تلویزیون ۵۵ اینچ ۴K منحنی سامسونگ مدل ۵۵NU7950 | NU7950

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

توضیحات

صفحه‌ نمایش تلویزیون سامسونگ ۵۵NU7950 نیز مانند نمایشگرهای سونی و ال جی از استاندارد تصویر HDR به خوبی پشتیبانی می کند به صورتیکه اگر بخواهید با صحنه های طبیعی بر روی نمایشگر رو به رو شوید، استاندارد HDR این کار را انجام می دهد. در واقع HDR یا همان محدوده دینامیکی بالا موجب تفکیک پذیری رنگ ها می‌شود و با تجزیه و تحلیل آنها کاری می کند تا هر صحنه را زنده، دقیق و واضح مشاهده کنید. همچنین امکان بالا بردن روشنایی تصویر به کمک استاندارد HDR میسر می باشد به شیوه‌ای که اگر نمایشگر را ببینید، هر برنامه به صورت زنده و واقعی از جلوی چشم گذر خواهند کرد.

تصویر در تلویزیون NU7950

تصویر هر چه با کیفیت تر باشد تاثیر زیادی را در جذابیت تلویزیون و انتخاب آن توسط کاربران می گذارد. کیفیت تصویر با رزولوشن بیان می شود. این تلویزیون کیفیت تصویر ۴K UHD را دارد یعنی در صفحه نمایش آن از تعداد ۸ میلیون پیکسل در صفحه نمایش استفاده شده است که هر پیکسل و یا هر دسته از آنها جزئی از تصویر را ارائه می دهد. از آنجا که هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد نمایش تصویر با کیفیت تر خواهد بود و جزئیات بیشتری را می توان مشاهده کرد، کیفیت تصویر ۴K با تعداد ۸ میلیون پیکسل حداکثر جزئیات را ارائه می دهد. ویژگی های دیگری نیز هستند که در ارئه تصویر نقش اساسی دارند که آن هم پردازنده و نور پردازی تلویزیون است. تصویر در این تلویزیون بسیار شفاف و روان ارائه می شود و کمتر نویز و بلور در تصاویر آن دیده می شود.

بیشتر بخوانید:تلویزیون ۵۵ اینچ Full HD منحنی سامسونگ مدل ۵۵N6950 | N6950

طراحی منحنی یا خمیده در تلویزیون NU7950

در تلویزیون هایی که وارد بازار می شوند دونوع طراحی صفحه نمایش وجود دارد. تلویزیون های یا با طراحی صفحه نمایش تخت و یا با طراحی صفحه نمایش منحنی یا خمیده وارد بازار می شوند. هر کدام از این نوع طراحی ها مخاطبان خاص خود را دارند. شرکت سامسونگ بیشتر از برند های دیگر، تلویزیون منحنی را روانه بازار می کند. ویژگی هایی چون زاویه دید و یا عمق نمایش داده در تلویزیون بسیار حائز اهمیت هستند و می توانند در تصویر نقش اساسی را ایفا کنند. تلویزیون منحنی از یک طرف یعنی طرف نزدیک به کاربر زاویه دید پایین و از طرف دورتر زوایه دید بیشتر دارد. عمق نمایش داده در تلویزیون ۸۹۹۵ برابر با ۸ بیت است و برای اکثر تلویزیون های سامسونگ از این میزان عمق یا Bit Depth استفاده شده است.

صفحه نمایش NU7950

صفحه نمایش ی VA یک نوع صفحه نمایش میان رده است که قابلیت های آن مزیت های خاص خود را دارد. VA از Vertical Alignment برگرفته شده است و به معنی آرایش عمودی پیکسل ها است. به واسه آرایش عمودی پیکسل ها نور کمتری از برد LED از پیکسل ها گذر می کند که کارایی نمایش تصویر را افزایش می دهد، اما همین امر موجب کاهش زاویه دید در تلویزیون ها شده است.  خصوصیت بارز این نوع از صفحه نمایش ها کنتراست بالا و نمایش رنگ های تیره است. شرکت سامسونگ در تلویزیون های کیولد و ال ای دی خود از صفحه نمایش های VA استفاده می کند، اما به دلیل زاویه دید کم، در گوشی های همراه نوت بوک ها و… استفاده نمی شود. تصویر زیر ارایش پیکسلی در صفحه نمایش VA را نشان می دهد:

رابط هوشمند تلویزیون NU7950

دسترسی راحت به منوی تنظیمات و اپلیکیشن‌های مخصوص تلویزیون را فراهم می‌کند. می‌توانید با استفاده از این رابط هوشمند، فایل‌های تصویری بسیار گسترده و متنوعی از منابع گوناگون در تلویزیون خود داشته باشید. می‌توانید با پرداخت هزینه و عضویت در حساب‌کاربری سامسونگ از انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بهره‌مند شوید. پردازنده‌ی آن چهارهسته‌ای است و نقش بسیار مفیدی در پردازش تصویر ایفا می‌کند. وجود مرورگر اینترنت باعث می‌شود بتوانید صفحات مورد‌علاقه‌ی خود را در صفحه‌نمایش ۵۵ اینچی ببینید. برای این مدل، گیرنده‌دیجیتال داخلی در نظر گرفته شده است. این قطعه باعث می‌شود تنها با اتصال یک آنتن به تلویزیون خود قادر به دریافت تمامی شبکه‌های صداوسیما باشید.

