علت تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی چیست؟ یکی از جدید ترین دستگاه هایی که در طی سال های اخیر بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند، ماشین ظرفشویی است. عملکرد ماشین ظرفشویی به گونه ای است که بدون هیچ دخالتی شست و شوی ظروف را با کیفیت بالا انجام می دهد. اما نکته ای نگران کننده در این دستگاه این است که در مواقعی شستن ظروف را خوب انجام نمی دهد. در واقع شستشوی ظرف را تمیز انجام نمی دهد. اما علت تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی چیست؟ چرا ظرفشویی شست و شوی ظرف را تمیز انجام نمی دهد؟

قطعاً دلایل و عوامل متعددی هستند که منجر به تمیز نشدن ظرف ها در ظرفشویی می شوند. به همین جهت ما در این مبحث به توضیح عواملی که باعث تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی می شوند، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تعمیر ظرفشویی ال جی

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

چرا ظرفشویی تمیز نمیشوره؟ علت تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟ چرا ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمیکند؟ قطعاً یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است در حین کار با دستگاه ظرفشویی اتفاق بیافتد، شست و شوی بد این دستگاه است که علاوه بر آسیب ظروف باعث چند برابر شدن کار مصرف کنندگان می شود. شست و شوی نا مناسب ظروف در ماشین ظرفشویی باعث بروز مشکلاتی چون سفیدک زدن ظروف، ایجاد خط و خش روی ظروف، وجود لکه های غذا روی ظروف، کدر شدن ظرف ها و … می شود.

به همین جهت بهتر است در صورت بروز چنین مشکلی هر چه سریع برای رفع علت آن اقدام شود. در بخش های بعد به بررسی علت سفیدک زدن ظرف در ظرفشویی، علت خش افتادن ظروف در ماشین ظرفشویی و علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی می پردازیم.

تعمیر ظرفشویی بوش

۷ علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

قطعاً شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از ماشین ظرفشویی اتفاق بیافتد، شست و شوی کثیف ظروف توسط ماشین ظرفشویی است. تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی قطعاً به علت های متعددی بستگی دارد. برای مثال ممکن است علت شستن نامناسب ظرف ها در ظرفشویی به دلیل استفاده از شوینده های نامناسب یا خراب شدن برخی از قطعات ظرفشویی باشد که باید جهت رفع این مشکل هر چه سریع تر تعمیر شود. برای اینکه بتوانید مشکل تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی را رفع کنید، در ابتدا باید شناخت کافی از علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی بپردازید. ۷ علت تمیز نشدن ظرف ها در ظرفشویی شامل موارد زیر است.

۱- استفاده از شوینده های نامناسب برای ماشین ظرفشویی

عمده ترین دلیل تمیز نشستن ظروف در ظرفشویی، استفاده از شوینده های نا مناسب یا بی کیفیت است. قطعاً اگر شوینده ای از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و یا مناسب ظرفشویی نباشد، ماشین ظرفشویی نمی تواند شست و شوی ظرف ها را با کیفیت بالایی انجام دهد. شوینده های مختلفی برای شست و شوی ماشین ظرفشویی وجود دارد. انواع قرص، نمک، جلا دهنده، صابون، مایع، ژل و… برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده می شوند.در صورتی که مواد شوینده استفاده شده در ماشین ظرفشویی پودر مخصوص ظرفشویی نباشد، از مواد بی کیفیت تشکیل شده باشد، زمان استفاده از آن گذشته باشد، از برند های نا معتبر خریداری شده باشد، ممکن است لکه آن ها روی ظروف باقی بماند و شستن ظروف با کیفیت مطلوبی انجام نشود. بنابراین همیشه برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی از شوینده مخصوص این دستگاه و از  شوینده برند های معتبر استفاده کنید.

