علت باقی ماندن کف در لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت باقی ماندن کف در لباسشویی چیست؟ چرا کف لباسشویی تخلیه نمیشه؟ چه عاملی باعث باقی ماندن کف در لباسشویی می شود؟ متاسفانه یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در حین استفاده از ماشین لباسشویی اتفاق بیافتد، جمع شدن کف در ماشین لباسشویی است. دلایل متعددی هستند که باعث جمع شدن کف در ماشین لباسشویی می شوند. در مطلب ذیل به بررسی همه عواملی که باعث باقی ماندن کف در لباسشویی می شود، می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع مشکل باقی ماندن کف در لباسشویی تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

۸ دلیل تخلیه نشدن کف در لباسشویی چیست؟

۸ دلیل تخلیه نشدن کف در لباسشویی به شرح زیر میباشد:

  1. استفاده از شوینده نامناسب
  2. پر بودن مخزن لباسشویی
  3. عدم تنظیم برنامه مناسب
  4. مسدود بودن مسیر تخلیه و یا خرابی پمپ
  5. مشکل در آبگیری
  6. استفاده بیش از اندازه از شوینده
  7. داشتن جرم در جداره دیگ
  8. گرم نشدن آب لباسشویی

اولین علت باقی ماندن کف در لباسشویی، استفاده از شوینده نامناسب

اولین علت باقی ماندن کف در لباسشویی، استفاده از شوینده نامناسب است. با توجه به اینکه امروزه شوینده های بسیار زیادی توسط برندهای مختلف تولید می شود، ممکن است همه آن ها از کیفیت بالایی برخوردار نباشند و استفاده از آن ها در ماشین لباسشویی موجب تولید حجم زیادی از کف و در نتیجه جمع شدن شوینده در لباسشویی شود. همچنین استفاده از شوینده های مخصوص ظرف یا پودر لباس دستی در ماشین لباسشویی باعث تولید حجم زیادی از کف و تجمع آن در لباسشویی می شود.

دومین دلیل جمع شدن کف در لباسشویی، پر بودن مخزن لباسشویی

در مواقعی ممکن است علت پر شدن کف در لباسشویی به دلیل پر بودن مخزن باشد. در واقع اگر مخزن لباسشویی پر شود، ممکن است کف درون ماشین لباسشویی تجمع کرده و راهی برای خروج نداشته باشد. برای رفع این مشکل بهتر است هر چه سریع تر به تخلیه مخزن لباسشویی بپردازید تا آسیبی به دستگاه و سایر قطعات آن وارد نشود.

سومین علت تخلیه نشدن کف در لباسشویی، عدم تنظیم برنامه متناسب با نوع لباس و شست و شو

یکی از شایع ترین عواملی که باعث جمع شدن کف در لباسشویی می شود، تنظیم نبودن برنامه مطابق با میزان لباس و زمان آن است‌ در مواقعی ممکن است به دلیل انتخاب برنامه شست و شوی کوتاه مدت، لباسشویی توانایی شست و شوی کامل لباس را نداشته باشد و کف در ماشین لباسشویی باقی بماند. برای رفع این موضوع بهتر است برنامه شست و شوی لباس را با توجه به نوع لباس و میزان لباس تنظیم کنید تا کف باقی مانده روی لباس در اثر شست و شوی کامل از بین برود.

چهارمین علت باقی ماندن کف در لباسشویی، اختلال در عملکرد پمپ تخلیه آب

عامل دیگری که ممکن است باعث جمع شدن کف در لباسشویی شود، خراب شدن پمپ تخلیه  است که باعث ورود آب به درون ماشین لباسشویی می شود. در صورتی که پمپ ماشین لباسشویی خراب شده باشد، می توان از طریق تعویض یا تعمیر آن به رفع مشکل آن پرداخت.

پنجمین علت تخلیه نشدن کف در ماشین لباسشویی، خراب بودن دریچه ورودی آب

پنجمین علت جمع شدن کف در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل خراب بودن دریچه ورودی آب باشد. خراب بودن دریچه ورودی آب ممکن است باعث شود تا آب به اندازه کافی وارد لباسشویی نشود و دستگاه قادر به از بین بردن کف از روی لباس نباشد و کف درون ماشین تجمع پیدا کند. برای رفع این موضوع بهتر است حتما از یک تعمیرکار حرفه ای و با تجربه بخواهید تا تعمیرات دریچه ورودی آب را انجام دهد.

