انواع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

راهنمای فارسی لباسشویی بوش

شرکت‌های سازنده ماشین لباسشویی بوش از چراغ‌های LED یا کدها و ارورهایی که روی صفحه دیجیتال دستگاه ظاهر می‌شود، برای اطلاع یافتن کاربران از وضعیت دستگاه خانگی خود استفاده می‌کنند. این نشانه‌ها آخرین وضعیت دستگاه یا وجود ایرادی احتمالی در آن را نشان می‌دهد. 

بیشتر بخوانید:علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از بهترین راه‌های تعمیر یا تشخیص عیوب لوازم خانگی استفاده از دفترچه راهنما است. اما برخی از کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش در دفترچه راهنما اشاره نشده‌است، پس بهتر است آن‌ها را در ذهن بسپاریم. همچنین اگر با کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش آشنا باشید، در صورت مواجه با آن، اطلاعات بهتری برای توضیح به تعمیرکار خواهید داشت. در جدول زیر با انواع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش آشنا می‌شوید.

کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش علت خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش
APDATE ERROR برنامه برد مشکل دارد.برددستگاه باید باز شود و به نمایندگی یا تعمیرگاه مجاز ارسال شود.تداخلات و نوسانات برقی
E16 | F16 درب دستگاه باز است.میکرو سوئیچ عمل نمی‌کند.
E17 | F17  زمان آبگیری بیش از حد معمول بررسی علت بسته بودن شیر آبخرابی اکوا
E18 | F18  پمپ تخلیه مسدود است
E19 | F19  زمان گرم کردن آب بیش از اندازهضعف ولتاژخرابی المنت
E20 | F20 NTC سنسور المنت
E21 | F21 خطای مربوط به موتور لباسشوییبررسی موتور و المان‌های برد الکترونیکی
E23 | F23  خرابی اکوا استاپبسته بودن شیر آب
E25 | F25  سنسور کف دیگAQUA SENSOR
E26 | F26  هیدروستاتولتاژ باید بین ۰٫۵ _ ۳٫۵ باشد.
E27 | F27  هیدروستاتگرفتگی شیلنگ هیدروستات
E28 | F28 خرابی سنسور کف دیگشکستگی سنسورFLOW SENSOR
E29 | F29  بسته بودن آبسنسور کفاکوا استاپ
E31 | F31  پمپ تخلیهشیلنگ خروجیهیدروستاتشیلنگ هیدروستات
E32 | F32  ایراد اضافه یا کم بودن البسه درموقع خشک کردن
E34 | F34  میکرو سوئیچ دربگرفتگی میکرو سوئیچخرابی میکرو سوئیچ

رفع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

برخی از کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش را می‌توان براحتی رفع نمود. اینکار بدون وجود ابزار خاصی و تنها با خواندن آموزش‌های ما قابل انجام است. با این وجود، بسیاری دیگر از کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش، جزو آن دسته از خطاهایی هستند که حتما میبایست توسط تکنسین باتجربه بررسی شوند.

دلیل این امر ماهیت خطاها و مشکلات مربوطه آن است. بسیاری از کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش به قطعات حساس الکترونیکی لباسشویی بوش و یا اجزا مکانیکی اصلی در عملکرد دستگاه مربوط می‌شوند و برخی دیگر با تعمیر جزئیات قابل رفع است.

از این رو دستکاری این دستگاه بدون تجربه و دانش کافی، می‌تواند عواقب نامطلوبی برای خود و دستگاه‌تان داشته‌باشد. در ادامه مطلب شما را با رفع انواع متداول کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش آشنا می‌کنیم.

رفع ارور e23 ماشین لباسشویی بوش

این کد یکی از مرسوم‌ترین کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش است. هنگام مشاهده این کد دستگاه شما به صوررت یکسره کار کرده

درب دستگاه به دلیل مسائل امنیتی باز نمی‌شود و تنها راه خاموش کردن آن، کشیدن دو شاخه از پریز برق است. این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش به سنسورهای امنیتی دستگاه سیستم نشتی‌یاب مربوط می‌شود و برای رفع آن حتما باید با کارشناسان مربوط تماس حاصل فرمایید.

