بررسی تخصصی بهترین تلویزیون های ۲۰۲۰

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

با رسیدن سال جدید برندهای معتبر و معروف طیفی وسیع از محصولات صوتی و تصویری جدید با امکانات خلاقانه و به روز را به بازار عرضه می کنند. این کمپانی ها در بازار رقابتی محوصلات صوتی و تصویری برای به دست آوردن بیشترین سهم فروش و جذب مشتری بیشترین تلاش را می کنند.

تلویزیون ها بخشی وسیع از این بازار را به خود اختصاص داده اند. پیشرفت های زیاد سال های اخیر این دستگاه های الکترونیکی موجب نزدیک شدن رقابت و انتخاب بین آن ها شده است. این پیشرفت ها تا جایی بوده اند که تلویزیون های تولیدی جدید فاصله ی کمی تا بی نقص بودن دارند.

در این مطلب در مورد بهترین تلویزیون های ۲۰۲۰ صحبت کرده و به بررسی تخصصی هریک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

وقتی می گوییم بهترین منظور چیست؟

در این مقاله نه قصد بررسی و نقد تبلیغاتی داریم و نه در مورد مشخصات کاغذی تلویزیون ها صحبت می کنیم بلکه بهترین ها را انتخاب کرده ایم. مهمترین فاکتور در انتخاب این بهترین ها عبارت است از نسبت قیمت به کارایی و کیفیت که اصطلاحا MPP نام دارد. MPP مخفف عبارت Money Per Performance می باشد. تیم فنی مدت ها با دقت تمام همه ی این مدل ها را بررسی و آزمایش کرده و با توجه به نیاز کاربران موجود در داخل کشور بهترین ها را برشمرده و معرفی کرده اند.

بهترین تلویزیون های ۲۰۲۰

  • تلویزیون اولد سونی مدل A9F

شاهکاری تمام عیار از سری مستر. طراحی زیبای این تلویزیون آن را تبدیل به یک اثر هنری کرده است علاوه بر ظاهر زیبا A9F مجهز به قدرتمندترین چیپ تصویر دنیا می باشد. این چیپ تصویر X1 Ultimate Master Series است که بهینه سازی شده و کیفیت تصویری ارائه می دهد که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

 از نمایشگر اولد ال جی استفاده کرده است اما صفحه نمایش آن طیف رنگی وسیع و شفافیت فوق العاده ای نسبت به ال جی دارد. این کیفیت و شفافیت ۵۰ درصد برتر از بهترین تولید ال جی است. این اثر هنری ژاپنی کمی گران قیمت است. پشتیبانی از استانداردهای جدید و ورودی کمی صعف دارد.

سیستم صوتی مجهز به سیستم واقعیت مجازی است که ۸ درایور صدا دارد در نتیجه کیفیت صوتی فوق العاده خواهد بود. این ۸ درایور محتوا محور بوده و ارتباطی مستقیم با هوش مصنوعی دارند. محتوا محور یعین وقتی صدا دیالوگ از نمایشگر پخش می شود صدا به طور دقیقی از همان ناحیه شنیده خواهد شد.

موضوع جالب تر لرزش نمایشگر در هنگام تولید صداست گویی خود صفحه نمایش تولید صدا را در تعامل با درایورها انجام می دهد. این تلویزیون بالارده فوق العاده با کیفیت بوده و محصولی منحصر به فرد است. به جرأت می توان گفت از نظر کیفیت ساخت فناوری تصویر بهترین تلویزیون موجود در بازار است.

  • تلویزیون اولد ال جی مدل C9

این تلویزیون نزدیکترین تلویزیون به مرز بی نقص ترین ها است.از تمامی ورودی ها و استانداردها پشتیبانی می کند. طراحی زیبا و مدرن هر بیننده ای را به خود جذب می کند. نمایشگر اولد آخرین نسخه ی تکامل یافته ی این پنل است و سیستم صوتی بی نهایت با کیفیت بوده و قدرت فوق العاده ای دارد.

