تلویزیون ۴۹ اینچ ۴K ال جی مدل ۴۹UJ69000 | UJ69000Gl

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

توضیحات

صفحه نمایش “IPS ۴K 49
نوع نور پس زمینه Direct
HDR Active HDR
قابلیت ارتقا کیفیت دارد
سیستم عامل webOS 3.5

تلویزیون UJ69000Gl از مدرنترین تلویزیون های ساخت LG می باشد، استفاده از نور پس زمینه Direct و پنل IPS و پشتیبانی از HDR شاهد این ادعاست.

انواع صفحه نمایش در تلویزیون ها

در تلویزیون تصاویر بر روی صفحه نمایش ارائه می شود و در حال حاضر از ۳ نوع صفحه نمایش در تلویزیون ها استفاده شده است. این صفحه نمایش ها شامل صفحه نمایش IPS، VA و TN هستند که هر کدام از آنها در ارائه تصویر ویژگی های خاص خود را دارند. صفحه نمایش از پیکسل تشکیل شده است که جنس این پیکسل ها از کریستال مایع است و به همین دلیل به آنها LCD یا Liquid Crystal Display می گویند.

بیشتر بخوانید:تلویزیون ۴۹ اینچ ۴K نانوسل ال جی مدل ۴۹SJ80000GI

در صفحه نمایش IPS از شرکت های بزرگ تولید کننده تلویزیون یعنی شرکت ال جی به صورت اختصاصی از این صفحه نمایش استفاده می کند و ویژگی های بارز این صفحه نمایش موجب فروش زیاد تلویزیون های ال جی شده است.  IPS مخفف In-Plane Switching  است ، اما عملکرد اینگونه صفحه نمایش ها به چه صورت است؟ روشنایی صفحه و تولید و باز نشر رنگ در صفحه نمایش های IPS در رده بالایی قرار می گیرد. مزیت های صفحه نمایش IPS را در زیر آورده ایم:

۱- اکثرا تا ۱۶۸ هرتز را پشتیبانی می کنند

۲- زمان پاشخگویی ۴ میلی ثانیه را دارند

۳- زاویه دید بالایی دارند

۴- تولید و باز نشر رنگ در آن زیاد است مخصوصا در انواع اولد

۵- قرار گیری پیکسل ها در صفحه نمایش IPS افقی می باشد.

فناوری True Color Accuracy

یکی از فناوری های پیشرفته ای که موجب خلق تصاویر طبیعی می شود، فناوری True Color Accuracy می باشد. این فناوری کوچکترین رنگ را به صورت دقیق منعکس می کند تا رنگ های واضح تر، غنی تر و واقع گرایانه تری ارائه شود. همچنین در تلویزیون هایی با این قابلیت، مشکل مخلوط شدن رنگ‌ها به هنگام ارائه تصاویر رنگی به وجود نمی‌آید. فناوری True Color Accuracy باعث می‌شود تا رنگ‌ها با کوچک‌ترین جزئیات و به نحوی دقیق برای بینندگان ارائه شود به علاوه کاربران توسط این فناوری می‌توانند نظاره‌گر صحنه‌هایی غنی‌تر و طبیعی‌تر و پر طراوت و رنگارنگ باشند.  دقت رنگ یک تلویزیون بر تمام ویدئوهایی که توسط آن پخش می شود تأثیر می گذارد.

۴K Active HDR برای نمایش جزئیات باور نکردنی
۴K Active HDR مشخصه ای برای بهینه سازی هر صحنه، ارائه جزئیات ظریف و رنگ با خلوص زیاد است.  فناوری multi-HDR، از جمله HDR10 و HLG، همراه با تکنولوژی تنظیم صحنه به صحنه تصاویر (dynamic scene-by-scene )، به شما اجازه می دهد تا از هر گونه کیفیت ویدیو با کیفیت HDR به طور شگفت انگیزی لذت ببرید. وضوح بالای تصاویر تلویزیون ال جی به کمک رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل که چیزی بیش از ۸ میلیون پیکسل هستند، هر کدام کاری می‌کنند تا واقعیت‌ها را بر روی نمایشگر تلویزیون ال جی به اجرا در بیاورند. به عبارتی همراه با این کیفیت نه تنها بابت کیفیت تصویر عالی نگرانی نخواهید داشت؛ بلکه در عین حال نیز به کمک قابلیت افزایش کیفیت تصویر یا همان ۴K Upscaler هر نوع برنامه‌ای را بدون توجه به کیفیت آن و حتی پایین ترین کیفیت در حد کوالتی تصویر ۴K به معرض نمایش می‌گذارد.

