جلوگیری از چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت چروک شدن لباس در لباسشویی چیست؟

یکی از کارهای خسته‌کننده بعد از شستشوی لباس‌ها توسط ماشین لباسشویی اتو کردن لباس‌ها است. این کار علاوه بر اینکه بسیار خسته‌کننده است وقت شما را تلف می‌کند و فرصت انجام کارهای دیگر را نیز از شما می‌گیرد.

  • آیا از چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی خود خسته شده‌اید؟
  • آیا به دنبال راه‌حلی برای برطرف کردن چروک لباس ها هستید؟

علت چروک شدن لباس در لباسشویی به شرح زیر می باشد:

  • انتخاب دمای نامناسب
  • اتصال نادرست شیلنگ های ورودی آب
  • انتخاب دور خشک کن نامناسب
  • استفاده نادرست از ظرفیت لباسشویی
  • جدا نکردن لباس ها با جنس و کیفیت مختلف
  • استفاده از مواد شوینده نامناسب

انتخاب دمای مناسب شستشو باعث جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی می شود

یکی از علت‌های مهم چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی انتخاب یک برنامه شستشو با دمای نامناسب برای شستن لباس‌ها است.

  • دما نقش مهمی در چروک شدن لباس‌ها ایفا می‌کند.
  • شما باید متناسب با جنس لباسی که در لباسشویی خود قرار داده‌اید، برنامه متناسب با دمای شستشوی مناسب را انتخاب نمایید.
  • لازم به ذکر است که به هر اندازه برای شستشوی لباس‌ها دمای بالایی را انتخاب کنید، لباس‌هایتان به میزان بیشتری چروک می شود.
  • بهترین دما برای شستن لباس‌ها دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

نقش شیلنگ ورودی آب در چروک شدن لباس ها در لباسشویی

در برخی از مواقع ممکن است شیلنگ‌های ورودی اشتباه متصل شده باشد؛ برای مثال اگر شیلنگ گرم به ورودی سرد وصل شده باشد، آب گرم در دمای ۳۰ یا ۴۰ درجه وارد ماشین لباسشویی شده و لباس‌های شما چروک می‌شود؛ زیرا در این دما ورود آب گرم به درون لباسشویی چین‌ و چروک شدن لباس‌های شما را در پی دارد.

شما باید ابتدا دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را چک کنید و از دفترچه راهنما جایگاه شیلنگ‌ها را بررسی کنید و آن را در لباسشویی خود چک نمایید و در صورت اشتباه متصل شدن آن را درست وصل کنید. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، می‌توانید با آی پی امداد تماس بگیرید و از طریق این نمایندگی به تعمیرات ماشین لباسشویی و رفع مشکل چروک شدن لباس در لباسشویی بپردازید.

انتخاب دور خشک‌کن نامناسب دلیل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در چروک شدن لباس در لباسشویی دور خشک‌کن است.

  • شما باید متناسب با جنس و ضخامت لباس‌هایی که در لباسشویی انداخته‌اید، دور خشک‌کن مناسبی را انتخاب کنید.
  • دور خشک‌کن در چروک نشدن لباس اهمیت زیادی دارد.
  • اگر دور خشک‌کن لباسشویی خود را در حالت ۱۰۰ درصد قرار داده‌اید، به‌ احتمال‌ زیاد شاهد چروک شدن لباس‌هایتان هستید و باید تنظیمات ماشین لباسشویی را از این حالت خارج نمایید.
  • بهترین دور خشک کنی که مانع چروک شدن لباس‌ها می‌شود و شما می‌توانید آن را در برنامه شستشوی ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید، دور خشک‌کن ۸۰۰ است.

ریختن لباس به‌ اندازه ظرفیت آن مانع از چروک شدن لباس در لباسشویی می شود

اگر عادت دارید لباس‌های زیادی را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهید و لباس‌هایتان نیز چروک می‌شود، باید بدانید که انداختن لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی باعث چروک شدن می‌شود. شما باید لباس‌ها را به‌ اندازه ظرفیت لباسشویی درون دیگ دستگاه لباس انداخته و از پر کردن بیش ‌از اندازه آن خودداری نمایید. بهترین میزانی که می‌توانید درون دیگ ماشین لباسشویی لباس بیندازید، به‌ اندازه سه‌ چهارم دیگ آن است

برای جلوگیری از چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی، لباس های با جنس‌های مختلف را از یکدیگر جدا کنید

  • قبل از ریختن لباس‌ها در مخزن ماشین لباسشویی آن‌ها را بررسی کرده و لباس‌های ضخیم و لباس‌های نازک را جدا کرده و آن‌ها را جدا از یکدیگر بشویید.
  • این کار به این دلیل حائز اهمیت است که لباس‌های ضخیم و نازک هر کدام برنامه شستشوی مخصوص به خود را دارند که برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی باید در هنگام شستشو اعمال شود.

کلیدهای ضد چروک سیستمی نوین برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی

در برخی از ماشین لباسشویی‌هایی های پیشرفته و به‌ روز کلیدی به نام کلید ضد چروک وجود دارد که شما می‌توانید با فشردن این دکمه از چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی خود جلوگیری کنید. برای آگاهی از دکمه ضد چروک در ماشین لباسشویی خود می‌توانید دفترچه راهنما را مطالعه نمایید.

اگر از ماشین لباسشویی‌های قدیمی استفاده می‌کنید، می‌توانید با خرید ماشین لباسشویی‌های جدید که دارای دکمه ضد چروک هستند، از چروک شدن لباس‌هایتان برای همیشه راحت شوید.

استفاده از مواد شوینده نرم‌کننده راهکاری برای جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی

در هنگام شستن لباس‌ها در لباسشویی از مواد شوینده نرم‌کننده استفاده نمایید. نکته مهمی که در هنگام استفاده از این مواد شوینده لباسشویی باید در نظر داشته باشید، این است که باید به‌ اندازه مورد نیاز این مواد شوینده را درون ماشین لباسشویی بریزید و از ریختن بیش‌ از حد آن خودداری نمایید؛ زیرا ممکن است در پایان برنامه شستشو ماشین لباسشویی این مواد شوینده اضافی لکه‌های را بر روی لباس شما بگذارد و به‌ طور کامل شسته نشود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.