سیستم عامل خاص با استفاده آسان، سرعت پاسخدهی سریع و تأخیر ورودی در تمامی ورودی ها فوق العاده پایین می باشند. قیمت نهایی این تلویزیون بسیار بالاست و محصولی برای افراد بلند پرواز و خاص پسند است. استاندارد دالبی ویژن به قدری محتوا را با کیفیت نمایش می دهد که هر بیننده ای مبهوت کیفیت تصویر آن می شود.

پنل اولد به دلیل نداشتن نور پس زمینه رنگ مشکی را عمیق و یکنواخت نمایش می دهد در نتیجه کنتراست بی نهایت خواهد بود. چیپ تصویر A9GEN2 مدل ارتقاء یافته ی A7 می باشد که برتری هایی نسبت به آن دارد. درک محتوای پیکسل به پیکسل با این چیپ فوق العاده شده و از نظر کیفی ارتقاء یافته است. به جرأت می توان گفت بی نقص ترین تلویزیون اولد موجود در بازار در حال حاضر C9 است.

بهترین تلویزیون های پرچمدار | بی‌نظیر در همه‌چی

  • تلویزیون سامسونگ مدل Q80R

عملکرد و کیفیت نهایی پخش این تلویزیون فوق العاده است. سامسونگ در این تلویزیون از فیلتر زاویه دید استفاده کرده بنابراین زاویه دید آن نسبت به مدل های مشابه مانند سونی X9500G بسیار بهتر است. نمایشگر کوانتومی رنگ های بی نظیری دارد و نوردهی موضعی دقیق تر می باشد.

پشتیبانی از انواع ورودی ها از دیگر ویژگی های ان است. موشن سریع و روان بوده و قیمت نسبت به کیفیت و عملکرد در بین محصولات سامسونگ فوق العاده بالاست. تصویر در برخی محتواها و تصاویر واضح و شفاف نیست اما از جوانب دیگر بسیار قدرتمند می باشد.

این تلویزیون از +HDR10 پشتیبانی می کند اما از دالبی ویژن HDR پشتیابنی نمی کند. Q80R یکی از بی نقص ترین های بازار است.

  • تلویزیون اولد سونی مدل X9500G

X9500G غوغا کرده. این تلویزیون در میان سری X مجهز به بهترین چیپ تصویر X1 Ultimate می باشد. نمایشگر بهترین کیفیتی که چشم قادر به دیدن آن است را نمایش می دهد. پنل از نوع VA بوده و بکلایت FALD دارای ۴۸ نقطه نوری می باشد. این ویژگی ها در کنار کنتراست فوق العاده کیفیت تصویر عالی به نمایش می گذارد به خصوص زمانیکه از اویه مستقیم به تلویزیون نگاه می کنید.

نمایشگر با روشنایی۱۳۸۰ نیت جزو درخشان ترین نمایشگرها است که با همکاری چیپ تصویر شیب رنگ را به دقیق ترین حالت ممکن نمایش می دهد در نتیجه جزئیات فوق العاده ای قابل مشاهده خواهند بود. تُن رنگ نیز بسیار عالی و در صحیحی ترین حالت ممکن است.

نوع ارتقاء یافته ی چیپ مرکزی پردازشی Media Tesk 5893 در این تلویزیون به کار برده شده است. رم اجرایی در سری ۹ دو گیگ بود که در X9500G چهار گیگی می باشد. سیستم عامل اندروید ۸ فوق العاده عالی بوده و امکانات زیادی دارد. استفاده از این رابط کاربری بسیار آسان است که متفاوت تر از نسخه های قبلی می باشد.  تکنولوژی زاویه گسترده در این تلویزیون به کار برده شده که زاویه دید را بهبود بخشیده اما نه به اندازه ی نمونه های ۷۵ و ۸۵ اینچی زیرا در این نمونه ها فیلتر زاویه دید به کار برده شده است.

