ظرفیت ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از معیارهای افراد در زمان خرید لباسشویی، ظرفیت آن است. ماشین لباسشویی دارای ظرفیت‌های مختلفی است. معیار این ظرفیت اندازه‌گیری وزن لباس‌ها است. در این مقاله از آی پی امداد سعی می‌کنیم ظرفیت ماشین لباسشویی توضیح دهیم که چه ماشینی با چه ظرفیتی برای شما مناسب است.

ظرفیت ماشین لباسشویی به چه معنا است و چگونه مشخص میشود؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در هنگام کار با لباسشویی برای کاربران آن ممکن است ایجاد شود این است که از کجا باید تشخیص دهیم ماشین لباسشویی ما توان شستن چه میزان لباس را دارد؟

  • ظرفیت ماشین لباسشویی میزان وزن لباس‌هایی است که می‌توانید با اطمینان در یک چرخه آن را بشویید.
  • بیشتر ماشین‌ها در اندازه‌های ۶ تا ۱۲ کیلوگرم هستند.
  • البته ظرفیت‌های کم‌تر و بیش‌تر نیز وجود دارد.
  • برای مثال لباسشویی‌های شستشوی البسه اطفال ، ظرفیت کمتر و لباسشویی‌های صنعتی ظرفیت بیشتری دارند.

از چه ظرفیت ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها در خانه استفاده کنیم؟

  • در بیشتر موارد ، دیگ ۵ یا ۶ کیلوگرمی به‌راحتی نیازهای یک خانواده متوسط ​را برآورده می‌کند.
  • بعضی لباسشویی‌ها هستند که امکان استفاده کامل و یا نیمی از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن وجود دارد، یعنی درصورتی‌که میزان وزن لباس‌های شما به حد مشخص نرسید، شما  می‌توانید با فشردن دکمه‌ای، از نیمی از ظرفیت لباسشویی خود استفاده کرده و شستشو را انجام دهید.
  • اگر یک خانوار بزرگ‌تر دارید که چندین بار در هفته شستشو می‌کنید ، با لباس‌های زیاد یا به شدت آلوده ، ظرفیت بیشتر برای شما مناسب‌تر است.
  • اگر شما یک خانواده کوچک‌تر هستید که فقط چند شستشو را انجام می‌دهید، ظرفیت کمتر می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

ماشین لباسشویی ۷ ، ۸ ، ۱۰ و ۱۲ کیلوگیرمی چه ظرفیت از لباس را در خود جا میدهد ؟

مقدار دقیقی که می‌توانید در دستگاه جا دهید ، بسته به جنسیت پارچه لباس شما متفاوت خواهد بود. با این‌حال، به عنوان یک قاعده کلی :

لباسشویی ۷ کیوگرمی میتواند ظرفیت لباس زیر را در خود جا دهد:

  •  معادل ۳۵ تی شرت در یک مرحله شستشو

لباسشویی ۸ کیوگرمی میتواند ظرفیت لباس زیر را در خود جا دهد:

  •  معادل ۴۰ تی‌شرت در یک مرحله شستشو

لباسشویی ۱۰ کیوگرمی میتواند ظرفیت لباس زیر را در خود جا دهد:

  • معادل ۵۰ تی‌شرت در یک مرحله شستشو

لباسشویی ۱۲ کیوگرمی میتواند ظرفیت لباس زیر را در خود جا دهد:

  •  معادل ۶۰ تی شرت در یک مرحله شستشو

برای خانواده‌های بزرگ‌تر یا افرادی که بنابر دلایلی لباس‌های بیشتری برای شستشو دارند، ماشین‌های لباسشویی با ظرفیت بیشتر برای آن‌ها مفیدتر است.

ماشین لباسشویی های ظرفیت بالا و پایین

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند ، تهیه لباسشویی بزرگ‌تر و گران‌تر عملکرد بهتری نسبت به سایزهای کوچک‌تر دارد اما باید گفت لباسشویی‌های بزرگ‌تر در کنار مزایایی که دارند دارای مضراتی نیز می‌باشند.

مقایسه لباسشویی با ظرفیت بالا و پایین :

  • لباسشویی با ظرفیت بالا با توجه به حجم بالایی که دارد امکان شستشوی حوله ، پتو ، پرده و سایر البسه حجیم را دارا بوده و متناسب با این جنسیت‌ها برنامه‌های بیشتری نسبت به ظرفیت‌های پایین‌تر دارد.
  • استفاده بیشتر از آب و طولانی بودن چرخه شستشو از نظر استفاده از آب و برق در لباسشویی با ظرفیت بالا چندان به‌صرفه نیست.

 چنانچه خانواده کوچک و متوسطی هستید و میزان استفاده شما از لباسشویی کم است استفاده از ظرفیت ماشین لباسشویی بالا چندان برای شما به‌صرفه و اقتصادی نیست و هزینه‌های آب و برق شما را بالا می‌برد.

