روش تغییر رنگ بدنه یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یخچال ها هم مانند هر وسیله دیگری ممکن است پس از مدتی استفاده کدر شده و باعث آزردگی خاطر شما گردد و یا حتی ممکن است شما برای تنوع و یا تغییر دیزاین منزل خود تصمیم به تغییر رنگ یخچال خود بگیرید اما گاهی افرادی که اقدام به این کار میکنند در مورد نتیجه کار نگرانی هایی دارند نظیر اینکه اگر به درستی نتوانند این کار را انجام دهند؟ و یا بهترین روش برای تغییر رنگ بدنه یخچال کدام است؟ اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که تصمیم به تغییر رنگ بدنه یخچال خود دارید اما از اصول این کار بی اطلاع هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

چگونه یخچال را برای رنگ کردن بدنه آن آماده کنیم؟

برای چگونگی آماده کردن یخچال برای رنگ آمیزی شما میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • در ابتدا و به منظور قرار گیری بهتر رنگ روی بدنه یخچال شما بهتر است آن را به طور مناسب تمیز کنید و از پاک شدن همه لکه های چربی از روی بدنه یخچال خود اطمینان حاصل نمایید زیرا وجود لکه های چربی روی بدنه باعث تکه تکه شدن رنگ شما میگردد.
  • بعد از آن یخچال خود را از برق کشیده و اقدام به خارج کردن همه قفسه های یخچال نمایید.
  • به کمک یک سمباده زیر رنگ روی بدنه یخچال خود را به طور کامل تراش دهید.
  • و پس از آن به کمک یک دستمال و یا جاروبرقی تمامی بقایای رنگ ها را از بدنه یخچال خود جدا کنید.
  • پس از آن سعی کنید یخچال را به یک فضای ازاد و یاز برده و قسمت های داخلی آن را به کمک یک روزنامه پوشانده و اقدام به رنگ آمیزی بدنه آن نمایید.
  • در این مرحله یخچال شما برای رنگ آمیزی آماده است.

با چه ابزاری میتوانیم رنگ بدنه یخچال را تغییر دهیم؟

برای تغییر رنگ بدنه یخچال خود شما میتوانید از ابزارهای زیر استفاده نمایید:

  • اینکه شما چه نوع رنگی را انتخاب کرده اید تعیین میکند که شما باید از چه ابزاری استفاده نمایید.
  • اگر رنگ انتخابی شما رنگ روغنی اشد شما برای رنگ آمیزی حتما باید از قلم مو استفاده کنید.
  • اگر جنس رنگی که انتخاب کرده اید اکرلیک باشد باید از غلتک استفاده کنید.
  • برای رنگ کردن بدنه یخچال شما همچنین میتوانید از اسپری رنگ نیز استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که دست شما باید در فاصله حدود ۲۵ سانتی از یخچال قرار داشته باشد و حرکت دست شما نیز به صورت یکنواخت باشد.

 

چگونه رنگ بدنه یخچال را تغییر دهیم؟

به دلیل اینکه یخچال ها جزو وسایلی هستند که شما طی سالیان طولانی ممکن است  اقدام به تعویض آنها نکنید میتوانید برای داشتن تنوع و بهتر شدن ظاهر یخچال خود اقدام به تغییر رنگ بدنه یخچال خود نمایید اما در اینجا این سوال پیش می آید که چگونه رنگ بدنه یخچال را تغییر دهیم؟  باید توجه داشته باشید که برای رنگ کردن یخچال خود شما مجاز به استفاده از هر نوع رنگی نیستید و در هنگام خرید به این نکته که رنگ مناسب برای رنگ آمیزی یخچال باشد و قدرت پوشانندگی و چسبندگی بالایی داشته باشد توجه کنید تا در هنگام جابجا کردن یخچال رنگ یخچال شما دچار کندگی و آسیب نگردد. در ادامه این مقاله چگونگی انجام این کار را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد :

  • شما میتوانید به منظور تغییر رنگ یخچال از رنگ های موجود در بازار برای اینکار استفاده نمایید مانند سیلور، مشکی و یا سفید.
  • به دلیل اینکه این دستگاه در محیط آشپزخانه شما قرار دارد و محیط مرطوب و در معرض آب نیست نیاز به استفاده از ضد زنگ برای شما الزامی نیست.
  • میتوانید از رنگ های پلی اورتان که در برابر فرسایش بسیار مقاوم هستند استفاده کنید.
  • با توجه به بزرگ بودن بدنه یخچال در هنگام رنگ آمیزی سعی کنیداز رنگ های بدون بو و غیر سمی استفاده نمایید.

 

چه زمانی میتوانیم رنگ بدنه یخچال خود را تغییر دهیم؟

اینکه چه زمانی میتوانیم رنگ بدنه یخچال خود را تغییر دهیم؟ تا حد زیادی به میزان نگه داری شما از یخچال خود بازمیگردد اما به طور کلی شما در مواقع زیر میتوانید اقدام به تغییر رنگ بدنه یخچال خود نمایید:

  • هنگامی که یخچال شما به دلیل استفاده طولانی کهنه و رنگ آن کدر شده است.
  • زمانی که برای هماهنگ کردن رنگ آن با سایر وسایل آشپزخانه خود اقدام میکنید.
  • زمانی که رنگ یخچال شما دچار آسیب شده است نیز میتوانید رنگ یخچال خود را تغییر دهید.

 

نتیجه گیری از روش تغییر رنگ بدنه یخچال

همانطور که گفته شد یخچال ها جزو وسایلی هستند که شاید برای سالیان طولانی در یک محل مورد استفاده قرار بگیرند و البته با توجه به هزینه های زیاد خرید یخچال  جدید رنگ کردن بدنه ان میتواند گزینه مناسبی برای افرادی که یخچالشان دچار کهنگی شده و یا علاقه مند تغییر رنگ بدنه آن هستند باشد پس شما میتوانید با به کار گیری اصولی که در مقاله بالا بالا برای شما آوردیم اقدام به انجام این کار نمایید تا با ایجاد ظاهری بهتر برای یخچال خود بتوانید سالیان بیشتری نیز از آن استفاده نمایید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.