسور امکان‌پذیر نیست. در خیلی از اسپیلت‌ها در قسمت بیرونی کندانسور، کمپرسور قرار گرفته است. همانطور که می‌توانید از نام کمپرسور حدس بزنید، وظیفه اصلی آن کمپرس کردن یا فشرده‌سازی است.

زمانی که فشرده‌سازی گاز مبرد خنک در موتور دستگاه انجام می‌شود، فشار گاز افزایش پیدا خواهد کرد. اگر کولر گازی خاموش باشد، طبیعتا فرایند خنک شدن گاز مبرد و همچنین اقدامات مربوط به چرخه تهویه مطبوع هم انجام نخواهد شد. در چنین حالتی مبرد به صورت بخار اشباع شده وارد کمپرسور دستگاه می‌شود.                                                   

سپس پروسه فشرده سازی و تراکم در این ناحیه بالا می‌رود. همین پروسه باعث افزایش دما شده که به آن بخار داغ پرفشار یا سوپر هیت می‌گویند که پروسه مربوط به خنک‌کاری آن؛ توسط آب یا هوا انجام می‌شود و تبدیل گاز به مایع صورت می‌گیرد. دقیقاً در همین مرحله گرما به طور کامل از بین می‌رود و خنک‌سازی اتفاق می‌افتد.

 سرویس کولر گازی را چه زمانی انجام دهیم؟ | آموزش قدم به قدم 

بررسی ۶ علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی

اکنون می‌خواهیم راجع به علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی صحبت کرده و دلایلی را مطرح کنیم که می‌تواند جزو دلایل رایج این مشکل باشد.

– مشکلات جریان متناوب برق

اولین سوالی که خیلی از شما آن را در ذهن دارید، این است که چرا کولر گازی به طور معمول روشن نمی‌شود.

در چنین حالتی اولین موردی که باید بررسی شود، وضعیت رسیدن برق به سر موتور است. اول حواستان باشد که موتور به اندازه کافی جریان و نیروی برق را دریافت کرده باشد. ممکن است در این مسیر یک فیوز سوخته باشد؛ پس ابتدا جعبه فیوز را چک کنید.

 ارور کولر گازی همه برندها {کامل ترین بانک ارور کولر گازی} 

راه حل برای این مشکل

اگر متوجه شدید که علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی به خاطر مشکلات جریان برق و پریدن فیوز است، اولین کاری که باید به انجام برسانید، این است که به سراغ یک برقکار ساختمان بروید تا سیم کشی را بررسی کند. اگر دستگاه حین کار مدام متوقف می‌شود یا مدام استارت می‌خورد، ممکن است به کمپرسور آسیب زیادی وارد شده باشد. گاهی اوقات شما متوجه می‌شوید که مدار شکن و فیوز درست کار می‌کند اما به هر حال باید با نمایندگی تماس بگیرید تا مشکلات جریان برق دقیق‌تر و تخصصی‌تر بررسی گردد.

اگر می‌خواهید در این باره اطمینان داشته باشید، از یک مولتی‌متر کمک بگیرید. نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید تا متوجه شوید که مشکل از جریان برق است یا مورد دیگری است.

تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که بعد از بررسی‌های بالا حتماً از یک متخصص هم کمک بگیرید. گاهی خرابی فقط به خاطر مشکل در کمپرسور اتفاق می‌افتد. البته حتی اگر مشکل از جریان برق باشد، باز هم باید یک متخصص مشکل را پیدا کرده و برطرف کند. چراکه گاهی اوقات شما بعنوان یک فرد غیرمتخصص اصلاً نمی‌دانید که چرا موتور دستگاه روشن نمی‌شود و چگونه باید آن را تعمیر کنید.

 تعمیر کولر گازی گری {GREE} 

– خرابی و اختلال در خازن

در بعضی از موارد علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی می‌تواند به خاطر خراب شدن خازن باشد. اگر شما از یک فرد متخصص کمک بگیرید و او تشخیص دهد که خازن مشکل دارد، حتماً باید اقدام به تعویض آن کنید تا برای همیشه مشکل برطرف شود. تنها راهی که می‌تواند به شما کمک کند تا ایرادات را پیدا کنید، این است که تست فاراد انجام دهید.

اگر هم این مشکلات به خاطر نیم سوز شدن موتور دستگاه اتفاق افتاده باشد، باید از خازن هارد استارت استفاده کنید که جریان برق دوباره وارد مدار شود. در چنین شرایطی تا زمانی که به خرابی کامل نرسیده، می‌تواند برایتان کار کند.