تکنولوژی Auto Depth Enhancer

تقویت کننده خودکار، تکنولوژی جدیدی است که کمپانی سامسونگ در تلویزیون های منحنی خود با رزولوشن UHD استفاده کرده است. این تکنولوژی به بیننده امکان می دهد که تصویری بسیار نزدیک به تصاویر تلویزیون های سه بعدی را مشاهده کند با این تفاوت که از عینک های سه بعدی استفاده نمی کند. سیستم افزایش عمق خودکار تصویر  به صورت صفحه به صفحه با تصاویر کار می کند.

تمام بخش های تلویزیونهای سامسونگ در راستای اجرای تکنولوژی تقویت کننده خودکار تصویر کار می کنند. تلویزیون های سامسونگ با استفاده از پردازشگرهای Quad Core هر یک از صحنه ها را با دقت تجزیه و تحلیل می کند و نتیجه آن تصویری بسیار نزدیک به نمای سه بعدی است و بیننده از تماشای چنین تصویری که به صورت منحصر به فردی با صوت همراه است لذت ببرد. در کل هدف از تکنولوژی تقویت خودکار تصویر در تلویزیونهای سامسونگ این است که برای بیننده تجربه ایی جذاب ایجاد کند و تماشای فیلم تبدیل به یک ماجراجویی واقعی شود و به صورت خاطره ایی ماندگار در ذهن تماشاگر حک شود.

Smart Hub

همه چیز را در یک مکان مشاهده کنید. One Depth یک محتوای متنوع را برای شما در یک صفحه جمع آوری می کند. دسترسی آسان به ارائه دهندگان محتوای مختلف و بررسی پیش نمایش تصویر قبل از اینکه به دنیای شگفت انگیز آن بروید.

مشخصات تلویزیون NU7950

صفحه نمایشسایز صفحه                        ۵۵ اینچ

تکنولوژی صفحه                   LED

نوع صفحه                         خمیده

تصویر

کیفیت تصویر                     Ultra HD – ۴Kرزولوشن                         ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰HDR                              دارد

نسبت تصویر                    ۱۶:۹قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر   دارد

سایر توضیحات تصویر

– قابلیت Mega Contrast– قابلیت افزایش عمق خودکار– قابلیت Auto Motion Plus

صداسیستم صوتی                     ۲ کاناله

تعداد بلندگوها                       دو عدد

توان خروجی کلی صدا             ۲۰ وات

توان هر بلندگو                       ۱۰ وات

محل قرارگیری بلندگوها           بالای قاب

استانداردهای صوتی               Dolby Digital Plus , DTS

سایر توضیحات صدا– قابلیت Multiroom Link

امکاناترابط هوشمند                           دارد

نوع رابط هوشمند                      Smart Hub

پردازنده                                   چهار هسته‌ای

مرورگر اینترنت                           دارد

بازی                                        قابل نصب

اپلیکیشن                                 قابل نصب

گیرنده دیجیتال                           دارد

تیونر                                        DVB-T

سایر امکانات– پشتیبانی از ماشین زمان (Time Shift)– دارای قابلیت ضبط برنامه (PVR)– پشتیبانی از EPG– پشتیبانی از زیرنویس– راه‌های ارتباطی: DLNA – Mirroring

درگاه های ارتباطی

درگاه USB                                 دارد

تعداد درگاه‌های USB                   دو عدد

درگاه HDMI                              دارد

تعداد درگاه های HDMI                سه عدد

کامپوزیت (Composite)                دارد

تعداد رابط کامپوزیت (Composite)   یک عدد

کامپوننت (Component)               دارد

تعداد رابط کامپوننت (Component)  یک عدد

اتصال بی‌سیم (Wi-Fi)                 دارد

بلوتوث                                     دارد

پورت شبکه (LAN)                      دارد

ورودی آنتن                                دارد

خروجی صدای دیجیتال                 دارد

نوع خروجی صدای دیجیتال            اپتیکال

ریموت کنترل

ریموت کنترل                         دارد

سایر توضیحات ریموت کنترل

– مدل TM1750A

سایر توضیحات

نوع پایه                          رومیزی

قابلیت اتصال به دیوار         دارد

اقلام همراه– کابل برق– دفترچه راهنما– ریموت کنترل هوشمند

سایر توضیحات– ابعاد تلویزیون بدون پایه: ۹.۷ × ۷۱.۴ × ۱۲۳.۲ سانتی‌متر– وزن تلویزیون بدون پایه: ۱۶.۹ کیلوگرم– ابعاد تلویزیون با پایه: ۳۳.۴ × ۷۸.۴ × ۱۲۳.۲ سانتی‌متر– وزن تلویزیون با پایه: ۱۸.۸ کیلوگرم

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.