ششمین علت پر شدن کف در ماشین لباسشویی، استفاده بیش از حد از شوینده

علت باقی ماندن کف در لباسشویی چیست؟ یکی از مهم ترین عواملی که موجب جمع شدن کف در ماشین لباسشویی می شود، استفاده بیش از حد از شوینده است. استفاده بیش از حد از شوینده موجب جمع شدن مقدار زیادی از کف در ماشین لباسشویی می شود. به همین علت بهتر است با توجه به مقدار ظرف و ظرفیت مخزن، از مقدار معینی مواد شوینده لباسشویی استفاده کنید. استفاده از شوینده زیاد نه تنها باعث شستشو تمیز تر لباس نمی شود بلکه ممکن است مواد شوینده درون لباس ها نفوذ کرده و به درستی شسته نشود. باقی ماندن کف در ماشین لباسشویی باعث ایجاد لکه های سفید رنگ روی لباس ها نیز می شود.

چگونه می توان کف را از ماشین لباسشویی خارج کرد؟

روش های مختلفی برای خارج کردن کف از ماشین لباسشویی وجود دارد. اولین راه برای پاک کردن کف ماشین لباسشویی، شست و شوی ماشین لباسشویی با آب است‌. همچنین می توانید درون مخزن لباسشویی را با آب نمک پر کنید. نمک عامل دیگری است که باعث از بین رفتن کف ماشین لباسشویی می شود. در صورتی که هیچ یک از روش های بالا باعث از بین رفتن کف ماشین لباسشویی نشده باشد، می توانید با کمک اسفنج یا پارچه ای خشک برای پاک کردن کف ماشین لباسشویی اقدام کنید.

دقت داشته باشید که برای پاک کردن داخل ماشین لباسشویی از کف باید در ابتدا پریز را از برق بکشید تا دچار برق گرفتگی نشوید. در ادامه بعد از چند دقیقه درون ماشین لباسشویی را با اسفنج و پارچه به آرامی تمیز کنید.

چرا کف در لباسشویی جمع شده است؟ نظر تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل باقی ماندن کف چیست؟

چرا کف در لباسشویی جمع شده است؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران سایت آی پی امداد از ما پرسش کردند، بدین منظور در این بخش به جواب این سوال از جانب تعمبرکار آی پی امداد میپردازیم:

  • بسیاری از مصرف کنندگان، احساس میکنند که اگر از شوینده بیشتری برای شستشو در لباسشویی استفاده کنیم، لباس ها تمیز تر میشوند.
  • این یک اشتباه رایج میباشد.
  • استفاده بیش از حد از شوینده، باعث باقی ماند کف در انتهای فرایند شستشو در لباسشویی میشود.
  • اگر از شوینده نامناسب برای شستشو در لباسشویی استفاده کنید، احتمال باقی ماند کف میباشد.
  • استفاده از بعضی پودر های آنزیم دار فیک و تقلبی در بازار، منجر به تخلیه نشدن کف در لباسشویی میشود.اگر مسیر تخلیه لباسشویی مسدود باشد، کف در دستگاه باقی میماند.
  • برای رفع مشکل عدم تخلیه کف در لباسشویی، چک نمایید تا مسیر تخلیه (شیلنگ تخلیه، فیلتر کف، پمپ تخلیه) مسدود نباشد.
  • اگر جداره دیگ لباسشویی شما را جرم گرفته باشد با مشکل تخلیه نشدن کف مواجه خواهید شد.
  • پیشنهاد میشود برای حفظ کیفیت دستگاه خود، هر ۶ ماه یک دفعه لباسشویی را جرم گیری نمایید.
  • اگر لباسشویی شما مشکل گرم نکردن آب را داشته باشد، به علت حل نشدن پودر با دمای بالای آب، کف در دستگاه باقی میماند.
  • توجه داشته باشید که اگر آب کامل گرم نشود، پودر حل نمیشه و مقداری در کف دستگاه باقی میماند و در زمان آبگیری یا خشک کردن باعث کف کردن پودر و باقی ماندن آن در لباسشویی میشود.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.