تعمیر یخچال به دلیل کامل بسته نشدن در آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

اگر در یخچال به درستی بسته نمیشود، مشکل میتواند از درز لاستیکی در یخچال باشد که باعث بسته شدن در میشود یا از لولاهای یخچال باشد. جهت بررسی علت بسته نشدن در یخچال ابتدا کاغذ نازکی را بین یخچال و درز لاستیکی در یخچال وارد کنید و سپس آن را بیرون بیاورید. اگر وارد و خارج کرد کاغذ به آسانی انجام شد مشکل احتمالاً از درز لاستیکی بوده و باید نسبت به تعویض لاستیک درب اقدام کنید.

برای خرید درز لاستیکی یخچال باید مدل یخچال را بدانید. میتوانید از طریق دفترچه راهنما یخچال، مدل آن را بفهمید. اگر دفترچه راهنما یخچال را ندارید ممکن است مدل آن روی در یا کنار یخچال نوشته شده باشد. میتوانید از مغازه ای که یخچال را خریده اید یا فاکتور خرید نیز مدل آن را بفهمید.

بعد از خرید درز لاستیکی برای تعمیر یخچال باید درز لاستیکی را مدتی در آب گرم قرار دهید تا از حالت سفت درآید تا بتوانید آن را جای درز قبلی قرار دهید. جهت تعمیر یخچال بررسی کنید درز یخچال چطور بر روی در نگه داشته شده است. ممکن است درز یخچال با پیچ سفت شده باشد و باید پیچ ها را باز کرد. بعد از درآوردن درز لاستیکی باید محل نصب آن را تمیز کنید تا هنگام تعمیر یخچال درز جدید به خوبی بچسبد. برای چسباندن درز لاستیکی باید وسایل مورد نیاز جهت نصب آن را تهیه کنید. درز لاستیکی یخچال میتواند با چسب یا پیچ وصل شود. هنگام تعمیر یخچال و چسباندن درز پلاستیکی به آرامی و بدون عجله درز را بچسبانید تا به خوبی بچسبد.

بعد از چسباندن درز لاستیکی از این که تعمیر یخچال به درستی انجام شده و در یخچال بسته میشود، چند بار در یخچال را باز و بسته کنید تا از درست شدن آن اطمینان حاصل کنید.

تعمیر یخچال و بررسی لولاهای آن

  • ممکن است به علت سنگین بودن در یخچال به دلیل زیاد بودن مواد غذایی در آن، لولاهای یخچال مشکل پیدا کرده باشند و باعث بسته نشدن در یخچال شوند. به اکثر لولاها میتوان از بالا و پایین یخچال دسترسی داشت و ممکن است لازم باشد در یخچال را باز کنید تا به آن دسترسی داشته باشید.
  • شما میتوانید از بالای یخچال به پیچ های لولا دسترسی داشته باشید. با پیچ گوشتی دو سو یا چهار سو یا ابزار مناسب، همه پیچ های لولا را سفت کنید. بعد از این کار چند بار در یخچال را باز و بسته کنید تا از بسته شدن صحیح در یخچال اطمینان حاصل کنید.
  • بیشتر بخوانید:تعمیر کمپرسور یخچال چگونه است؟
  • بدین صورت شما میتوانید تعمیر یخچال و مشکل درست بسته نشدن در یخچال را خودتان بدون نیاز به تعمیرکار انجام دهید.
  • اگر نیاز به تعمیر لوازم خانگی دارید میتوانید با ما تماس بگیرید.

درب وسایل برقی در نگهداری سیستم عملکردی آن‌ها تاثیر مستقیم دارد. به همین دلیل یکی از اصلی ترین خدمات تعمیر و سرویس وسایل برقی در مواردی مثل، عیب یابی و تعویض لاستیک درب یا تعمیرات لولا و بست آن است. 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.