نور پس زمینه در تلویزیون UJ69000 

نور پس زمینه در تلویزیون ها یکی از اجزای اصلی در ساخت و کاربرد تلویزیون است. نور پس زمینه نقش اساسی در ارائه و نمایش تصویر و حتی بهبود کیفیت تصویر دارد. نورپس زمینه توسط لامپ های LED  که بر روی بردی در پشت صفحه نمایش سوار می شوند ارائه می شود که در همه تلویزیون های موجود در بازار به استثنای تلویزیون های اولد وجود دارد. نور پس زمینه به واسطه آرایش لامپ های LED تاثیرات متفاوتی بر روی کیفیت تصویر ایجاد می کند.  بر اساس آرایش لامپ های موجود در پشت تلویزیون ، نور پس زمینه به انواع مختلف Direct LED ، Edge LED تقسیم بندی می شود. اگر لامپ های LED در سراسر صفحه نمایش آرایش داده شوند( همان Direct ) صفحه نمایش ضخیمتر بوده و با توجه به تعداد بیشتر لامپ های LED مصرف انرژی بیشتر می شود ولی در عوض کیفیت تصاویر نمایشی بهتر می شود.

فناوری Local Dimming در تلویزیون UJ69000Gl 

فناوری Local Dimming باعث می شود که روشنایی در LED، بصورتی کنترل شود که قرار گرفتن روشنایی و تاریکی در کنار هم بدون اینکه روی هم تاثیر بگذارند، امکان پذیر باشد. به این ترتیب روشنایی در قسمت های مختلف LED بصورت جدا قابل کنترل می باشند. در صورتی که تعداد نقاط قابل کنترل نور در صفحه زیاد باشد، کیفیت در این تلویزیون ها نیز بالا تر می باشد اما مشکلی که در Local Dimming مطرح می باشد، Blooming  یا درز نور است. Blooming باعث تاثیر نور نقاط روشن بر تیره میشود، به این ترتیب نور از نقاط روشن به تاریک درز می کند و منجر به کاهش عمق تاریکی نقطه های تاریک می شود.

در تصویر بالا یک نمایشگر را در دو حالت مشاهده می کنید. در حالت اول (سمت راست) مشاهده می شود که نور ماه به قسمتهایی از صفحه نمایش نفوذ کرده و تحت تاثیر قرار داده است اما اگر همین تصویر را بر روی یک تلویزیون با فناوری Local Dimming (سمت چپ) به نمایش بگذارید، مشاهده می کنید که اثری از تاثیر نور ماه بر روی سایر قسمتهای صفحه نمایش بسیار کمتر شده است. با استفاده از این فناوری کنتراست به صورت پیشرفته تنظیم می شود و صحنه هایی با رنگ های واقعیتر ایجاد می شوند؛ عمق موجود در تصاویر و فراز و نشیب های ان به خوبی نمایان خواهند شد. علاوه بر کنترل نور نقطه ای، میزان روشنایی به صورت محدوده ای نیز کنترل خواهد شد. این سبب می شود نقاط تاریک و روشن کاملا قابل تفکیک باشند و تصاویر زنده تر را ایجاد خواهد کرد.

صدای ULTRA Surround

صدای Surround صدایی همه جانبه است که دارای جزئیات زیادی از صدای ارائه شده توسط تلویزیون است. هر چه میزان کانال های صوتی افزایش پیدا کند به مراتب کیفیت صدا و جزئیات آن افزایش می یابد. صدا سوراند را می توان با بیشتر از ۳ عدد اسپیکر دریافت کرد.

