ترموفیوز یخچال چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ترموفیوز یخچال قطعه ایی است که در یخچال فریزر های بدون برفک قرار دارد و وظیفه ی آن تنظیم و کنترل هیتر المنت را عهده دار می باشد. و مانع ایجاد برفک در یخچال فریزر می شود ، به همین خاطر در نظر داشته باشید که ترموفیوز یخچال یا همان فیوز گرمایی از آتش سوزی در یخچال فریزر های بدون برفک متفاوت خودداری می کند. از معضلاتی که در یخچال های بدون برفک وجود دارد در این است که اواپراتوری که در جهت بالا مقرر است دچار انجماد و یا یخ زدگی می شود و به همین خاطر بخش زیرین دستگاه اصلا سرد نمی شود , حتی عملکرد موتور یخچال نیز نا بسامانی پیدا می کند , با این حال اگر شما یخچال را از برق بیرون نکشید و بعد آن را مجدداً متصل کنید طی مدتی کارکرد خودش را دارد اما بار دیگر موتور یخچال شما با مشکل رو به رو خواهد شد ، و شما باید در این قسمت قطعات ترمو دیسک و ترموفیوز و هیتر را کنترل و بررسی دقیق کنید زیرا احتمال احتراق و یا سوختن آن ها وجود دارد.
این نوع قطعه در یخچال هایی که از سیستم بدون برفک یا به اصطلاح نوفراست استفاده می کنند وجود دارد.
هم چنان وظیفه بررسی کردن دمای هیتر المنت بدون برفک را هم بر دوش دارد.
پایه ی کار ترموفیوز ها در یخچال نوفراست به این شکل است که در دمای معینی احتراق و یا سوخته می شود تا برای قسمت هیتر المنت دستگاه اختلالاتی پیش نیاید.
دمایی که در مورد کارکرد ترموفیوز ها وجود دارد از ۷۲ تا ۸۲ درجه سانتی گراد موجود می باشد.
در نظر داشته باشید در صورتی که اگر ترمو فیوز ها نباشند درصد احتمال آتش سوزی یخچال های بدون برفک بسیار زیاد می شود.
در قدیم ترموفیوز ها را در این جریان ها به کار نمی بردند.

بیشتر بخوانید:معرفی جاروشارژی ایستاده ناسا الکتریک مدل NS-2013

به خاطر این که یخچال ها حائز زمان بندیِ ۲۵ تا ۳۰ دقیقه ایی بودند و این زمان بندی سبب این می شود که المنت از مسیر جریان برق خارج بشود.
امروزه جدیداً آب كردن برفک يخچال تایمر در مسیر جریان برق قرار گرفته می شود.
البته که به صورت غیر فعال و تا موقعی که قسمت رله خانکی یا همان ترمودیسک به تایمر برای استارت کار پیام ارسال نکند المنت در همین مسیر از مدار باقی می ماند.
برای همین به خاطر این که از زیادتر شدن دما و بعضی خطرات خودداری شود قطعه ایی به نام ترموفیوز را برای دستگاه اعمال کرده اند.
روش کنترل و تنظیم کردن ترمو فیوز امکان این را دارد که به صورت دستی و یا اتوماتیک باشد.
برای بالابردن امنیت دستگاه ها از ترموفیوز ها در دمای های متفاوت بهره برداری می شود.
مطلوب است در نظر داشته باشید که این نوع قطعه علاوه بر در تعمیر یخچال و همین طور در ماشین هایی مانند لباس شویی ، سشوار و غیره نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود.
در صورتی که دمای یک وسیله الکتریکی بالا رفته می شود با ابتکار عمل ترموفیوز از دستگاه مراقبت و به عمل می آید.
کارکرد این نوع قطعه در مورد حرارت گرمایی که کنترل نشده است و یا بیش از حد است برابر می باشد عیب یابی این نوع قطعه در یخچال فریزر
در قسمت بالا با فیوز حرارت گرمایی یا همان ترموفیوز کامل آشنا شدید.
اگر برای ترموفیوز معضل و یا مشکلی رخ بدهد به عنوان مثال دچار احتراق و یا سوختگی می شود و به دلیل نوع رابطه ایی که با هیتر المنت دارد که این رابطه از نوع سری است ، جریان برق قطع خواهد شد و در نهایت مشکل کم شدن سرمای داخلی یخچال و هم چنان ایجاد برفک را خواهیم داشت.
به همین خاطر در صورت آتش سوزی این قطعه به عوض کردن آن حتما اعمال کنید.
ترموفیوز ها سبب آب شدن برفک ها می شوند.
با مقرر کردن ترموفیوز در سیستم یخچال های بدون برفک به همین خاطر است که از احتراق خودداری کند.
بنابراین برای انتخاب ترموفیوز باید کیفیت را مدنظر قرار داد.
بعضی اوقات کارشناس هایی هستند که در فضل تعجب ترموفیوز یخچال را از مسیر جریان برق خارج می کنند و متناسب به آن بی تفاوت هستند که این اقدام احتمال احتراق را بالا می برد.
با در نظر گیری به این نکته الزامی است که ترمودیسک را نباید به هیچ عنوان جایگزینی برای ترموفیوز استفاده کرد.
اتصال ترموفیوز باید معمولی باشد به عبارتی دیگر اتصالش باید حتما کوتاه باشد. چه مشکلاتی در یخچال فریزر مربوط به ترموفیوز است
اگر موردات زیر برای یخچال فریزر شما هم پیش می آید باید از ترموفیوز یا همان فیوز حرارت گرمایی کنترل و بررسی شود ، البته باید در نظر داشته باشید که قطعات دیگر هم هنگام پیدایش این مشکلات نیاز به بررسی دقیق دارد که در این مطالب تنها به ترموفیوز اشاره کرده ایم.

اگر یخچال فریزر شما برودت و یا همان سرمای خود را از دست بدهد باید فیوز حرارت گرمایی هم در کنار دیگر قطعات بررسی شود.
اگر یخچال فریزر شما برفک می زند ؛ ترموفیوز هم باید دقیق کنترل شود.
اگر یخچال فریزر شما عمل یخ زدایی یا همان برفک زدایی را انجام نمیدهد ، ترموفیوز هم باید دقیق کنترل شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.