علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا تصویر تلویزیون ال جی آبی می شود؟

تلویزیون دیگر تنها ابزاری برای سرگرم شدن نیست، بلکه از آن برای مقاصد آموزشی نیز استفاده می‌شود و همین چند گانه بودن آن، باعث شده تا در زمان بروز مشکل، بخشی از روند طبیعی زندگی روزانه را مختل کرده و افراد را به فکر تعمیر تلویزیون بیاندازد. تعمیرات تلویزیون باید به موقع صورت بگیرد، چراکه برخی از خرابی‌ها می‌توانند در طول زمان، باعث ایجاد مشکل در سایر قسمت‌های دستگاه شده و به قیمت از دست دادن تلویزیونتان تمام شود.

یکی از برجسته‌ترین برندهای تلویزیون که این روزها در خانه‌ی بیشتر ایرانی‌ها نیز دیده می‌شود، تلویزیون‌ های ال جی است. یکی از مشکلات متداول در تلویزیون های ال جی، آبی شدن تصویر است که در این مقاله از هوم کارا برآن شدیم تا علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی را بررسی و شما را در برطرف کردن این مشکل راهنمایی کنیم.

البته نباید فراموش کرد که توصیه‌ی همیشگی ما این است که به هیچ وجه بدون داشتن تخصص و دانش در خصوص تعمیر تلویزیون، شخصا وارد عمل نشده و ناخواسته به سایر قطعات دستگاه آسیب نرسانید.

 

تعمیرکار تلویزیون

علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی چیست؟

تشخیص علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و نیاز به دانش، تجربه و تخصص کافی دارد. به خصوص در مورد آخرین مدل‌های تلویزیون ال جی، نمی‌توان بدون بررسی دقیق دستگاه، علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی را تشخیص داد و باید در این مورد حتما از نظرات تکنسین متخصص استفاده کنید.

در کل، ۳ عامل موثر در بررسی علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی وجود دارد:

  • خرابی پنل
  • آسیب دیدن بک لایت تلویزیون ال جی
  • بروز مشکل در پیکسل‌ها

در ادامه هریک از موارد بالا را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:تلویزیون ۵۵ اینچ ۴K OLED ال جی مدل ۵۵C8 | OLED55C8GI

نکته:

توجه داشته باشید که گاهی خرابی تلویزیون ال جی مربوط به تنظیمات آن است و عیب از دستگاه نیست! بنابراین به محض مشاهده‌ی هر گونه ایرادی، تلویزیون را از برق بکشید و پس از چند دقیقه مجددا به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، هرچه سریع‌تر نسبت به سرویس و تعمیر تلویزیون ال جی اقدام کنید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

مطلب پیشنهادی: بررسی مشکلات متداول تلویزیون ال جی – انواع مدل‌ها

خرابی پنل

پنل از اصلی‌ترین قطعات تلویزیون ال جی محسوب می‌شود و خرابی آن تا حدوی مساوی با قیمت کل دستگاه بوده و در مواردی توصیه می‌شود که در صورت بروز خرابی در این قسمت، دستگاه جدیدی را خریده و جایگزین قبلی کنید. به همین دلیل، مراقبت از پنل و رعایت اصول در نگهداری از آن، بسیار مهم است.

آسیب رسیدن به پنل اکثرا در هنگام جابه‌جایی دستگاه رخ می‌دهد، چراکه فشار آمدن و یا ضربه خوردن به تلویزیون، باعث بروز اشکال در پنل خواهد شد. گرمای بیش از حد نیز می‌تواند پنل تلیویزون ال جی را خراب کرده و علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی باشد، پس از قرار دادن تلویزیون در نزدیکی وسائل گرمایشی، جدا خودداری کنید.

مورد دیگری که در خصوص پنل و پیشگیری از خرابی آن باید به آن توجه کنید، اب خوردگی پنل است. به هیچ وجه اجازه ندهید تا آب روی صفحه تلویزیون شما پاشیده شود، چراکه موجب خرابی پنل شده و علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی خواهد بود.

