تنظیم صحیح دمای کولرگازی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

استفاده از کولرگازی برای داشتن هوای سرد و گرم در تابستان و زمستان، یکی از کار های رایجی است که امروزه خیلی از افراد آن را انجام می دهند. اما مدیریت این درجه دما، کاری حرفه ای است که باید هر مصرف کننده کولرگازی آن را آموزش ببیند. همین طور انتخاب درجه هوای مناسب برای کولرگازی در فصل تابستان و زمستان می تواند به کاهش مصرف انرژی برق کمک کرده و طول عمر مفید بیش تری را برای کمپرسور کولرگازی رقم بزند. هوم کارا در این مطلب به شما تنظیم صحیح دمای کولرگازی برای گرمایش و سرمایش در زمستان و تابستان را آموزش داده است تا بتوانید به راحتی آن را برای خروجی باد از کولرگازی خود انتخاب نمایید.

تنظیم بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولرگازی در زمستان و تابستان

تنظیم صحیح دمای کولرگازی گرمایش و سرمایش در زمستان و تابستان، به طور کلی به عنوان یکی از اصول حفظ و نگهداری و هم چنین کاربری حرفه ای از دستگاه کولرگازی به شمار می آید. چرا که شما می توانید بیش ترین و بهترین بازدهی را از دستگاه کولرگازی خود داشته باشید. همین طور به کمپرسور فشار کم تری وارد شده و دیر تر متحمل هزینه های عیب یابی و تعمیر و تست کمپرسور کولرگازی خواهید شد.

در صورتی که می خواهید به صورت تخصصی تنظیم بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولرگازی در زمستان و تابستان را آموزش ببینید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

تنظیم صحیح دمای کولرگازی

تنظیم صحیح دمای کولرگازی، نیاز به اطلاعاتی در مورد محیط خانه و یا محل کار شما دارد. هوم کارا نکاتی را در این خصوص به شما خواهد گفت تا با رعایت آن ها بتوانید استفاده بیش تر و حداکثری از دستگاه کولرگازی خود داشته باشید. همین طور بتوانید کم ترین مصرف انرژی را برای کولرگازی رقم بزنید و استهلاک کولرگازی را کاهش دهید.

  • در صورتی که نور خوشید به صورت مستقیم به داخل محل قرار گیری کولرگازی می تابد، در تابستان با کشیدن پرده ها از ورود نور خورشید به محیط و همین طور افزایش دمای محیط جلوگیری نمایید.
  • بهتر است در زمستان پرده ها را کنار بزنید و از گرمای نور خورشید برای گرم نمودن محیط استفاده کنید.
  • در فصل زمستان و تابستان، کلیه درز های در و پنجره ها را با درز گیر و یا عایق بپوشانید تا از فرار و خروج هوای تولید شده توسط کولرگازی جلوگیری شود.
  • در صورتی که امکان استفاده و نصب پنجره های دو جداره را دارید، می توانید از آن ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده نمایید.
  • حتما ظرفیت کولرگازی را بسته به مساحتی که می خواهید برای مطبوع سازی هوای آن استفاده نمایید، انتخاب کنید.
  • در صورتی که کولرگازی با ظرفیت کم تر برای مساحتی بزرگ انتخاب کنید، قطعا به کمپرسور فشار بیش تری وارد شده و مدت زمانی بیش تر را نیاز خواهد داشت تا محیط را به درجه هوای مورد نظر شما برساند.
  • حتما به صورت سالیانه، سرویس کولرگازی را انجام دهید. این کار می تواند به راندمان بیش تر کولرگازی کمک شایانی کند. شما می توانید برای سرویس و تعمیر کولرگازی از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.

تنظیم بهترین دما برای سرمایش کولرگازی

یکی از رایج ترین کار ها در فصل تابستان، روشن بودن مداوم کولرگازی می باشد. اما باید بدانید که برق مصرفی کمپرسور چندان کم نیست و حتی به نسبت بالا هم می باشد. به همین خاطر اگر دمای مناسبی برای کولرگازی در فصل تابستان انتخاب نشود، امکان دارد که در پایان هر ماه شما با مبلغ نجومی قبض برق رو به رو شوید. در این بخش نکاتی را در این زمینه خواهیم گفت تا به صورت کاملا حرفه ای از دستگاه کولرگازی خود استفاده کنید.