رفع ارور لباسشویی بوش f21

علت این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش، استفاده بیش از حد و مداوم از دستگاه است که باعث ایجاد مشکل در موتور می‌شود. این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش نیاز به بررسی دقیق دارد و به طور کلی نمی‌توان گفت که راه‌حل رفع آن چیست برای رفع این مشکل حتما با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید احتمالا با تعویض زغال دستگاه، تعویض آی سی، سرویس کلکتور و یا آپدیت نرم‌افزار مشکل‌تان برطرف می‌شود.

 رفع ارور f57 ماشین لباسشویی بوش

این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش به دلیل ایراد در موتور یا راه‌انداز برد دستگاه است. رفع این ایراد از عهده شما خارج است، حتما با کارشناس مربوط تماس بگیرید.

رفع ارور f18 لباسشویی بوش

این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش نشان دهنده این است که احتمالا پمپ دستگاه دچار سوختگی شده‌است. البته می‌توان به دلایلی از جمله گیر کردن لباس در جلوی خروجی آب، گرفتگی فیلتر خروجی، گرفتگی لوله فاضلاب و… هم اشاره کرد.

بهتر است قبل از تماس با کارشناسان خروجی آب را بررسی کنید و در صورت ایجاد گرفتگی به وسیله لباس یا هر چیز دیگری آن را برطرف نمایید در صورتی که همچنان کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش برطرف نشده‌باشد به احتمال زیاد ایراد از سوختگی پمپ دستگاه است. که باید اقدام به تعویض آن نمایید.

رفع ارور آپدیت در ماشین لباسشویی بوش

این ارور مربوط به ایرادات نرم‌افزاری ماشین لباسشویی بوش بوده و برای رفع آن لازم است برد دستگاه باز شده و مورد بررسی قرار گیرد. در مواردی این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش ممکن است تبدیل به مشکلات سخت‌افزاری شده و به دیگر قطعات دستگاه نیز آسیب برساند برای رفع آن با کارشناس مربوطه تماس بگیرید.

رفع ارورf17 ماشین لباسشویی بوش

این کد خطا مربوط به وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی و بروز ابگیری نکردن لباسشویی است. که در برخی از ماشین‌های لباسشویی به صورت OPEN TAB-CLOSE TAB نشان داده می‌شود. ابتدا شیر ورودی آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید اگر ایراد از آن نبود به احتمال زیاد مشکل از سیستم ورودی آب بوده که برای رفع آن باید با کارشناسان مربوط تماس بگیرید.

رفع ارور e16 ماشین لباسشویی بوش

این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش نشاندهنده این است که درب ماشین لباسشویی باز است. ابتدا درب لباسشویی را باز و بسته کنید اگر ارور رفع نشد احتمالا ایراد از خراب بودن سوئیج درب ماشین است که رفع آن را باید به کارشناسان بسپارید.

رفع ارور F32 ماشین لباسشویی بوش

این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش معمولا نشاندهنده کم یا زیاد بودن لباس داخل دستگاه مخصوصا حین خشک کردن است. برای رفع آن حجم لباس موجود در ماشین لباسشویی را تنظیم فرمایید.

رفع بقیه کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

بقیه کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش مانند، ارور F19 ماشین لباس شویی بوش، ارور F25 ماشین لباس شویی بوش، ارور F26 ماشین لباس شویی بوش، ارور F27 ماشین لباس شویی بوش، ارور F28 ماشین لباس شویی بوش، ارور F29 ماشین لباس شویی بوش، ارور F31 ماشین لباس شویی بوش، ارور F34 ماشین لباس شویی بوش، ارور F35 ماشین لباس شویی بوش، ارور F36 ماشین لباس شویی بوش، ارور F37 ماشین لباس شویی بوش، ارور F38 ماشین لباس شویی بوش، ارور F4 ماشین لباس شویی بوش، ارور F47 ماشین لباس شویی بوش، ارور F48 ماشین لباس شویی بوش، ارور F49 ماشین لباس شویی بوش، ارور F50 ماشین لباس شویی بوش، ارور F57 ماشین لباس شویی بوش، ارور F58 ماشین لباس شویی بوش، ارور F59 ماشین لباس شویی بوش، ارور F60 ماشین لباس شویی بوش، ارور F61 ماشین لباس شویی بوش، ارور F67 ماشین لباس شویی بوش جز دسته‌ای از کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش است که رفع آن از عهده شما خارج است و هنگام مشاهده آن جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به بقیه قطعات ماشین لباسشویی حتما در اسرع وقت با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.