 

آسیب دیدن بک لایت تلویزیون ال جی

می‌توان مهم‌ترین علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی را خرابی بک لایت تلویزیون ال جی دانست. علاوه بر مواردی که در مطلب بک لایت تلویزیون چیست و چگونه آن را تعمیر کنیم؟ به آن اشاره شد، این مورد می‌تواند یکی از عوامل علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی باشد و تعمیر آن نیز از عهده‌ی متخصص تعمیرات تلویزیون ال جی برمی‌آید.

بک لایت در واقع نور پس زمینه را برای مشاهده تصویر توسط کاربر فراهم می‌کند و منبع نور لازم برای دیدن تصویر محسوب می‌شود. خراب شدن آن می‌تواند بر رنگ تصویر نمایشی تاثیر گذاشته و آن را به رنگ آبی درآورد. 

بیشتر بخوانید:تلویزیون ۵۵ اینچ ۴K OLED ال جی مدل ۵۵C8 | OLED55C8GI

بروز مشکل در پیکسل‌ها

پیکسل‌ها همان کوچکترین اجزاء تشکیل دهنده هر تصویر هستند که از نقاط نورانی تشکیل شده‌اند. برد به پیکسل‌ها فرمان می‌دهد که به چه رنگی دربیایند و اگر دچار مشکل شوند، رنگ تصویر را تغییر خواهند داد، به همین دلیل خرابی پیکسل‌ها هم می‌توانند علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی باشند.

بروز اختلال و مشکل در پیکسل‌ها قابل حل و تعمیر است، اما اگر این خرابی مساوی با سوختن پیکسل‌ها باشد، متاسفانه کاری از تکنسین هم ساخته نخواهد بود.

نکته:

هوم کارا با بیش از صدها متخصص تلویزیون ال جی، به صورت حرفه‌ای و در زمان کوتاه خدمات نصب و تعمیرات تلویزیون ال جی را در محل ارائه می‌کند. همچنین اگر نیاز به انتقال دستگاه به کارگاه تخصصی تعمیرات تلویزیون ما باشد، تمامی مراحل انتقال و بازگشت تلویزیون ال جی شما برعهده تکنسین می باشد .

با بیش از صدها مورد موفق از تعمیرات مختلف مدل های تلویزیون ال جی، برطرف شدن مشکل تلویزیون شما اعم از خاموش شدن ناگهانی، قطع شدن یا سیاه شدن تصویر، آبی شدن تصویر، قطعی صدا، بهم ریختن تصاویر و رنگ ها و غیره، به صورت استاندارد و اصولی تضمین می گردد.

شما می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت کاراباما درخواستتان را برای تعمیر تلویزیون ال جی ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

مطلب پیشنهادی: علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و سایر برندها

چگونه می توان علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی را برطرف کرد؟

همانطور که بالاتر هم اشاره شد، اگر علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی، خرابی پنل باشد؛ بهتر است سراغ تعمیر پر هزینه‌ی پنل نرفته و دستگاه را کلا تعویض کنید، زیرا قیمت پنل برابر با ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت تلویزیون است. ما اگر علت این مشکل، خرابی بک‌ لایت‌ها باشد، می‌توانید به موقع به آن رسیدگی کرده و بک لایت‌ها را تعویض کنید. در مورد پیکسل‌ها هم اگر نسوخته باشند، مشکل توسط تکنسین قابل حل است.

سخن آخر

بررسی مشکلات متداول تلویزیون ال جی و نحوه عیب یابی و تعمیر مدل‌های مختلف آن  و نیز انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات تلویزیون ال جی، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین بررسی و برطرف کردن علت ابی شدن تصویر تلویزیون ال جی و یا امور تعمیرات، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد. یادآوری می کنیم که مطالبی که در رابطه با علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن‌‌ها گفته شد، به مدل دستگاه بستگی دارد و باید توجه داشته باشید که بسته به هر مدل، باید به سراغ بخش خاصی رفت.

اگر با مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی دست و پنجه نرم می‌کنید و نتوانستید راهنمایی مد نظرتان را در این مطلب پیدا کنید، سوالاتتان را حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان هوم کارا پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.