شنایی با هود هوشمند

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

هود هوشمند چیست؟

هود هوشمند به هودی گفته می شود که از ویژگی ها و قابلیت های هوش مصنوعی برخوردار است. در زمینه آشنایی با ویژگی های هود هوشمند می توان گفت که این مدل هود از انواع سنسورهای حرارتی و صوتی برخوردار است. از این رو می تواند به راحتی هرگونه بوی غذا، بوی گاز، بوی سوختگی، بوی دود و …  را تشخیص داده و سپس از علائمی نظیر هشدار صوتی یا زنگ خطر جهت آگاهی دادن به افراد منزل استفاده نماید.

همچنین از دیگر قابلیت های هود هوشمند می توان به قابلیت اجرای انواع فرمان ها و دستورهای صوتی اشاره نمود. به کمک این امکانات افراد می توانند ببدون استفاده از ریموت کنترل و یا تنظیمات هود اقدام به روشن یا خاموش کردن دستگاه خود نمایند. از این رو این مدل هودها تحولی بزرگ در زمینه لوازم برقی آشپزخانه به شمار می روند و می توان هود هوشمند را در دسته تجهیزات مدرن خانگی به حساب آورد.

آشنایی با ویژگی های هود هوشمند

هودهای هوشمند ویژگی‌های زیادی دارند که این قابلیت های هود هوشمند باعث شده که بسیاری از کارها بدون صدا و با امنیت بالایی انجام شود. در هود هوشمند سنسورهای زیادی تعبیه شده که کیفیت آنها در مقایسه با مدل‌های قدیمی کاملا قابل ملاحظه است. در ادامه هریک از ویژگی های هود هوشمند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تشخیص حرارت خودکار از قابلیت های هود هوشمند

در هودهای هوشمند سنسورهایی تعبیه شده که به صورت خودکار حرارت شعله را تشخیص داده و روشن می‌شوند. همچنین در هودهای هوشمند سنسورهایی برای تشخیص بوی غذا وجود دارد که با روشن کردن به موقع هود باعث می‌شود که بو و بخار در فضای خانه پراکنده نشود. همچنین دیگر ویژگی هود هوشمند سنسور و حسگرهایی می‌باشد که قدرت مکش را متناسب با نیاز و میزان بخار و دود تنظیم می‌کنند که این امر سبب شده که مصرف انرژی آن به شدت بهینه شود.

آشنایی با تایمر هود هوشمند

در زمینه آشنایی با ویژگی های هود هوشمند می توان به تایمر دستگاه اشاره نمود. هودهای هوشمند دارای تایمری هستند که به کاربر این قابلیت را می‌دهد تا بازه زمانی مشخصی را برای روشن شدن هود تعیین کنند. با انتخاب یه بازه زمانی پس از آنکه زمان به حد تنظیم شده می‌رسد، به صورت خودکار خاموش می‌شود. تایمر در هود هوشمند سبب شده تا در مصرف انرژی به میزان قابل توجهی صرفه جویی شود.

بررسی ویژگی کنترل صوتی هود هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی هودهای هوشمندی طراحی و ساخته شده‌اند که دارای کنترل صوتی می‌باشند. کنترل صوتی در هودهای هوشمند دارای حساسیت بالایی است که با صدای کاربر دستور را اجرا خواهد کرد. برخلاف سر و صدای زیاد هودهای معمولی این هودها چنین مشکلاتی ندارند. همچنین هودهای هوشمند با اتصال به اینترنت، قابلیت دسترسی به کاربران این اجازه را می‌دهد، حتی از راه دور هود را کنترل کرده و بررسی نمایید.

آشنایی با میزان سر و صدای هود هوشمند

قابلیت های هود هوشمند به گونه‌ای است که در هنگام کارکرد صدای بسیار کمی دارند. صدای بسیار کم هودهای هوشمند باعث شده که کاربرا در هنگام استفاده احساس آرامش داشته باشند. بی صدا بودن هودهای هوشمند توجه مصرف کنندگان زیادی را در سرار جهان به خود جلب کرده است؛ زیرا در مدل‌های قدیمی سروصدای زیادی داشتند که باعث میشد کاربران برای استفاده از هود منصرف شوند.

بررسی قابلیت هوش مصنوعی در هود هوشمند

یکی از اصلی ترین ویژگی های هود هوشمند برخورداری از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی باعث می‌شود که بسیاری از کارهای مربوطه به راحتی انجام شود. همچنین با هوش مصنوعی امنیت خانه نیز افزایش می‌یابد؛ مانند سنسورهایی برای شناسایی دود و گاز منواکسید به منظور جلوگیری از خطر گاز گرفتگی.

بررسی قابلیت های بارز هود هوشمند

هودهای هوشمند دارای ویژگی‌های زیادی هستند که کمی قبل‌تر به بعضی از آنها اشاره شد. اما هدهای هوشمند قابلیت‌های دیگری دارند که در ادامه دیگر قابلیت های هود هوشمند را بررسی می کنیم:

  • نصب و راه اندازی راحت و آسان
  • دارای فیلترهای قوی با طول عمر بالا و کارآمد
  • استفاده‌های دیگر مانند یک تصفیه کننده هوا
  • عدم کار نکردن صفحه نمایش لمسی هود و …

قیمت روز هود هوشمند

در زمینه بررسی قیمت هود هوشمند می توان گفت که هودهای هوشمند نسبت به سایر هودهای قدیمی قیمت بالاتری دارند. قطعا قطعات و سنسورهایی که در هود هوشمند به کار رفته بسیار پیشرفته و امروزی‌تر هستند. به طور مثال در هود هوشمند سنسورهایی برای بررسی میزان گاز منواکسید فضای خانه خانه می‌باشند. تا در زمانی که میزان این گاز سمی و خطرناک در خانه افزایش پیدا کرد، هشدار دهند یا در بعضی مواقع به صورت خودکار روشن شوند تا هوای خانه تهویه لازم را داشته باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.