افزایش طول عمر ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

افزایش طول عمر ظرفشویی دغدغه اغلب کسانی است که از این دستگاه استفاده می کنند. کارایی بالای ماشین ظرفشویی و بالا بودن قیمت خرید این دستگاه باعث شده است که عده زیادی از افراد نگران خراب شدن آن باشند. به همین علت است که مصرف کنندگان به دنبال راه حلی برای بالا رفتن طول عمر ماشین ظرفشویی هستند. به نظر می رسد اغلب افراد از نحوه کار با ظرفشویی و نگهداری از آن مطلع نیستند و به همین علت موجب کاهش طول عمر ظرفشویی و خراب شدن آن بعد از مدت کوتاهی می شوند. در مطلب به بررسی اینکه چه راه هایی باعث افزایش طول عمر ظرفشویی می شوند، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

چه عواملی باعث افزایش طول عمر ظرفشویی می شود؟

اکثر افراد اصول استفاده از ماشین ظرفشویی را نمی دانند و با استفاده نادرست باعث خراب شدن ظرفشویی و کاهش طول عمر آن می شوند. بنابراین برای افزایش طول عمر ظرفشویی به نکات مهمی که در سطر زیر گفته می شود، توجه کنید.

افزایش طول عمر ظرفشویی با استفاده صحیح از پودر ظرفشویی

متاسفانه بسیاری از افراد بر این باور هستند که هر چقدر میزان مایع یا پودر در ماشین ظرفشویی بیشتر باشد، ظرف ها تمیز تر می شوند. اما باید بدانید که یکی از عواملی که باعث کاهش طول عمر ظرفشویی می شوند، استفاده بیش از حد از پودر ظرفشویی است که باعث خراب شدن بخش های مختلف ماشین ظرفشویی می شود. استفاده زیاد از مایع ظرفشویی ممکن است باعث ماندن اثرات آن روی ظرف شود. به همین جهت مطابق با ظرفیت ماشین ظرفشویی از پودر ظرفشویی استفاده کنید.

تعویض به موقع واشر پلاستیکی درب برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

دومین عاملی که باعث بالا بردن طول عمر ظرفشویی می شود، تعویض به موقع واشر پلاستیکی اطراف درب ظرفشویی است. قطعاً می دانید که در اطراف درب لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و … واشر پلاستیکی یا نواری وجود دارد که باعث چسبیدن درب ظرفشویی به بدنه می شود. اگر واشر پلاستیکی را به موقع تعویض کنید، می توانید از مشکلاتی چون خراب شدن درب، نشتی آب در ظرفشویی و سایر مشکلات مرتبط با درب ظرفشویی رها شوید. بنابراین طی فواصل منظم به بررسی واشر پرداخته و برای جلوگیری از کاهش طول عمر ظرفشویی به تعویض واشر بپردازید.

بالا بردن طول عمر ظرفشویی با تمیز کردن همیشگی ماشین ظرفشویی

چه راهی برای افزایش طول عمر ظرفشویی وجود دارد؟ روش های زیادی هستند که باعث بالا رفتن طول عمر ماشین ظرفشویی می شوند. یکی از راه هایی که باعث جلوگیری از کاهش عمر ظرفشویی می شود، تمیز کردن همیشگی ماشین ظرفشویی است. در ابتدا باید بدانید که ظرف ها باید بعد از پاک شدن کثیفی ها درون دستگاه قرار بگیرند. بعد از هر بار شست و شو درون ماشین را نگاه کنید و در صورت وجود کثیفی آن را پاک کنید تا باعث خراب شدن قطعات ماشین ظرفشویی و رشد میکروب در آن نشود.

تنظیم درجه سختی آب جهت افزایش عمر ظرفشویی

آب هر منطقه یا شهری دارای سختی متفاوتی است که بر اساس معیارهای متعددی تعیین می شود. هرچه قدر میزان سختی آب بیشتر باشد، املاح موجود در آب بیشتر است. بالا بودن میزان املاح در آب باعث ایجاد رسوب در بخش های مختلف ظرفشویی و کاهش کیفیت و عملکرد ماشین ظرفشویی می شود. به همین جهت بهتر است در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی، درجه سختی آب را با کمک دفترچه راهنمای دستگاه خود تنظیم کنیم. با تنظیم درجه سختی آب می توانید از ایجاد رسوبات متعدد در ماشین ظرفشویی جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر ظرفشویی شوید.

افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی با روشن کردن دستگاه در ساعت های غیر اوج مصرف

بسیاری از ماشین ها و لوازم برقی به دلیل روشن شدن در ساعت های اوج مصرف خراب می شوند. در واقع نوسانات برق باعث می شود تا موتور دستگاه دچار سوختگی شود. برای رفع این مسئله بهتر است ماشین ظرفشویی را به غیر از ساعت های اوج مصرف روشن کنید. طبق نتایج و تحقیقات انجام شده، اوایل صبح و اواخر شب زمان مناسبی برای روشن کردن لوازم برقی است.

بالا رفتن طول عمر ماشین ظرفشویی با نصب دستگاه در جای مناسب

یکی از موضوعاتی که باعث کاهش طول عمر ظرفشویی می شود، نصب ماشین ظرفشویی در جای نامناسب است. قرار دادن ظرفشویی در جای غیر استاندارد ممکن است باعث ضربه به دستگاه و خراب شدن قطعات آن شود. به همین جهت بهتر است ماشین ظرفشویی را در محیط هایی با رفت و آمد کم که احتمال ضربه و فشار روی آن کم است قرار دهید تا دچار صدمه و آسیب نشود.

استفاده از مواد شوینده مناسب راهی موثر برای افزایش عمر ظرفشویی

یکی از موضوعات موثر بر افزایش طول عمر ظرفشویی این است که از مواد شوینده با کیفیت و مناسب استفاده کنید. استفاده از شوینده های غیر استاندارد بی کیفیت نه تنها باعث خراب شدن اجزای ماشین ظرفشویی می شوند، بلکه باعث خراب شدن و ایجاد لکه های متعدد روی ظروف می شوند. به همین جهت بهتر است از مایع و پودر ظرفشویی با کیفیت برای ظرفشویی استفاده کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.