طراحی زیبا و کاملا مدرن

تلویزیون ۴۹ اینچ فورکی مدل ۴۹UJ69000 است این تلویزیون با دارا بودن طراحی شیک و دیزاین جذاب یک تلویزون کاملا مشتری پسند به حساب می اید . دارا بودن حاشیه استیل نقره ای و قاب باریک آن از جذابیت های  خاص این تلویزیون به شمار می اید. همچنین پایه هلالی و قوس ان که براحتی بر روی هر سطحی قرار می گیرد از دیگر جذابیت این تلویزیون است .این تلویزون با دارا بودن بدنه ای فوق العاده باریک و چیدمان منظم ورودی و خروجی های ان و همچنین دارا بودن کنترل هوشمند ان یک تلویزیون کامل برای استفاده است .قابلیت نصب به دیوار با یک براکت دیواری در کنار ان دیزاین و دکوری شیک تری را برای استفاده کننده به ارمغان می اورد.

مشخصات کامل تلویزیون ۴۹UJ69000Gl صفحه نمایش

سایز صفحه                 ۴۹ اینچ

تکنولوژی صفحه           LED

نوع صفحه                   تخت

تصویر

کیفیت تصویر                     Ultra HD – ۴Kرزولوشن                         ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰HDR                              دارد

نسبت تصویر                   ۱۶:۹

قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر     دارد

سایر توضیحات تصویر

  • قابلیت HDR10
  • دارای زاویه‌دید وسیع
  • دارای پنل IPS
  • نرخ به‌روزرسانی ۵۰هرتز
  • قابلیت Wide Color Gamut
  • دارای موتور Color Master
  • دارای دقت رنگ واقعی – True Color Accuracy

صدا

تعداد بلندگوها                 دو عدد

توان خروجی کلی صدا      ۲۰ وات

توان هر بلندگو                 ۱۰ وات

محل قرارگیری بلندگوها     پایین قاب

استانداردهای صوتی         Dolby Digital , DTS , Clear Voice III , Ultra Surround , Clear Voice

سایر توضیحات صدا

  • دارای حالت هوشمند صدا
  • مجهز به Magic Sound Tuning

امکانات

رابط هوشمند            دارد

نوع رابط هوشمند      WebOS 3.5

پردازنده                   چهار هسته‌ای

مرورگر اینترنت          دارد

بازی                       قابل نصب

اپلیکیشن                 قابل نصب

گیرنده دیجیتال           دارد

تیونر                        DVB-T2

درگاه های ارتباطی

درگاه USB                       دارد

تعداد درگاه‌های USB          دو عدد

درگاه HDMI                    دارد

تعداد درگاه های HDMI     چهار عددکامپوننت (Component)    دارد

تعداد رابط کامپوننت (Component)      یک عدد

اتصال بی‌سیم (Wi-Fi)      دارد

بلوتوث                           دارد

پورت شبکه (LAN)           دارد

ورودی آنتن                     دارد

خروجی صدای دیجیتال      دارد

نوع خروجی صدای دیجیتال  اپتیکال

خروجی هدفون               دارد

ریموت کنترل

ریموت کنترل          دارد

باتری                   دارد

سایر توضیحات

نوع پایه                         رومیزی

قابلیت اتصال به دیوار        دارد

اقلام همراه

  • ریموت کنترل
  • کابل برق
  • دفترچه راهنما

ابعاد تلویزیون بدون پایه              ۵.۷ × ۶۴.۵ × ۱۱۰.۱ سانتی‌متر

وزن تلویزیون بدون پایه              ۱۲ کیلوگرم

ابعاد تلویزیون با پایه                  ۲۷.۹ × ۷۰.۵ × ۱۱۰.۱ سانتی‌متر

وزن تلویزیون با پایه                  ۱۳ کیلوگرم

امکان Screen Mirroring          دارد

امکان SIMPLINK                   دارد

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.