اشتباهات جبران ناپذیر در استفاده از مایکروفرها

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

استفاده صحیح از وسایل برقی خانگی یکی از مواردی است که خیلی از افراد آن را جدی نمی گیرند. اما این موضوع آنقدر حائز اهمیت است که در تمامی وسایل برقی یک دفترچه راهنما جهت استفاده درست قرار داده اند. مایکروفرها جز وسایلی هستند که جایگاه ویژه ای در آشپزخانه ها دارند. چرا که بسیاری از بانوان جهت گرم کردن و پخت و پز سریع از این وسیله بسیار زیاد استفاده می کنند. اما آیا تا به امروز فکر کرده اید که نحوه استفاده درست از مایکروفرها چگونه است؟ آیا تا به امروز فکر کرده اید که اگر کوچکترین اشتباهی در استفاده از مایکروفر انجام دهید ممکن است خبرهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد؟ 

شما با کوچکترین اشتباه ممکن است آسیب جدی را به دستگاه خود وارد کنید، دستگاهی که قیمت آن روز به روز در حال افزایش می باشد. امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت های لوازم برقی شما با کوچکترین اشتباه و صحیح استفاده نکردن از وسیله خود ممکن است مجبور شوید هزینه هنگفتی را پرداخت کنید و یا شاید هم اصلا دیگر نتوانید آن دستگاه را خریداری کنید. 

بسیاری تصور می کنند، چون یک سیستم با برند معروفی خریداری کرده اند و یا چون دستگاه آن ها از تکنولوژی خاصی برخوردار است هیچ گاه خراب نمی شود و تکنولوژی های به کار رفته از آسیب جدی جلوگیری می کند. اما در واقعیت اینگونه نیست با کوچکترین اشتباه مایکروویو شما که از آخرین تکنولوژی نیز برخوردار است خراب می شود و شما مجبور خواهید بود هزینه ای را صرف دوباره تعمیر کردن آن و یا خرید مجدد آن بکنید. ما در این مقاله قصد بر آن داریم درباره رایج ترین اشتباهات استفاده از مایکروفر با شما صحبت کنیم که شاید تا امروز اصلا به آن ها توجه نمی کردید. پس ما را در این مقاله دنبال کنید.

یادتان باشد کوچکترین و شاید مسخره ترین سهل انگاری در استفاده از مایکروفر ممکن است تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خود داشته باشد. در ادامه به چند اشتباه رایج اشاره کرده ایم. 

مایکروفر

اشتباهات رایج در استفاده از مایکروفرها

رهاکردن غذا به حال خود یکی از اشتباهات رایج در استفاده از مایکروفر

بسیاری از خانم ها و حتی آقایان فکر می کنند به محض گذاشتن غذا در مایکروفر و زدن دکمه تنظیمات و سپس دکمه شروع، همه چیز تمام است و می توانند با خیال آسوده به بقیه کارهای خود رسیدگی کنند. اما واقعیت این است که غذایی که شما در مایکروفر می گذارید هم مانند غذایی که بر روی گاز می گذارید نیاز به چک کردن دارد. 

احتمالا بارها برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام گرم کردن غذا در مایکروفر فقط ظرف و روی غذای شما گرم می شود. دقیقا مشکل این است که ما غذا رو در مایکروفر رها می کنیم به امید اینکه خودش گرم شود. اما به صورت صحیح باید غذا رو چند بار از مایکروفر در بیاورید و مجدد چک کنید و با یک قاشق آن را زیر و رو کنید و مجددا درون مایکروفر بگذارید تا گرم شود. 

این نکته یکی از اشتباهاتی است که همه ما بارها مرتکب آن شده ایم. شاید اشتباه جبران ناپذیری نباشد اما واقعیت این است که در برخی شرایط به اشتباه فکر می کنیم مایکروفر ما خراب شده است و یا هیچ وقت نمی توانیم لذت خوردن یک غذای گرم را داشته باشیم.

