نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مانیتور کامپیوتر و نمایشگر تلویزیون های موجود در خانه ها با توجه به گستردگی و سطح دید وسیع، در صورت آلودگی، داشتن گرد و غبار و لکه روی ال ای دی، می تواند روی کیفیت تصاویر در حال پخش تاثیر مستقیمی بگذارد. پس نحوه صحیح تمیز کردن تلویزیون مهم و حائز اهمیت است.

تلویزیون و مانیتور های جدید دارای صفحه نمایش ظریفی هستند و تمیز کردن آنها باید با احتیاط بسیاری همراه باشد تا اسیبی به آن نرسد، اما بسیاری از افراد با عدم آگاهی کافی و بدون توجه به نکات ایمنی سعی به تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور خود می کنند، پس خواندن یک راهنما قبل از اقدام به تمیز کردن بسیار مفید می باشد.

راهنمای صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون

در این مقاله قصد داریم به شما راهنمای صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور را به شما بیاموزیم. نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون را میتوان به ۶ مرحله اصلی تقسیم کرد:

  • برای تمیز کردن صفحه تلویزیون یا مانیتور خود حتما قبل از شروع به کار آن را خاموش کنید و از برق بکشید.
  • انتخاب دستمال مناسب برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور.
  •  از چه محلول یا اسپری تمیز کننده ای برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور استفاده کنیم؟
  • طریقه درست دستمال کشیدن در تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور.
  • نحوه خشک کردن کامل صفحه تلویزیون و مانیتور.
  • از بین بردن خط و خراش از صفحه تلویزیون و مانیتور.

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون یا مانیتور خود حتما قبل از شروع به کار آن را خاموش کنید و از برق بکشید

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون یا مانیتور خود حتما قبل از شروع به کار آن را از خاموش کنید و از برق بکشید تا لکه ها و کثیفی ها شکل گرفته به خوبی قابل مشاهده باشند.

همچنین تمیز کردن صفحه تلویزیون زمانی که روشن و در برق می باشد بسیار خطرناک است زیرا زمانی که پیکسل ها در حال کار هستند ایجاد گرما می کنند و و تمیز کردن آنها با یک پارچه نم دار می تواند باعث فاجعه شود.

انتخاب دستمال مناسب برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور

برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون و مانیتور هرگز نباید از روزنامه، دستمال های کاغذی، پارچه های حوله ای و لباس های بافتنی استفاده کنید، زیرا سطح این گونه دستمال و پارچه ها زمانی که روی صفحه تلویزیون و مانیتور کشیده می شود می تواند سبب ایجاد خط و خش شود.

  • پارچه ای که در امر نظافت صفحه تلویزیون می خواهید از آن استفاده کنید نباید خشک و زبر باشد، پس بهتر است که پارچه ای نرم ولطیف که برجستگی خاصی هم نداشته باشد استفاده کنید.
  • مناسب ترین دستمال برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور را بی شک می توان دستمال های نانو و میکرو فایبر موجود در بازار معرفی کرد، البته باید توجه داشته باشید که هنگامی که یک دستمال نانو یا میکرو فایبر را خریداری می کنید.
  • آن دستمال هنگامی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون مناسب است که مصارف دیگری نداشته باشد.

از چه محلول یا اسپری تمیز کننده ای میتوان برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور استفاده کرد؟

قبل از آنکه یک محلول یا اسپری تمیز کننده تلویزیون مناسب را به شما معرفی کنیم شمارا با برخی مایع های در دسترس که نباید در تمیز کردن صفحه تلویزیون به کار گیرید اشنا می کنیم.

  • هرگز از آب شیر در تمیز کردن تلویزیون و مانیتور استفاده نکنید.

  برای تمیز کردن صفحات نمایش هرگز از آب شیر استفاده نکنید، چرا که در اب شیر مقدار کمی رسوب، مواد معدنی و نمک های محلول وجود دارد که که موجب خشک شدن این گونه مواد روی صفحه نمایشگر می شود.

  • هرگز از شیشه شور و رایت در تمیز کردن تلویزیون و مانیتور استفاده نکنید.
  • در پاک کننده های شیمیایی درصد بالایی از مواد شیمیایی وجود دارد که میتواند صفحه نمایش تلویزیون را کدر کند، پس هرگز از شیشه شور و رایت در تمیز کردن تلویزیون و مانیتور استفاده نکنید.
  • هرگز از الکل در تمیز کردن تلویزیون و مانیتور استفاده نکنید چرا که تماس الکل با صفحه نمایشگر موجب پدید امدن لکه های سیاه میشود.