  • لباسشویی با ظرفیت پایین فضای کمتری را اشغال میکند.
  • هزینه استفاده از آب و برق در لباسشویی با ظرفیت پایین کمتر است.
  • کم بودن ظرفیت لباسشویی نسبت به میزان استفاده ، شما را به زحمت انداخته و باید شستشو را در چند مرحله انجام دهید.

پر کردن بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی چه پیامدی دارد؟

اگر دیگ مخصوص به شستشو را بیش از حد ظرفیت لباسشویی پر کنید، هنگام چرخش لباس‌ها همانند یک توپ بزرگ به هم چسبیده شده و مانع از رسیدن مایع شستشو و آب به همه لباس‌ها شده و جای کافی برای درهم و برهم کردن آن‌ها نیست بنابراین ، شستشوی لباس‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد.

ظرفیت ماشین لباسشویی وزن لباس‌های خشک است یا خیس ؟

آیا می‌دانید ظرفیت یک ماشین لباسشویی بر اساس لباس‌های خشک اندازه‌گیری می‌شود یا خیس؟ به خواندن ادامه دهید …

اگر هنگام پیاده‌روی ناگهان در معرض بارندگی شدید قرار گرفته‌اید ، هنگام خیس شدن لباس‌های خود متوجه بیشتر شدن وزن لباس‌هایتان شده‌اید . شما ۳ پیراهن خیس و ۳ پیراهن خشک دارید. هنگام وزن هر دو ، متوجه خواهید شد که لباس‌های مرطوب ممکن است تا دو برابر لباس‌های خشک وزن داشته باشند. حال باید دید ، برای تعیین میزان ظرفیت لباسشویی ، وزن کدام‌یک را در نظر گرفت؟

  • ظرفیت کیلوگرم مربوط به لباس‌های خشک است.

وقتی ظرفیت یک لباسشویی ۶ کیلوگرم است ، یعنی قابلیت شستشوی ۶ کیلوگرم لباس خشک را دارا است. بدیهی است وقتی این لباس‌ها خیس می‌شود، ممکن است وزن آن‌ها حتی بالاتر از ۱۲ کیلوگرم باشد اما این افزایش معیار سنجش ظرفیت لباسشویی نیست.

پس به‌طورکلی می‌توان گفت ظرفیت یک ماشین لباسشویی بر اساس لباس‌های خشک محاسبه می‌شود و خیس شدن لباس‌ها هیچ مشکلی در کاهش ظرفیت و مقدار لباس در لباسشویی ایجاد نمی‌کند

چگونه وزن لباس‌های خود را نسبت به ظرفیت لباسشویی اندازه بگیریم؟

به مطالعه ادامه دهید تا با یک قانون که فقط ۸۰% از میزان ظرفیت دیگ لباسشویی خود را پرکنید.

ازآنجایی‌که بیشتر لباسشویی‌ها وزن لباس‌های موجود در دیگ را احساس نمی‌کنند برای وزن کمتر یا بیشتر از حجمی که برای آن‌ها تعریف شده به یک میزان آب و برق استفاده می‌کنند. در این صورت بار کمتر باعث اصراف در مصرف شده و بار بیشتر همان‌طور که در بالا گفته شد در استفاده از مواد شوینده مشکل ایجاد کرده و حتی ممکن است کف بیشتری تولید کند.

یکی از راه فهمیدن میزان وزن لباس‌ها :

  • تک‌تک اندازه گرفتن لباس‌ها یا قرار دادن آن‌ها داخل یک سبد و وزن کردنشان با ترازو است.
  • می‌توانید وزن خود را اندازه بگیرید و سبد را دستتان بگیرید و روی ترازو بروید و با کسر وزن خود وزن رخت‌ها را به دست آورید.
  • بعد دو بار وزن کردن به راحتی میزان دقیق لباس‌ها را متوجه میشوید.
  • برای مثال ۱ کیلوگرم لباسشویی برابر با دو حوله حمام یا یک پیراهن و یک جفت شلوار جین یا ۵ پیراهن است.

نکته : می‌تواند گفت چنانچه میزان لباس‌های شما در هر بار شستشو حدود ۲۵ پیراهن است ، بنابراین ظرفیت ماشین لباسشویی ۵ کیلوگرمی برای شما مناسب است. اگر به‌طور متوسط لباس‌های کثیف شما اندازه ۵۰ تی‌شرت است ، شاید ظرفیت ماشین لباسشویی ۱۰ کیلوگرم برای شما مناسب‌تر است.

لباس‌های حجیم مانند روتختی ، پتو و پرده نسبت به لباس‌های معمولی به فضای بیشتری برای شستشو احتیاج دارند. آن‌ها باید در حالتی که وزن آن‌ها متناسب با ظرفیت لباسشویی شما است به‌صورت جداگانه و تک‌تک شسته شود. شستشوی این البسه در ظرفیت نامناسب موجب تمیز نشدن و آسیب دیدن بافت پارچه شده و حتی گاهی پاره می‌شوند. علاوه بر این با توجه به فشاری که به موتور می‌آید قطعا در خرابی لباسشویی نقش بسزایی دارد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.