 علت کار نکردن فن کولر گازی و راهکارهای رفع مشکل 

– خراب شدن رله‌های استارت

اگر فرد تکنسین متوجه شود که رله‌ها دچار مشکل شده‌اند یا ایرادی پیدا کرده‌اند، باید اقدام به جایگزینی آنها کرده و تعویض‌شان کند. معمولا کمپرسور بعد از اینکه رله استارت جدید نصب می‌شود، دوباره به شکل قبل کار خواهد کرد.

 تعمیر کولر گازی اجنرال 

– خراب شدن شیر برقی، یک علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی

خرابی و اختلالات مربوط به شیر برقی یا کیپ شدن آن و همچنین گرفتگی در آن می‌تواند علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی باشد. در حقیقت زمانی که مبرد وارد ورودی کمپرسور می‌شود، حالت مایع دارد و دیگر از حالت گاز خارج شده است و اما باز هم در چنین شرایطی کمپرسور به کار خودش ادامه می‌دهد.

اینگونه متوجه خواهید شد که هیچ خنکی در هوا وجود ندارد‌ و می‌توانید با خیال راحت شیر برقی را از طریق یک تعمیرکار حرفه‌ای تعویض کنید تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

 تعمیر کولر گازی پنجره ای | راهنمای کامل 

– مشکلات مربوط به اتصالات ترمینال

گاهی اوقات علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی؛ خرابی مربوط به اتصالات ترمینال است. در واقع تعمیرکار باید اطمینان حاصل کند که همه چیز محکم و دقیق سر جای خود قرار گرفته باشد. اگر اتصالات شل شده باشند، در کار دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. اگر هم قطع و وصلی مکرر در موتور دستگاه ایجاد شده باشد، باز هم باید علت را پیگیری کرد. همچنین ممکن است در اتصالات ترمینال کثیفی و آلودگی وجود داشته باشد که حتماً باید آنها را تمیز کرده و سوکت‌های آن را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

 تعمیر کولر گازی ال جی در محل 

– خرابی کمپرسور

اگر موارد بالا را به طور کامل بررسی کردید و متوجه شدید که مشکلی در آنها وجود ندارد، حال باید علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی را در خرابی خود کمپرسور بررسی کنید. زیرا شاید کمپرسور سوخته باشد.

اکنون دو مسئله پیش رو دارید. یعنی یا می‌توانید کمپرسور را تعویض کرده یا اینکه به طور کامل کولر گازی را عوض کنید. همه چیز بستگی به هزینه تعویض موتور دارد. توصیه ما این است که اگر دیدید همه قسمت‌های کولر گازی سالم هستند و فقط کمپرسور دچار مشکل شده، آن را تعویض کنید. زیرا هزینه کمپرسور کمتر از ۴۰ درصد قیمت کل دستگاه است اما اگر قسمت‌های دیگر هم خراب شده بودند، بهتر است که اسپیلت را به طور کامل عوض کنید.

 تعمیر کولر گازی اسپلیت در منزل 

پروسه برطرف کردن مشکلات کولر گازی با هوم کارا

اگر جزو افرادی هستید که در تهران یا حومه تهران، مشهد، کرج یا … زندگی می‌کنید و کمپرسور اسپلیت شما مشکل دارد، می‌توانید از تیم ما در هوم کارا کمک بگیرید. افراد متخصص در شرکت می‌توانند به شکل موثر و با هزینه کم مشکل کولر شما را برطرف نمایند. در واقع بعد از برقراری تماس، تعمیرکار در محل مورد نظر حاضر شده، دستگاه را بررسی کرده و ایرادات آن را پیدا می‌کند.‌ سپس علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی را مشخص کرده و برایتان مشکل را توضیح می‌دهد و هزینه‌ها را به شما اعلام خواهد کرد تا اگر تمایل داشتید، اقدام به برطرف کردن ایرادات نمایید.

 تعمیر کولر گازی در تهران +۳۶۵ روز گارانتی! 

 تعمیر کولر گازی در کرج -تضمینی 

جمع‌بندی مقاله علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی

بدون شک با خواندن این مقاله با مشکلات رایج مربوط به کولر گازی آشنا شده‌اید. از طرفی به شما هوم کارا را معرفی کردیم که در زمینه تعمیر لوازم خانگی سابقه طولانی دارد. معتبرترین برندهای روز دنیا را تعمیر کرده و شبیه به روز اول به شما تحویل می‌دهد. افرادی که در این تیم فعالیت می‌کنند، تجربه و دانش کافی را دارند و سرویس و نگهداری لوازم خانگی را از طریق متخصصین با تجربه برایتان انجام می‌دهند و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به نتیجه عالی برسید. پس از این پس خیالتان راحت است که در صورت رخ دادن کوچکترین مشکلی در کولر خود آن را رفع خواهید کرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.