علت خشک نکردن ماشین لباسشویی

علت خشک نکردن ماشین لباسشویی | کار نکردن خشک کن لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین‌های لباسشویی به وجود بیاید، عدم خشک شدن لباس‌ها در دستگاه است. بسیاری از کاربران این مشکل را گزارش داده‌اند که پس از پایان دوره شستشو، لباس‌ها هنوز خیس یا نیمه خشک هستند. بروز این مشکل ممکن است به عوامل مختلفی مرتبط باشد. به طور کلی عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی کاری تخصصی است و بهتر است برای رفع آن با افراد متخصص مشورت کنید. لازم به ذکر است که دلیل خشک نشدن کامل لباس‌ها در لباسشویی، صرف نظر از برند دستگاه یکسان است. از این رو با دانستن دلایل این مشکل می‌توان آن را رفع کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با علت خشک نکردن ماشین لباسشویی، اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل به شما ارائه دهیم.

 چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ 

نکات مهم

گاهی اوقات ممکن است خشک نشدن لباس‌ها بعد از اتمام دوره شستشوی ماشین، به دلایل ساده‌ای باشد و با رعایت نکاتی این مشکلات رفع شود. در ادامه این نکات و علت خشک نکردن ماشین لباسشویی را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد.

 تعمیر لباسشویی بوش در تهران {۳۶۵ روز گارانتی} 

۱- پر نکردن بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از خشک نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، باید میزان بارگیری البسه را در داخل دستگاه رعایت کرد و از بارگیری بیش از حد خودداری کرد. قرار دادن بیش از اندازه لباس در داخل ماشین لباسشویی می‌تواند یکی از دلایل بروز مشکل خشک نشدن لباس‌ها باشد.

برای اطلاع از میزان دقیق لباس‌هایی که می‌توان در داخل دستگاه قرار داد، می‌توان از دفترچه راهنمای دستگاه کمک گرفت. نباید دستگاه لباسشویی را بیش از سه چهارم حجم مخزن پر کنید. با رعایت این نکته، کمترین مقدار آب برای شستشوی لباس‌ها استفاده می‌شود و لباس‌ها به خوبی خشک می‌شوند.

 تعمیر لباسشویی ال جی در منزل 

۲- برنامه‌ها و قابلیت‌های لباسشویی

یکی از علت‌هایی که ممکن است باعث عدم کارکرد خشک کن ماشین لباسشویی شود، برنامه و تنظیماتی است که برای شستشوی لباس‌ها تعیین شده‌ است. برخی از تنظیمات، به طور پیش فرض برنامه‌ای برای خشک کردن لباس‌ها ندارند.

گاهی ممکن است تنظیمات ماشین لباسشویی روی اتوکشی آسان باشد. در این صورت مقداری آب ولرم روی لباس‌ها باقی می‌ماند تا فرایند شستشو آسان‌تر شود و روی لباس‌ها چروک ایجاد نشود. از این رو باید در انتخاب برنامه و تنظیمات نیز دقت کرد.

 برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی لباسشویی 

۳- تنظیم درست ماشین لباسشویی

برای تنظیم برنامه شستشوی ماشین لباسشویی باید به جنس پارچه، میزان کثیفی آن‌ها و موارد دیگر نیز توجه کرد.

برای خشک کردن لباس در ماشین لباسشویی نیز باید به جنس پارچه توجه کرد و مطابق آن دور چرخش و دمای آب را تنظیم کرد. در صورتی که خشک کن ماشین لباسشویی عملکرد درستی نداشت، می‌توان از کتابچه‌ راهنمای دستگاه استفاده کرد.

همچنین، بهتر است تمامی لباس‌ها را در یک برنامه شستشویی یکسان بشوید. برای حفظ عملکرد بهتر ماشین لباسشویی، باید به طور مرتب ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا مشکلی برای آن ایجاد نشود.

 علت چروک شدن لباس در لباسشویی چیست؟ 

۴- خارج نشدن آب ماشین لباسشویی

یکی از دلایل خشک نشدن لباس‌ها مربوط به تخلیه نشدن آب لباسشویی است. در این صورت باید اجزای مربوط به تخلیه آب در ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را حل کنید. اجزائی که باید بررسی شوند شامل لوله تخلیه، پمپ تخلیه و فیلتر تخلیه می‌شوند. مسدود شدن لوله تخلیه، خم شدن یا نصب نادرست آن می‌تواند باعث عدم خشک شدن لباس‌ها شود. برای رفع این مشکل باید لوله‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید.

