افزایش طول عمر کولرگازی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

کولرگازی یکی از ضروری ترین لوازم برقی در فصل های گرم سال است که امروزه به دلیل عملکرد عالی و تقاضای بالای مشتری توسط برندهای متعددی تولید و به بازار عرضه می شود. متاسفانه قیمت کولرگازی در ایران به شدن افزایش یافته است. به همین دلیل اکثر مصرف کنندگان به دنبال راه حلی موثر برای افزایش طول عمر کولرگازی هستند. خراب شدن کولرگازی ممکن است به دلیل سهل انگاری و عدم مراقب مصرف کننده یا مشکلات خارجی مانند اتصالی برق و نوسانات آن باشد. در این مطلب به توضیح اینکه چه کارهایی باعث افزایش طول عمر کولرگازی می شود، می پردازیم. قطعاً نبود کولرگازی در فصل های گرم تابستان باعث ایجاد شرایط نامطلوب و طاقت فرسایی می شود.

استفاده از محافظ برای اتصال کولرگازی به برق

چگونه می توان میزان طول عمر کولرگازی را افزایش داد؟ آیا راه حلی برای افزایش طول عمر کولرگازی وجود دارد؟ قطعاً یکی از بهترین و موثرترین راهکارهایی که باعث افزایش طول عمر دستگاه کولرگازی می شود، اتصال پریز به برق به واسطه محافظ است. کولر های گازی برای روشن شدن نیاز به جریان برق زیادی دارند. روشن کردن این دستگاه در اغلب موارد در ساعت های گرم فصل تابستان اتفاق می افتد. این موضوعات باعث می شود که به دلیل نوسان برق، سیم دستگاه اتصالی کرده و بسوزد. به همین جهت بهتر است برای جلوگیری از سوختن موتور کولرگازی به دلیل نوسانات جریان برق در فصل تابستان، از محافظ استفاده کنید. این کار علاوه بر بهبود کارایی باعث افزایش طول عمر کولرگازی می شود.

برای مدت طولانی از کولرگازی استفاده نکنید

یکی از شایع ترین عواملی که باعث کاهش طول عمر کولرگازی می شود، استفاده مداوم و بی وقفه از کولرگازی است. بسیاری از افراد به دلیل گرمای ناشی از فصل تابستان، دائماً کولرگازی را روشن کرده و به صورت مداوم از آن استفاده می کنند. این کار موجب می شود تا فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود و کولرگازی بعد از مدتی خراب شود. بهتر است برای افزایش طول عمر کولرگازی در هنگام استفاده کمی وقفه ایجاد کنید. در واقع شما می توانید با ایجاد یک وقفه کوچک میان استفاده از کولرگازی، عمر آن را برای سال های زیادی افزایش دهید. این کار موجب می شود تاکولرگازی داغ نشود و قدرت خود را برای دفعات بعدی حفظ کند.

کولرگازی را در طی فواصل زمانی منظم تمیز کنید

موضوع دیگری که باعث افزایش طول عمر کولرگازی می شود، تمیز کردن به موقع آن است. کولرگازی دستگاهی است که در اغلب موارد در نزدیکی سقف نصب می شود و در اغلب موارد در معرض گرد و غبار زیادی قرار دارد. به همین جهت بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن قطعات دستگاه هر چه سریع تر تمیز شود. ورود گرد و غبار و آلودگی به درون اجزای این دستگاه مانند موتور و … باعث خراب شدن و کاهش کیفیت عملکرد آن می شود. همچنین پره ها و فیلترهایی که در کولرگازی تعبیه شده اند ممکن است بعد از مدتی به دلیل نشستن گرد و غبار و کثیفی ها کارایی خود را از دست بدهند و نتوانند مثل قبل عملکرد مناسبی داشته باشند. شما می توانید برای بالا رفتن طول عمر کولرگازی در طی فواصل منظمی تمام بخش های کولرگازی را تمیز کنید.

قبل از روشن کردن کولرگازی در تابستان آن را سرویس کنید

یکی از موثر ترین و بهترین کارهایی که باعث افزایش طول عمر کولرگازی گازی می شود، سرویس کولرگازی از روشن کردن آن در فصل تابستان است. سرویس کولرگازی موجب افزایش کیفیت عملکرد کولرگازی و افزایش طول عمر او می شود زیرا در هنگام سرویس کولر همه عواملی که باعث به خطر افتادن سلامت کولرگازی می شود، رفع می شوند. در عوض هنگام سرویس کولرگازی، تعمیرکار دستگاه ها به بررسی مشکلات دستگاه پرداخته و با رفع آن ها علاوه بر افزایش طول عمر کولرگازی باعث بهبود کیفیت عملکرد آن نیز می شود.

از یک محافظ یا عایق برای کندانسور استفاده کنید

در صورتی که در محیطی با آب و هوای معتدل زندگی می کنید، قطعاً نیازی به استفاده مداوم از کولرگازی در تمام ماه های سال ندارید. ممکن است فقط در سه ماه فصل تابستان نیاز به استفاده از کولرگازی باشد. برای اینکه در ماه های باقی مانده سلامت کندانسور به خطر نیافتد، بهتر است از یک عایق برای کندانسور استفاده کنید. این کار علاوه بر افزایش طول عمر کولرگازی باعث حفظ کیفیت و عملکرد کولرگازی می شود.

دمای اتاق خود را در حالت معتدل نگه دارید

یکی از عواملی که باعث کاهش طول عمر کولرگازی می شود، بالا بودن دمای اتاق و فشار بیش از حد به دستگاه برای خنک کردن محیط است. اگرچه در فصل های گرم تابستان نمی توان دمای هوا را تغییر داد اما می توان با کم کردن میزان استفاده از لوازم برقی، از گرم شدن بیش از حد اتاق جلوگیری کرد. همانطور که می دانید استفاده از انواع لوازم برقی و روشنایی به دلیل گرمایی که از خود ساطع می کنند باعث گرم شدن محیط منزل می شوند. شما می توانید برای افزایش طول عمر کولرگازی در هنگام استفاده میزان استفاده از سایر لوازم برقی را کاهش دهید تا فشار زیاد به موتور دستگاه برای خنک کردن محیط ایجاد نشود.

نتیجه گیری از افزایش طول عمر کولرگازی

در مطلب فوق به بررسی اینکه چه عواملی باعث افزایش طول عمر کولرگازی می شوند، پرداختیم. سرویس به موقع و نگهداری صحیح از مهم ترین و بهترین راهکارها برای بالا رفتن طول عمر کولرگازی است. به همین جهت بهتر است با رعایت نکات ذکر شده سلامت کولرگازی خود را تضمین کنید. با همه این تفاسیر عواملی چون قدیمی شدن کولرگازی، نوسانات برق و…ممکن است باعث خراب شدن کولرگازی شوند. اگر کولرگازی شما به هر علتی خراب شده است و نیاز به تعمیرات دارد، باید مرکز معتبری را برای تعمیرات انتخاب کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.