راهنمای نگهداری صحیح از یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

برای نگهداری هر چه بیشتر و بهتر از یخچال لازم است تا با اشتباهات رایجی که افراد هنگام استفاده از این وسیله مرتکب می شوند آشنا شوید و آنها را تکرار نکنید. در این مطلب شما را با پنج اشتباه رایج و متداولی که افراد هنگام استفاده از یخچال با آن روبه رو می شوند، آشنا خواهیم کرد. 

اولین اشتباه رایج در استفاده از یخچال: پرکردن بیش از اندازه یخچال

نگهداری مقدار زیادی مواد غذایی داخل یخچال، بدون شک به یخچال شما آسیب می رساند. برای خنک نگه داشتن مواد غذایی باید کمی از فضای یخچال را خالی نگه دارید تا هوا در آن جریان پیدا کند.

اگر این فضا در یخچال وجود نداشته باشد به دلیل صرف انرژی بالا برای خنک نگه داشتن مواد غذایی یخچال شما تحت فشار زیادی قرار می گیرد. بعد از چیدن مواد غذایی باید دست شما به راحتی به نقاط عقب یخچال برسد، اگر این طور نیست باید حتما در چیدمان یخچال خود تجدید نظر کنید.

دومین اشتباه در نگهداری از یخچال: نبستن درب یخچال به صورت کامل

درب یخچال ها مانند کابیت های معمولی نیست. درب یخچال دارای یک قطعه لاستیک است که در هنگام بسته شدن یخچال، برای نگهداری هوای سرد به طرف دیگر درب محکم می چسبد.

وقتی که داخل یخچال خود مواد غذایی را بیش از اندازه انبار می کنید و یا مواد غذایی را درون ظرف های بزرگ نگهداری می کنید، ممکن است این موارد باعث شود درب یخچال به خوبی بسته نشود و هوای سرد به بیرون از یخچال نفوذ کند.

پس هنگام بستن درب یخچال حتما اطمینان حاصل کنید که این کار را به درستی انجام داده اید و درب کاملا بسته شده است.

سومین اشتباه رایج در استفاده از یخچال : پایین آوردن دمای یخچال

دمای یخچال

اگر پروسه جا دادن مواد غذایی در یخچال طولانی شود، مقدار زیادی هوای سرد از یخچال خارج می شود ممکن است برای جبران کمبود هوای سرد در یخچال درجه حرارات آن را به صورت موقت پایین بیاورید. این کار باعث می شود میوه ها و سبزی ها یخ بزنند و کریستال های یخ در شیر و دیگر مایعات شناور شوند.

حتی اگر درب یخچال شما برای مدت یک تا دو دقیقه باز بماند و یا درب آن به درستی بسته نشود بازهم باعث خراب شدن و یا فاسد شدن مواد غذایی نخواهد شد. برای یکنواخت کردن دمای یخچال می توانید برای مدت کوتاهی دمای آن را پایین بیاورید و بعد به حالت قبل باز گردانید.

بیشتر بخوانید:ده اشتباهی که عمر ماشین ظرف شویی را کوتاه می کند!

بهترین دما برای یخچال را می توانید از دفترچه راهنمای آن استخراج کنید. یخچال های جدیدتر درجه حرارت داخل یخچال را نشان می دهند اما اگر از یخچال های قدیمی استفاده می کنید می توانید به کمک یک دماسنج از دمای داخل یخچال با خبر شوید.در صورتی که یخچال شما به خوبی خنک نمی کند.

چهارمین اشتباه رایج در نگهداری یخچال : تمیز نکردن یخچال به اندازه کافی

بعضی از مواد غذایی که در یخچال نگهداری می کنید ممکن است نشتی داشته باشد مانند آب گوشت یا مرغ یا دیگر مواد غذایی. باکتری های خطرناک ناشی از نشت یک بسته گوشت می تواند بقیه مواد غذایی را نیز آلوده کند و باعث ابتلا به انواع بیماری ها شود.

تمیز کردن یخچال باعث می شود عملکرد یخچال شما کارآمد تر شود و هوای داخل یخچال بهتر جریان پیدا کند همچنین در طولانی مدت باعث صرفه جویی در انرژی خواهد شد.

پنجمین اشتباه رایج در استفاده از یخچال : قرار دادن غذاهای خیلی داغ داخل یخچال

قرار دادن غذای کمی گرم در بیشتر یخچال ها مشکلی ایجاد نمی کند اما قرار دادن غذایی که تازه پخته شده و بسیار داغ است می تواند برای مواد غذایی دیگر فاجعه ایجاد کند.

اگر درجه حرارت محیط اطراف ظرف بیش از چهل درجه بشود باکتری ها در دیگر غذاها به سرعت تکثیر می شوند و حتی ممکن است غذاهای دیگر فاسد شوند. بنابراین برای سالم نگه داشتن مواد غذایی در یخچال، غذاهایی خیلی داغ را بلافاصله درون یخچال قرار ندهید و یا آنها را به ظروف کوچک تر تقسیم کنید و در قسمت های مختلف یخچال قرار دهید تا هم دما یکنواخت شود و هم سریع تر خنک شوند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.