  • به طور کلی باید بدانید که مصرف کولرگازی شما به عواملی مختلفی مانند دمای داخل، دمای بیرون و دمای تنظیم شده برای کولرگازی بستگی دارد.
  • اگر از خنک نبودن باد کولرگازی رضایت ندارید، دمای تنظیم شده آن را پایین نیاورید. چرا که مقدار خنکی و یا سرمایش باد کولرگازی تغییر نخواهد کرد و صرفا مدت زمان کار کردن آن افزایش خواهد یافت.
  • بهترین درجه برای کولرگازی در فصل تابستان و همین طور در طول روز دمایی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد. در دمای گفته شده بدن انسان به صورت طبیعی در وضعیت آسایش قرار می گیرد و از احساس گرما و سرما خبری نیست. همین طور این مقدار دما یکی از بهینه ترین دما ها برای سرمایش کولرگازی در فصل تابستان می باشد.
  • اگر مدت زمانی را به بیرون از خانه می روید، به شما توصیه می کنیم که این مقدار دما را ۳ تا ۴ درجه افزایش دهید و بر روی ۲۸ درجه سانتی گراد قرار دهید.
  • این مقدار دما برای روز های گرم تابستان است که هوای بیرون از خانه به حدود ۳۵ درجه سانتی گراد می رسد.
  • شما می توانید برای استفاده از کولرگازی در طی مدت زمان شب، دمای آن را تا ۴ درجه افزایش دهید.

تنظیم بهترین دما برای گرمایش کولرگازی

تنظیم بهترین دما برای گرمایش کولرگازی، از جمله نکاتی است که می تواند به شما کمک کند تا مصرف انرژی را به حداقل برسانید. همین طور به شما کمک خواهد کرد تا بیش ترین و بهترین استفاده را از کولرگازی داشته باشید. چرا که به طول عمر کولرگازی و کمپرسور آن افزوده شده و شما خیلی دیر تر درگیر مسائل عیب یابی و تعمیر کولرگازی خواهید شد. در ادامه به تنظیم بهترین دما برای گرمایش کولرگازی خواهیم پرداخت:

  • به طور کلی بهترین دما برای گرمایش کولرگازی در فصل زمستان بین ۳۶ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است.
  • با این دما محیط در شرایط دمای متعادلی قرار خواهد گرفت و محیط گرم نخواهد شد.
  • شاید جزو افرادی باشید که یک محیط گرم را ترجیح دهید، اما باید دانید که دمای گفته شده یعنی ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی گراد، بهینه ترین و بهترین درجه کولرگازی در فصل زمستان به شمار می آید.
  • در دمای گفته شده بدن انسان در حالتی قرار می گیرد که سرما و گرما را متوجه نخواد شد.
  • اگر محیط شما به اندازه کافی خنک و یا گرم نبود، بدون آن که درجه کولرگازی را تغییر دهید، می توانید با فشردن دکمه Turbo که بر روی ریموت کنترل کولرگازی تعبیه شده است، قابلیت شرمایش و گرمایش کولرگازی را سریع تر کنید.
  • با انتخاب این روش، در مدت زمانی کم تر کولرگازی بر روی تنظیمات دمایی که شما مشخص کرده اید، قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این کار را با وزش باد سریع انجام خواد داد. پس از مطبوع سازی هوا با درجه تعیین شده، کولرگازی به تنظیمات اولیه خود باز خواهد گشت.

نتیجه گیری از تنظیم بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولرگازی در زمستان و تابستان

در مطلب بررسی تنظیم بهترین دما برای گرمایش و سرمایش کولرگازی در زمستان و تابستان، به نکاتی حائز اهمیت پرداختیم.

توجه داشته باشید که باید برای استفاده بهینه و وارد کردن فشار کم تر به کمپرسور، نکات گفته شده را یک به یک رعایت کنید. در غیر این صورت با هزینه های عیب یابی کولرگازی و تعمیر و حتی تعویض کمپرسور رو به رو خواهید شد.

به شما توصیه می کنیم در صورت بروز هر گونه سوال و نیاز به سرویس سالیانه برای فرآیند بهتر کولرگازی، می توانید با نمایندگی تعمیرات کولرگازی هوم کارا در تماس باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.