به کار نبردن پوشش مناسب غذا از اشتباهات رایج در استفاده از مایکروفر

یکی از اشتباهاتی که شاید ما روزانه هزار بار آن را تکرار می کنیم این است که هنگام استفاده از مایکروفر جهت گرم کردن غذا از هیچ درپوشی بر روی آن استفاده نمی کنیم. باید به این نکته حتما هنگام گرم کردن مواد غذایی دقت کنید که حین استفاده از مایکروفر بر روی آن یک درپوش مخصوص قرار دهید. این کار چند مزیت دارد:

  • پرت نشدن تکه هایی از غذا و یا روغن غذا به در و دیوار دستگاه
  • جلوگیری از انتشار بوی غذا درون مایکروویو
  • بالا رفتن طول عمر دستگاه

اهمیت چرخش درست صفحه گردان

در فضای داخلی همه مایکروفرها یک سینی گردن موجود است که روی یک ریل چرخ دار قرار دارد. هنگامی که شما ظرف غذای خود را بر روی آن قرار می دهید و دکمه شروع را می زنید، صفحه گردان به حرکت در می آید. این صفحه بدین جهت درون مایکروفر تعبیه شده است تا حرارت به طور مساوی به تمام قسمت های غذا برسد. پس هنگامی که صفحه گردان مایکروفر شما دچار مشکل شد حتما مورد را بررسی کنید چرا که باعث می شود مایکروفر شما نتواند به درستی حرارت را به همه نقاط غذا برساند از این رو ممکن است همه غذا خوب گرم نشود و یا در هنگام پخت برخی از مناطق مواد غذایی به درستی پخته نشوند. اگر در طولانی مدت به این مشکل توجه نکنید ممکن است دستگاه شما دچار اختلال شود و به مرور زمان از کار بیفتد و یا خراب شود.

قرار دادن ظروف فلزی یکی ازاشتباهات رایج در استفاده از مایکروفر

بسیاری از در هنگام آشپزی و یا گرم کردن غذا بر روی گاز عادت به هم زدن آن با یک قاشق فلزی داریم که در بسیاریاز مواقع از یاد می بریم که قاشق را از درون ظرف خارج کنیم. در شرایطی که حواسمان نباشد و به قاشق دست بزنیم ممکن است با داغ شدن آن دستمان بسوزد. اما بنظر شما این مشکل در مایکروفرها هم نیز وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم بله اما فقط به گرم شدن قاشق ختم نمی شود بلکه اگر در مایکروفر از اجسام فلزی مانند قاشق، چنگال و ظروف فلزی استفاده کنید منجر به جرقه زدن و آتش سوزی می شود. پس لطفا به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

 از قرار دادن برخی از مواد غذایی در داخل مایکروفر خودداری کنید

یکی از نکاتی که باید به شدت به آن در هنگام استفاده از مایکروفر توجه کنیم این است که هر نوع ماده غذایی قابلیت این را ندارند که در داخل مایکروفر طبخ و یا گرم شوند. چرا که به کار باعث می شود ماده غذایی درون محفظه مایکروفر بترکه و به محض داغ شدن انفجار صورت بگیرد. برای مثال تصور کنید یک تخم مرغ را درون مایکروفر می گذارید تا بپزد. پس از داغ شدن قطعا منفجر می شود و باید به سختی دستگاه خود را تمیز کنید و در حالتی که ماده غذایی درون دستگاه نفوذ کند ممکن است برای همیشه دستگاه از کار بیفتد و خراب شود. 

دو ماده غذایی دیگر که به هیچ عنوان نباید در مایکروفر گذاشته شوند عبارتند از: سوسیس و هات داگ. چرا که این موارد هم به محض گذاشته شدن در مایکروفر سریعا منفجر می شوند.

در هنگام استفاده از مایکروفر باید به این نکته توجه کنید که چه نوع ظرفی را درون آن قرار می دهید. حتما باید از ظروفی استفاده کنید که مخصوص مایکروفر ساخته شده اند در غیر این صورت اگر از ظروف دیگر استفاده می کنید شک نکنید با ترکیدن ظرف روبرو خواهید شد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.