علت خنک نشدن یخچال و دمای بالا چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

خنک نشدن یخچال و فاسد شدن مواد غذایی، یکی از مشکلات فنی و بسیار آزاردهنده در انواع برند ها و طرح های یخچال بوده و در صورت برطرف نشدن با راهکارهای اولیه، احتیاج به بررسی متخصصان خواهد داشت. مرکز تعمیرات تخصصی ابتکار سرویس با اعزام تعمیرکار در محل، این مشکل را برطرف نموده و پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

ایجاد برودت و دمای مناسب در یخچال

سرما دهی و ایجاد یک فضای نگهدارنده با دمای مناسب، جهت حفظ مواد غذایی و پیشگیری از فساد آنها، مهمترین کارایی یخچال های معمولی، فریزر و ساید بای ساید می باشد. دمای یخچال قابل تغییر بوده و با توجه به دمای انتخاب شده در ترموستات تنظیم می گردد. خنک نشدن یخچال، یکی از ایرادات قابل توجه در این وسیله کاربردی بوده و منجر به بروز فساد، تغییر شکل و سمی شدن برخی از مواد غذایی خواهد شد.

خنک نشدن یخچال

علت خنک نشدن یخچال چیست؟

خنک نشدن یخچال علاوه بر مشکلات و دلایل غیر فنی دارای علت های فنی زیادی بوده که به آنها خواهیم پرداخت.

  • مشکل در سیم پیچ خازن

سیم پیچ خازن یکی از اجزای بسیار مهم در خنک نگه داشتن دمای کمپرسور بوده و با این اقدام منجر به ایجاد دمای مطلوب و خنک در محفظه یخچال می شود. پوشیده شدن از گرد و غبار، نیم سوز شدن و یا سوختگی کامل سیم پیچ خازن از دلایل اصلی خنک نشدن و گرمای داخل یخچال می باشد.

بیشتر بخوانید:راهنمای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی

  •  موتور اپراتور یخچال

یکی از قطعات بسیار مهم در خنک کردن هوای یخچال، موتور اپراتور است. شکستگی فن، چرخش نامناسب فن، سوختگی اپراتور و نوسان برق از دلایل آسیب زا به این قطعه بوده و منجر به ایجاد گرما در محفظه یخچال خواهد شد.

  •  کلید تنظیم دما

توصیه می شود در خصوص صحت عملکرد این وسیله محتاط بوده و از نقش بسیار مهم آن، در تنظیم دمای ترموستات و سپس فضای داخل یخچال غافل نشوید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.