چیپ تصویر X1 مجهز به هوش مصنوعی و درک عمیق پیکسل به پیکسل می باشد که توانایی نمایش محتواهایی با کیفیت کمتر از اچ دی را دارد. این چیپ پس از اینکه محتوا و پیکسل را درک کرد میلیون ها تکسچر ربا کیفیت فوق العاده ایجاد کرده و بافت های تار را با کیفیت تر خواهد کرد. در بالای تلویزیون دو درایور وجود دارد. سیستم صوتی قابلیت پشتیبانی از استاندارد دالبی اتموس را نیز دارد.

زمان پاسخگویی ۹ میلی ثانیه است. این زمان سریع یعنی هیچگونه هاله و سایه ای در هنگام پخش محتواهای ورزشی و سریع وجود ندارد. تأخیر ورودی بی نظیر باعث شده که این تلویزیون از نظر کیفیت منحصر به فرد باشد. ریموت کنترل پیشرفته تر، با کیفیت تر، سبک تر و ظاهر زیباتری دارد.

  • تلویزیون سامسونگ مدل Q6FN

پنل VA با کنتراست فوق العاده باعث می شود که عملکرد پخش فیلم نمایش عالی باشد همچنین رنگ مشکی یکنواخت و عمیقی ارائه می دهد. این رنگ مشکی چند برابر بهتر از بهترین نمونه های IPS می باشد. نانو ذرات موجود در پنل طیف و حجم رنگ ها را به مقدار بسیار زیادی افزایش می دهند. کنتراست بالا و روشنایی عمومی فوق العاده است.

پخش فیلم و محتوای بی کیفیت با چیپست کوانتومی عالی خواهد بود و توجه هر بیننده ای را جلب می کند. سیستم عامل تایزن از فرمت های مختلف پشتیبانی می کند. علاوه بر این بسیاری از برنامه های کاربردی در دسترس هستند که می توان به راحتی آن ها را دانلود و نصب کرد. کالیبراسیون و تنظیمات مربوط به تصویر بسیار آسان هستند.

تمامی ورودی های گیمینگ و ۱۲۰ هرتز توسط Q9FN پشتیبانی می شوند. نرخ نوسازی نیز مجهز به استاندارد AMD می باشد. جهت اعمال تنظیمات خودکار شناسایی خودکار ورودی گیمینگ را دارد. این تلویزیون تلفیقی از امکانات آپدیت شده و پنلی با کیفیت می باشد.

  • تلویزیون ال جی مدل SM9000

SM8600 تکامل یافته و تبدیل به SM9000 شده است. این تلویزیون مزایای نمونه ی قبلی را دارد اما تفاوت هایی نیز دارد که غیر قابل چشم پوشی هستند. نوع بکلایت اولین تفاوت این دو تلویزیون است. SM9000 سه برابر روشن تر از SM8600 می باشد، کنترل نوری دقیق تر و نشت و هاله ی نوری کمتر همچنین کنتراست بیشتری دارد.

تفاوت دوم در سیستم صوتی است. این تلویزیون دارای ۲۰ وات ووفر و باند فوق العاده قدرتمندی است و تجربه ای بی نظیر در اختیار کاربر قرار می دهد. سومین تفاوت در ورودی ها است. SM9000 نرخ نوسازی متغیری داشته و از نسل جدید HDMI نیز پشتیبانی می کند. صدا ده برابر با کیفیت تر شده که می تواند آن را به ساندبار و سایر سیستم های صوتی انتقال دهد.

از دستیار هوشمند الکسا آمازون پشتیبانی می کند و مجهز به چیپ هوشمند آلفا ۷ ال جی می باشد.تلویزیون ال جی SM9000 انتخابی ایده آل در رنج قیمت خودش است. کیفیت تصویر، طراحی زیبا، سیستم عامل بینظیر، استانداردهای فراوان و …. نسبت به قیمت بسیار عالی هستند. در بین ۹۲ تلویزیون مجهز به پنل IPS این تلویزیون با نمایشگر نانوسل با ککیفیت ترین نمایشگر را داراست.