 تعمیر ظرفشویی ال جی در تهران

۲- خراب شدن جای مایع و پودر در ماشین ظرفشویی

دومین علت شسته نشدن تمیز ظرف ها در ماشین ظرفشویی ممکن است به علت خراب شدن جای مایع یا پودر در ماشین ظرفشویی باشد. در تمام ظرفشویی های موجود در بازار مخزن یا فضایی برای ریختن شوینده وجود دارد. اگر شوینده به هر علتی خراب باشد و یا به هر علتی بسته نشود، ممکن است به دلیل نفوذ آب و مواد دیگر باعث خراب شدن شوینده و شسته نشدن تمیز ظرفشویی شود. به همین جهت از سالم بودن جای مایع در ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.

۳- خراب شدن المنت و ترموستات ماشین ظرفشویی

در مواقعی ممکن است بعد از خارج کردن ظرف ها از ماشین ظرفشویی، لکه های سفید رنگ یا سفیدک های کوچکی را روی ظرف مشاهده کنید. عوامل متعددی باعث ایجاد سفیدک روی ظرف ها می شوند اما علت مهم آن ممکن است به دلیل خراب شدن المنت و ترموستات در ماشین ظرفشویی باشد. در چنین حالتی آب به درستی گرم نمی شود. گرم نشدن آب در ظرفشویی مانع حل شدن مواد شوینده به صورت کامل می شود. به همین علت مواد شوینده حل نشده به ظروف می چسبند و باعث ایجاد سفیدک در ماشین ظرفشویی می شوند.

۴- اختلال در عملکرد بازوهای آب پاش در ظرفشویی

درون ماشین ظرفشویی قطعه ای تعبیه شده است که باعث پخش شدن آب در دستگاه و شست و شوی ظروف می شود. این قطعه با نام بازوی آب پاش در ظرفشویی شناخته می شود. بازوی آب پاش با چرخش خود باعث پخش شدن آب می شود. در صورتی که بازوی آب پاش در ماشین ظرفشویی خراب شده باشد، آب به درستی در سراسر ظروف پخش نمی شود و مواد شوینده به ظروف درون دستگاه می چسبد. بنابراین چهارمین علت تمیز نشدن ظرف ها در ظرفشویی ممکن است به دلیل خراب شدن بازو باشد.

۵- اختلال در عملکرد سیستم پمپ ماشین ظرفشویی

پنجمین علت کثیف شستن ظرفشویی ممکن است به اختلال در عملکرد سیستم پمپ ماشین ظرفشویی ربط پیدا کند. هر ماشین ظرفشویی از سیستمی تشکیل شده است که وظیفه آب رسانی و … را بر عهده دارند. سیستم پمپ از بخش های مختلفی چون تسمه، فن و…تشکیل شده است. اختلال در عملکرد هر یک از قطعات می تواند علت تمیز نشدن ظرف ها در ظرفشویی باشد. در این وضعیت ممکن است لکه های مختلفی روی ظروف ایجاد شود. به همین علت بهتر است از تعمیر کار درخواست کنید تا به بررسی سیستم پمپ بپردازید.

۶- خراب شدن شیر ورودی ماشین ظرفشویی

ششمین علت تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، خراب شدن شیر ورودی آب در ماشین ظرفشویی است. در صورتی که به هر علتی شیر ورودی ظرفشویی خراب شود، آب به اندازه کافی وارد ماشین ظرفشویی نمی شود و به همین علت شست و شوی ظروف با کیفیت بالایی انجام نمی شود. برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار بخواهید تا با تعویض یا تعمیر آن مشکل تمیز شسته نشدن ظروف در ظرفشویی را هر چه سریع تر حل کند.

۷- خراب شدن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

یکی از علت های شایع تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی، خراب شدن یا کثیف شدن فیلتر ماشین ظرفشویی است. درون هر ماشین ظرفشویی دو نوع فیلتر وجود دارد که خراب شدن آن ها یا کثیف شدن آن ها باعث خارج نشدن آب های کثیف از ماشین ظرفشویی می شود. وجود آب های کثیف در ماشین ظرفشویی باعث ایجاد لکه در ظرف ها می شود. شما می توانید با تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی یا تعویض آن، مشکل تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی را حل کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.