ده اشتباهی که عمر ماشین ظرف شویی را کوتاه می کند!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اولین اشتباه استفاده از ماشین ظرفشویی: مواد شوینده اضافی


انتخاب بهترین مواد شوینده و پیروی از دستور العمل ها هنگام استفاده از ماشین ظرف شویی ضروری است ولی اولین اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی این است که اکثر افرادی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند تصور می کنند که اگر از مواد شوینده اضافی استفاده کنند ظرف ها تمیز تر می شوند. کف زیاد باعث می شود به ظرف شویی شما آسیب جدی وارد شود بنابراین همیشه از مواد شوینده به مقدار کافی استفاده کنید.


دومین اشتباه: پر کردن ظرف شویی بیش از ظرفیت


اینکه ظرف ها را درست و حساب شده بچینیم و از تمام فضای ظرف شویی استفاده کنیم بسیار عالی است اما اشتباه رایج بعدی در استفاده از ماشین ظرفشویی پر کردن بیش از ظرفیت ماشین ظرفشویی است. این کار نه تنها از تمیز کردن ظروف جلوگیری می کند بلکه می تواند باعث برخورد آنها به یکدیگر و آسیب رسیدن به ظرف ها شود. بنابراین ظروف را به گونه ای بچینید که هر کدام فضای کافی برای تمیز شدن داشته باشند.


سومین اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی: باقی مانده غذای اضافی


ماشین ظرفشویی های امروزی بدون نیاز به آب گرفتن ظروف قبل از چیده شدن در ماشین، در از بین بردن باقی مانده مواد غذایی شگفت آور هستند، اما حتی پیشرفته ترین ماشین ظرفشویی وقتی بیش از حد مواد غذایی روی ظروف باقی مانده باشد، دچار مشکل خواهد شد. در اکثر مواقع ممکن است نیاز به آب گرفتن ظروف نباشد اما پاک کردن آنها با دستمال و از بین بردن آشغال های بزرگ، برای یکنواخت کار کردن ماشین ظرفشویی ضروری است.

چهارمین اشتباه: عدم رعایت نکات ایمنی


ممکن است بعد از شفاف و تمیز شدن ظروف وسوسه شویم تا همه ظرف ها را توسط ماشین ظرف شویی بشوییم. اما بهتر است بدانید که قرار دادن همه ظرف ها در ماشین ظرفشویی یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید. ظروف چوبی، مسی، چدنی و ظروف شیشه ای خیلی ظریف مناسب استفاده در ماشین ظرفشویی نیستند زیرا هم خودشان آسیب می بینند و هم به بقیه ظروف آسیب وارد می کنند.


پنجمین اشتباه در استفاده از ماشین ظرفشویی: نحوه چینش ظرف ها


چگونگی چینش ظرف ها در ظرف شویی یکی دیگر از نکات بسیار مهم است. بهتر است لیوان ها ، کاسه ها و فنجان ها را در طبقه بالا قرار دهید. بشقاب ها ، گلدان ها ، قابلمه ها و ماهیتابه ها را باید در طبقه پایین جای دهید. اگر ظروف را در مکان مناسب قرار ندهید ممکن است در پیچ و تاب ها شکسته شوند، آسیب ببینید و یا حتی ذوب شوند.

ششمین اشتباه : مسدود شدن بازوهای اسپری کننده


برای رسیدن به بهترین نتیجه در مورد تمیز و شفاف شدن ظرفها شما باید مطمئن شوید که بازوهای اسپری بالایی و پایینی به درستی و بدون مزاحمت کار می کنند و تمام گوشه های فضای داخلی ظرفشویی را تحت پوشش قرار می دهند. اگر یک کاسه یا ماهیتابه یا هر ظرف بزرگ دیگری در مسیر اسپری ها قرار بگیرد می تواند عملکرد آنها را دچار اختلال کند و بقیه ظروف به خوبی تمیز نشوند. بنابراین مسیر حرکت اسپری بالا و پایین را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید:راهنمای نگهداری صحیح از یخچال
هفتمین اشتباه: ظروف تو در تو


چنگال های کوچک به دلیل تمیز نشدن مواد غذایی از لا به لای آنها همیشه باعث دردسر هستند. همچنین قاشق هایی که کنار هم جای میگیرند هم به دلیل جا به جا شدن به سمت بالا و پایین می توانند بعد از پایان چرخه شست و شو به صورت کامل تمیز نشوند. علاوه بر این به دلایل رعایت ایمنی بهتر است سر چاقوها را به سمت پایین قرار دهید.


هشتمین اشتباه در استفاده از ماشین ظرفشویی: کامل پر نشدن ماشین ظرفشویی


به دلیل هدر رفتن منابع سعی کنید از روشن کردن ماشین ظرفشویی در حالت نیمه پر خودداری کنید. به جای دو بار استفاده از مواد شوینده و آب، صبر کنید تا تعداد ظرف های کثیف به حد پر شدن ماشین ظرف شویی برسد و یا ظرف های با مقدار کم را با دست بشویید. همچنین مراقب باشید تا ظرف شویی را بیش از حد مجاز پر نکنید چون باعث آسیب رسیدن و یا شکستن ظرف ها خواهد شد.


نهمین اشتباه : تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی


ممکن است هر چند وقت یک بار ماشین ظرفشویی شما نیاز به کمی تعمیر داشته باشد. برای اطلاعات در مورد نحوه نگهداری ماشین ظرفشویی، دفترچه راهنمای آن را با دقت بخوانید. همچنین برای تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی، گاهی اوقات بدون اینکه ظرفی در ماشین ظرفشویی قرار دهید، آن را با یک فنجان جوش شیرین و نصف فنجان سرکه روشن کنید. این کار باعث می شود داخل ماشین ظرفشویی به خوبی تمیز شود.


دهمین اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی: خالی کردن ظرف ها


در ابتدا حتما قسمت پایین ماشین ظرفشویی را تخلیه کنید. فنجان ها و کاسه های موجود در قسمت بالای قفسه، بعضی اوقات می توانند در طی یک چرخه شست و شو، آب زیادی را در خود جمع کنند. اگر اول آنها را جابجا کنید، آب داخل این ظرف ها روی ظرف های تمیز زیری می ریزد بنابراین قفسه های بالایی را در آخرین مرحله خالی کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.