  • تلویزیون ال جی مدل SM8600

طراحی زیبا، عملکرد عالی، امکانات فراوان و هوشمند بودن همگی در این تلویزیون جا دارند. نمایشگر این تلویزیون از نوع IPS با تکنولوژی نانوسل می باشد که زاویه دید گسترده و دقت رنگ فوق العاده ای دارد. جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اختصاصی گوگل WebOs با سهولت در استفاده از دیگر ویژگی های آن هستند.

به جرأت می توان گفت بهترین سیستم عامل هوشمند در بین تلویزیون ها است. ریموت کنترل جادویی دیگر ویژگی خاص SM8600 است که به منحصر به فرد بودن آن می افزاید. مجهز به چیپ تصویر آلفا ۷ می باشد در نتیجه همه ی استانداردهای دالبی و HDR را با بهترین کیفیت نمایش می دهد.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز تمامی ورودی ها را با نهیات وضوح و دقت پخش می کند. زمان پاسخگویی ۱۲ میلی ثانیه است. همچنین طیف گسترده ای از رنگ ها توسط این تلویزیون پشتیبانی می شود. تأخیر ورودی ۱۴ میلی ثانیه ای SM8600 را تبدیل به بهترین تلویزیون برای بازی کرده است. فیلم های اس دی و اچ دی به واسطه ی چیپ قدرتمند a9Gen2 به ۴K ارتقاء یافته و کیفیتی بی نظیر دارند.

  • تلویزیون سامسونگ مدل RU7100

تلویزیون های سری ۷ سامسونگ فوق العاده اند. سری محبوب سامسونگ امسال نیز با قیمتی عالی و امکانات به روزتر روانه بازار شده اند. منحنی است که نسبت به نمونه های قبل موشن بهتر، تأخیر ورودی بهبود یافته و زمان پاسخگویی ۵۰ دردص بهتر دارد همچنین از انواع ورودی ها پشتیبانی می کند. این پشتیبانی از انواع ورودی های برای گیمرها بسیار جذاب است.

ویژگی های منحصر به فردی همچون سیستم عامل هوشمند با کاربرد راحت، سیستم صوتی مناسب، نمایش عمیق و یکنواخت رنگ مشکی، کنتراست بالا، پشتیبانی از انواع محتوا، طراحی فوق العاده شکیل و مدرن، ریموت کنترل هوشمند و قابلیت نصب بر روی دیوار در این تلویزیون وجود دارند.

RU7100 گزینه ای ایده آل برای گیمرها و افرادی که تلویزیونی بی نقص با کیفیت تصویر عالی و قیمت مناسب می خواهند است.

  • تلویزیون هایسنس مدل A6100

تلویزیونی ارزشمند، با کیفیت و با قیمت مناسب. کنتراست ۱:۴۰۰۰ در کنار بکلایت دایرکت A6100 را تبدیل به یکی از بهترین و مناسب ترین تلویزیون ها کرده است. پنل VA با روشنایی عالی و نور بکلایت مناسب از دیگر ویژگی های آن هستند.

سیستم عامل Vidaa U هم ساده و هم کارآمد است. استفاده از آن آسان بوده و فوق العاده سریع می باشد. تأخیر ورودی ۲۶ میلی ثانیه می باشد که گزینه ای ایده آل برای گیمرها است. قیمت مناسبی دارد و روشن ترین تلویزیون در این رنج قیمت می باشد.

  • تلویزیون ال جی مدل LK5730

نمونه ای عالی از تلویزیونی ارزشمند با قیمت مناسب. این تلویزیون فول اچ دی جزو معدود تلویزیون های ارزان قیمتی است که امکانات تلویزیون های بالا رده را دارد. سیستم عامل WebOs، پنل IPS، زاویه دید گسترده، سیستم صوتی با کیفیت و ظاهر زیبا از ویژگی های کلیدی  از ویژگی های کلیدیLK5730 می باشند.

این تلویزیون کامل ترین و بهترین تجربه ی بصری و کاربری را در اختیار کاربر قرار می دهد. کیفیت بالا و امکانات عالی این تلویزیون را از سایر رقبا متمایز می کند. LK5730 انتخابی مناسب جهت استفاده ی روزمره و گیمینگ می باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.