بهترین محلول برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور محلول سرکه و آب مقطر می باشد.

  • سرکه یک تمیز کننده ی طبیعی و شفاف کننده می باشد و آب مقطر هم فاقد معایب آب شیر که شامل نمک های محلول، مواد معدنی و رسوب بود می باشد.
  • کمی سرکه داخل یک ظرف بریزید و ۱/۵ الی ۲ برابر سرکه آب مقطر به آن اضافه کنید تا کاملا رقیق شود. توجه داشته باشید که هرگز نباید محلول خود را به سمت تلویزیون اسپری کنید، زیرا نفوذ قطرات محلول از کناره های صفحه نمایشگر موجب پیدایش آسیب های جدی می شود.

طریقه درست دستمال کشیدن در تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور

طریقه درست دستمال کشیدن در تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور به شرح زیر است:

کمی از محلول تمیز کننده خود را روی دستمال اسپری کنید سپس دستمال را به صورت افقی و عمودی بدون اینکه فشاری وارد کنید روی صفحه بکشید و اگر که با رعایت طریقه ی درست دستمال کشیدن در تمیز کردن تلویزیون و مانیتور لکه ای پاک نمیشد به صورت دایره ای چند بار روی لکه بکشید، با این روش لکه ها به آسانی پاک خواهند شد.

نحوه خشک کردن کامل صفحه تلویزیون و مانیتور

نحوه خشک کردن کامل صفحه تلویزیون و مانیتور به قرار زیر است:

دقت کنید که حاشیه صفحه مانیتور و تلویزیون مکان مناسبی برای جمع شدن رطوب به نفوذ تدریجی رطوبت می باشد، پس بعد از پاکسازی نهایی حتما با یک دستمال نرم و لطیف به آرامی روی تصویر بکشید تا رطوبی روی صفحه نمایشگر باقی نماند.

بهتر است زمانی که کار نظافت لوازم الکتریکی تمام شد یک الی دو ساعت آنها را روشن نکنید تا تماما خشک و دور از رطوبت باشد.

از بین بردن خط و خراش از صفحه تلویزیون و مانیتور

هنگامی که با خط و خراش در صفحه نمایش تلویزیون و مانیتور مواجه شدید قبل از هر کار سعی کنید  از گارانتی استفاده کنید، استفاده از گارانتی بهترین گزینه است! اما برای از بین بردن خط و خراش از صفحه تلویزیون و مانیتور راهکار های ساده و خانگی نیز وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن ها خط و خش روی صفحه را تا حد قابل قبولی از بین ببرید.

  • از کیت تعمیر استفاده کنید: در تمامی فروشگاه های معتبر فروش تلویزیون می توانید به این کیت ها دسترسی داشته باشید که راه حلی امن برای از بین بردن خط و خراش روی صفحه تلویزیون و مانیتور می باشد.
  • میتوانید از وازلین استفاده کنید: پارچه میکرو فایبر را آغشته به اندکی وازلین کنید و روی خط و خراش ها بکشید.
  • استفاده از لاک واکل: یک لاک واکل روشن بخرید ( می تونید از لوازم جانبی تلویزیون و کامپیوتر خریداری کنید) و مقداری از آن را روی خراش اسپری کنید اما حواستان به این نکته باشد که جلوی ریزش قطره ها را بگیرید.
  • بازهم به این نکته اشاره می کنیم که رعایت نکات ایمنی در تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور بسیار مهم است.

نتیجه گیری از مقاله نحوه تمیز کردن مانیتور و تلویزیون

مانیتور کامپیوتر و نمایشگر تلویزیون های موجود در خانه ها با توجه به گستردگی و سطح دید وسیع، در صورت آلودگی، داشتن گرد و غبار و لکه روی ال ای دی، می تواند روی کیفیت تصاویر در حال پخش تاثیر مستقیمی بگذارد.

همچنین تلویزیون های جدید اعم از ال سی دی، ال ای دی، او ال ای دی و کیو ال ای دی به دلیل طراحی بسیار ظریف خود در مقابل نفوذ آب و مایعات بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، پس بی احتیاطی در امر نظافت صفحه نمایش تلویزیون و مانیتور موجب پدید امدن خسارات جبران نا پذیری می شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.