فیلتر تخلیه دستگاه باید به طور مرتب بررسی شود. پس از چندین بار استفاده از لباسشویی، ممکن است فیلتر کثیف و در نهایت مسدود شده باشد. کثیف شدن فیلتر تخلیه دستگاه باعث عدم خشک شدن لباس‌ها می‌شود.

در صورتی که فیلتر و لوله تخلیه به درستی عمل نکند، باید پمپ تخلیه  دستگاه را چک کنید. پمپ تخلیه ممکن است معیوب یا نیم سوز شده باشد. بروز این مشکل، می‌تواند در عملکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد کند. برای رفع این مشکل باید فیلتر و لوله تخلیه را تعویض یا تعمیر کنید.

اگر همچنان مشکل دستگاه حل نشد، باید پمپ تخلیه ماشین را چک کنید. برای عیب یابی پمپ تخلیه می‌توان از مولتی متر استفاده کرد. از دیگر نشانه‌های خرابی پمپ تخلیه ایجاد سر و صدای زیاد است. خرابی پمپ باعث بروز مشکلات دیگری نیز می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به تخلیه شدن سریع آب لباسشویی اشاره کرد.

 نحوه سرویس ماشین لباسشویی (تمام برندها) 

۵- یک علت خشک نکردن ماشین لباسشویی کار نکردن دور تند ماشین

گاهی اوقات لباسشویی شما به ظاهر درست عمل می‌کند ولی در پایان شستشو، متوجه خیس بودن لباس‌ها در داخل دستگاه می‌شوید. همچنین، ممکن است دور تند لباسشویی اجرا نشود و در مرحله خشک کردن لباس‌ها مشکل ایجاد شود. معمولا این مشکل به دلیل عدم تخلیه درست آب، مسدود شدن فیلتر، شلنگ تخلیه، مشکلات مربوط به پمپ تخلیه و … ایجاد می‌شود.

در صورتی که ماشین لباسشویی، چرخشی نداشته باشد، احتمالا موتور دستگاه دچار مشکل شده و باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کرد. اما اگر چرخش نادرستی دارد و یا تند نمی‌چرخد، ممکن است مشکل از تسمه باشد. برای تشخیص دقیق، باید تسمه دستگاه توسط افراد متخصص بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

در نظر داشته باشید که به هنگام سرویس ماشین لباسشویی، بررسی سیم‌کشی و اتصالات دستگاه برای عیب‌یابی دستگاه جزو مراحل مهم محسوب می‌شود.

 تعمیر لباسشویی ال جی در تهران 

۶- موارد دیگری که می‌تواند باعث کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی شود.

در ماشین لباسشویی‌ها، اجزای دیگری همچون المنت هیتر، ترموستات، فیور حرارتی، برد دستگاه و کلید فعال‌کننده خشک کن نیز وجود دارد که می‌توانند به طور مستقیم و یا غیرمستقیم بر روی عملکرد خشک کن ماشین لباسشویی تاثیر بگذارد و علت خشک نکردن لباس‌ها باشد.

  • المنت هیتر: المنت هیتر برای تامین حرارت لازم برای خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. خرابی و یا قطع شدن المنت هیتر می‌تواند باعث عدم تأمین حرارت کافی و خشک نشدن لباس‌ها شود.
  • ترموستات: ترموستات برای کنترل درجه حرارت خشک کن در ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. خرابی یا نشتی در ترموستات می‌تواند باعث بروز مشکلات در کنترل حرارت و خشک نشدن لباس‌ها شود.
  • فیور حرارتی: فیور حرارتی برای فرستادن هوای گرم به داخل دستگاه جهت خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. در صورت خرابی فیور حرارتی، هوای گرم به داخل دستگاه فرستاده نمی‌شود و لباس‌های داخل ماشین به درستی خشک نمی‌شود.
  • برد دستگاه: خرابی برد دستگاه می‌تواند باعث بروز مشکلات در عملکرد خشک کن شود و باعث عدم خشک شدن لباس‌ها یا خشک شدن ناقص آن‌ها شود.
  • کلید فعال‌کننده خشک کن: در صورتی که کلید فعال‌کننده خشک کن درست عمل نکند، خشک کن به درستی کار نمی‌کند و لباس‌ها نیز به درستی خشک نمی‌شوند.

 تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.